Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...

    vooral voor de westcott liefhebbers, maar misschien is dit idee ook bruikbaar in een andere context...

    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

  • #2
    Re: Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...

    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    vooral voor de westcott liefhebbers, maar misschien is dit idee ook bruikbaar in een andere context...
    Tja dit probleem heb je dan weer niet met de lastolite
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

    Comment


    • #3
      Re: Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...

      Geweldig idee

      'k Ga zeker zsm een extra swivel bijkopen hiervoor
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...

        Mooie oplossing.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...

          Handige Harry's hier op BD!

          Is dit de 28 of de 50?
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

          Comment


          • #6
            Re: Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...

            en zie hier een andere oplossing...

            Last edited by d_oracle; 21 november 2011, 12:06.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...

              Deze opstelling kan ook worden gebruikt voor een beautydish te gebruiken, als je de ene swifel 180 graden draait.
              Graag zou ik weten welk type swifel je juist gebruikt voor deze constructie, verder een super idee

              Comment


              • #8
                Re: Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...

                Oorspronkelijk geplaatst door AndriesGeoffrey Bekijk bericht
                Deze opstelling kan ook worden gebruikt voor een beautydish te gebruiken, als je de ene swifel 180 graden draait.
                Graag zou ik weten welk type swifel je juist gebruikt voor deze constructie, verder een super idee
                de middelste:



                heb ze al lang, op ebay gekocht, volledig metaal uitvoering. De rechtse zijn ook geschikt, doch dat is een redelijke zware swivel (degelijke), vandaag op ebay te koop voor 12€
                't spreekt vanzelf dat je een swivel moet hebben die spigots gebruikt... en geen coldshoe...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...

                  En voor de tip compleet te maken ook nog even vermelden dat de buis ongeveer 30cm lang is en best een diameter heeft van max. 16mm

                  De oplossing die je ontdekt hebt staat trouwens ook al meer dan een jaar op mijn blog te lezen ;-)
                  Having just bought my first Westcott Apollo 28" Strobist Softbox i quickly came in touch with the inclination issue, because the light stand...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mike_Grimbergen Bekijk bericht
                    Volgens mij is die 'hot shoe' op de eerste foto erg 'cold'.
                    Last edited by Jos Vanhengel; 3 januari 2014, 21:36.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...

                      Waar slaat dat nu weer op?
                      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Volgens mij die 'hot shoe' op de eerste foto erg 'cold'.
                        Nope, is wel degelijk een "hot"Shoe
                        De flits (een Canon denk ik) heeft geen PC poort dus wordt er hier gebuik gemaakt van een hotshoe met PC poort om de trigger op aan te sluiten.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...

                          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          Nope, is wel degelijk een "hot"Shoe
                          De flits (een Canon denk ik) heeft geen PC poort dus wordt er hier gebuik gemaakt van een hotshoe met PC poort om de trigger op aan te sluiten.
                          Ach zo. Ik dacht dat je alleen op de camera een hotshoe kon hebben.
                          Dus ... zo'n schoen met een kabeltje eraan is ook een hete schoen.

                          Sorry Paly. Foutje!
                          Vriendelijke groet,

                          Jos

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...

                            Jos, als je goed kijkt zie je er duidelijk een aansluiting insteken en niet in de flitser, hotter als dit maken ze die schoentjes niet ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe een westcott apollo softbox naar voren laten knikken zonder boom statief...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                              Ach zo. Ik dacht dat je alleen op de camera een hotshoe kon hebben.
                              Dus ... zo'n schoen met een kabeltje eraan is ook een hete schoen.

                              Sorry Paly. Foutje!
                              Een Hotshoe is een schoentje waarmee een flits kan ontstoken worden (met electrische contactjes in). zoals bvb op een TTL kabel.
                              Een coldshoe is gewoon een (mechanisch) dom ding in plastiek of metaal waarop je een flits kan zetten (geen contacten) zoals bvb bij het plastieken plaatje dat bij je flits wordt geleverd.
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X