Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met netwerkcentrum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met netwerkcentrum

    Als de PC (van mijn dochter) opstart (onder windows7) is er geen internetverbinding, hoewel de Telenet kabelmodem normaal functioneert.
    In het netwerkcentrum staat dan (tussen "deze PC" en "internet") "meerdere netwerken".

    Verander je dat via "Adapterinstellingen" door de (na rechtsklikken op 't icoontje) LAN-verbinding uit te schakelen, en daarna opnieuw in te schakelen, dan verandert "meerdere netwerken" in "Thuisnetwerk" (icoon = huisje) en is er internetverbinding.
    Alles werkt prima totdat de PC wordt afgesloten.
    Bij de volgende opstart echter herhaalt zich alles.

    Is er een manier om bovenstaande wijziging op te slaan of anderszins een blijvend karakter te geven?

    OPM. met of zonder een router (tussen de kabelmodem en de netwerkkaart in de PC) blijft het probleem identiek.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

  • #2
    Re: Probleem met netwerkcentrum

    ik heb ook een gelijkaardig probleem... Ik werk wel draadloos maar soms staat er ook meerdere netwerken en heb ik geen verbinding met het internet. Maar het wisselt af... rare toestanden...

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met netwerkcentrum

      Ik werk met een router en sinds ik windows 7 heb is er dikwijls geen verbinding met het internet.Pc is met een kabel verbonden met de router. Als ik dan in netwerkencentrum op het kruisje tussen netwerk en internet klik lost hij het probleem wel op. In vista had ik dit probleem nooit. Misschien no een bugje in windows 7 .

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met netwerkcentrum

        Vermoedelijk brengt dit een oplossing (wel in het Engels)


        En hier bij deze persoon was het probleem Bonjour


        EDIT: nog een link met gelijkaardige klachten
        Last edited by Sultana; 21 februari 2010, 17:11. Reden: zie EDIT

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met netwerkcentrum

          Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Vermoedelijk brengt dit een oplossing (wel in het Engels)


          En hier bij deze persoon was het probleem Bonjour
          http://social.answers.microsoft.com/...1-779a927d61df
          't Is die Bonjour....
          Je was me voor
          Ik heb dit ook voor gehad bij de beta.
          Er is hierover al gesproken op BD maar waar staat dat nu weer he
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met netwerkcentrum

            De oorzaak zou inderdaad de Bonjour zijn. Komt via Apple of ook via Adobe CS3 binnen.

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met netwerkcentrum

              Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
              De oorzaak zou inderdaad de Bonjour zijn. Komt via Apple of ook via Adobe CS3 binnen.
              Aaah, heel juist! Nu weet ik het weer.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Probleem met netwerkcentrum

                Bedankt, mensen,
                in taakbeheer zie ik idd. Bonjour service staan, maar hoe kan je de automatische opstart ervan verhinderen?
                In vorige windowsversies stond in het configuratiescherm welke programma's er opstartten, maar in win7 vind ik die start-up groep niet terug.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem met netwerkcentrum

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                  Bedankt, mensen,
                  in taakbeheer zie ik idd. Bonjour service staan, maar hoe kan je de automatische opstart ervan verhinderen?
                  In vorige windowsversies stond in het configuratiescherm welke programma's er opstartten, maar in win7 vind ik die start-up groep niet terug.
                  Zo:

                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem met netwerkcentrum

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Bedankt, Theokus.
                    Nu had ik wel voor hetgeen de TS in jouw link vermeldt, maar zelfs met de methode om eerst van directory te veranderen en pas daarna de delete te doen, werkte niet.
                    Ah, dacht ik, dat is misschien omdat de Bonjour Service actief is.
                    Daarom nog eens via [Ctrl][Alt][Del] naar Taakbeheer gegaan. Daar ontdekte ik op het tabblad "service" dat je een lijst van alle services krijgt met kolommen waarvan eentje het Opstarttype aanduidt. Bij Bonjour (##Id_String1.6844F930 ...) stond daar "automatisch" maar dat kon ik gemakkelijk (rechtsklik > eigenschappen > opstarttype > ... > toepassen) veranderen in "handmatig".
                    Na een herstart van de PC was er nu meteen internetverbinding (netwerkcentrum was ongewijzigd)! Het probleem blijkt zo dus eveneens op te lossen.
                    Nogmaals dank voor alle goede tips.
                    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem met netwerkcentrum

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                      Bedankt, Theokus.
                      Nu had ik wel voor hetgeen de TS in jouw link vermeldt, maar zelfs met de methode om eerst van directory te veranderen en pas daarna de delete te doen, werkte niet.
                      Ah, dacht ik, dat is misschien omdat de Bonjour Service actief is.
                      Daarom nog eens via [Ctrl][Alt][Del] naar Taakbeheer gegaan. Daar ontdekte ik op het tabblad "service" dat je een lijst van alle services krijgt met kolommen waarvan eentje het Opstarttype aanduidt. Bij Bonjour (##Id_String1.6844F930 ...) stond daar "automatisch" maar dat kon ik gemakkelijk (rechtsklik > eigenschappen > opstarttype > ... > toepassen) veranderen in "handmatig".
                      Na een herstart van de PC was er nu meteen internetverbinding (netwerkcentrum was ongewijzigd)! Het probleem blijkt zo dus eveneens op te lossen.
                      Nogmaals dank voor alle goede tips.
                      Graag gedaan maar vergeet onze Twizter niet he
                      Die heeft ons op de goede weg gezet.
                      Mijn geheugen is aan 't nalaten behalve als het over emotionele zaken gaat
                      in mijn nadeel
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem met netwerkcentrum

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Graag gedaan maar vergeet onze Twizter niet he
                        Die heeft ons op de goede weg gezet.
                        Inderdaad. Mijn laatste "dank voor alle goede tips" was ook voor hem bedoeld, maar kwam misschien niet zo over omdat ik inpikte op de inhoud van jouw link.
                        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                        Comment

                        Working...
                        X