Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk TV-toestel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk TV-toestel?

    ik ben van plan om eerstdaags een nieuw TV-toestel aan te schaffen, maar zie door het bos de bomen niet ...; een Sharp of Samsung LED vind ik persoonlijk te hard, te onecht van beeld (gras ziet er bvb bijna fluorescerend uit); om dezelfde reden vond ik een Philips LCD 200Hz bvb mooier spelen dan een LED TV; daarnaast vind ik het geluid ook van groot belang.
    Het beeld van de Loewe Art 37' lag mij eigenlijk wel, met de frontale boxen was volgens mij ook de geluidskwaliteit beter dan tov de minimalistische exemplaren van de andere merken, maar betaal ik dan zoveel meer voor het merk en design, of staat de techniek en kwaliteit werkelijk op een hoger niveau ( ik weet dat alle merken hun schermen bij een 2-tal grote producenten inkopen, maar er zit nog veel meer in zo'n toestel)?

  • #2
    Re: welk TV-toestel?

    Panasonic, zeker weten: een plasma van de nieuwe generatie.
    Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro
    Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300

    Comment


    • #3
      Re: welk TV-toestel?

      Oorspronkelijk geplaatst door Werner1 Bekijk bericht
      Panasonic, zeker weten: een plasma van de nieuwe generatie.
      Inderdaad, zie mijn topic De toestellen zijn wel nog niet op de markt.

      Het is wel zo dat de kleuren in de winkel meestal heel slecht afgesteld staan om volk te trekken.

      Comment


      • #4
        Re: welk TV-toestel?

        Je lijkt wel een verschil te maken tussen een LCD en een LED-tv als ik het zo lees ... daar is buiten een andere achtergrondverlichting GEEN verschil ... het zijn beiden TFT's!

        Dat de kleuren verkeerd zijn kan inderdaad aan de verkeerde afstelling in de winkels liggen, die is daar bijna nooit correct!

        Het enige nadeel dat ik aan de meeste Samsung-tv's vind (TFT/LED) is dat het oppervlak van het beeld precies niet vlak is als je daar belichting op hebt, zo precies wat oneffen. Ook soms iets te blinkend, maar dat doen ze om de kleuren wat feller te laten uitkomen.
        Philips (of andere merken) hebben dan weer een mooier egaal oppervlak en meestal ook niet glanzend. Dat is een eigen voorkeur natuurlijk.

        En wat Philips betreft ... de laatste reeks is trouwens ook met LED-verlichting.
        Verder gaat mijn voorkeur nog steeds naar plasma.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: welk TV-toestel?

          Aha, een topic "plasma vs LCD".
          Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
          - Isaac Asimov-

          Comment


          • #6
            Re: welk TV-toestel?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            ... het zijn beiden TFT's!
            Helaas niet waar, elke TFT is een een LCD maar niet elke LCD is een TFT.
            TFT (thin film transistor) is een manier om een Liquid Cristal Display aan te sturen: een film van milioenen transistors gaat de pixels aansturen (voor elke subpixel - RGB - is er één transistor die de subpixel aan/uitschakelt). Hierdoor (nanotechnologie) een erg dure techniek, reden waarom een computerscherm (meestal TFT) duurder is dan een gelijkaardig TV-scherm.
            Er bestaan nog andere manieren om een LCD aan te sturen (vb passieve matrix) die veel goedkoper zijn: TFT-TV-schermen ga je met andere woorden niet in de winkel vinden. Een TFT van 50" is gewoonweg onbetaalbaar en dus economisch niet interessant.
            Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
            - Isaac Asimov-

            Comment


            • #7
              Re: welk TV-toestel?

              Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
              Aha, een topic "plasma vs LCD".
              Nemen we een abonnementje?

              Oeps ... hij is al gelanceerd.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: welk TV-toestel?

                kwestie van de discussie al wat voor te bereiden tegen dat de grote hoop wakker wordt
                Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                - Isaac Asimov-

                Comment


                • #9
                  Re: welk TV-toestel?

                  Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                  kwestie van de discussie al wat voor te bereiden tegen dat de grote hoop wakker wordt
                  Ja, een professionele opwarmer kunnen ze hier wel gebruiken.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk TV-toestel?

                    Ik heb een Loewe connect 32" full HD staan. Loewe gebruikt normaal Sharp LCD panels.
                    Ben er ferm content van : zowel van de beeld als van de klankkwaliteit. De klank is een pak beter dan van mijn vorige gewone beeldbuistv (was nochtans ook niet echt goedkoop), ondanks de kleinere luidsprekers.
                    Ondanks dat gebruik ik wel mijn stereo installatie om films "te beluisteren", want daar kan hij nog niet aan tippen.
                    Een groot deel van de meerprijs zit effectief in het design van die TV's, maar technisch zitten ze ook in het betere segment. De prijs is jammergenoeg navenant...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: welk TV-toestel?

                      Oorspronkelijk geplaatst door noppenrijder Bekijk bericht
                      ik ben van plan om eerstdaags een nieuw TV-toestel aan te schaffen, maar zie door het bos de bomen niet ..
                      Knip
                      .;daarnaast vind ik het geluid ook van groot belang.
                      ?

                      Ik trap af:

                      Een paar maanden geleden moest ik ook wat, mijn oude Sony smalbeeld 70cm trinitron 100Hz vertonde steeds meer strepen en het beeld werd steeds blauwer.
                      Na wat research heb ik voor een Panasonic 42 `HD ready plasma gekozen omdat ik voorlopig niet van plan ben aan de digitv te gaan. (528€ betaald)
                      Heel tevreden ermee, ik zie bij anderen veel duurdere die geen streep beter zijn....

                      Het geluid bij dergelijke dingen is nooit echt goed, ik heb dezelfde dag mijn stereo verbonden met de audio -out, die kwaliteit haalt een platte TV nooit.
                      IMO geen koopargument

                      Comment


                      • #12
                        Re: welk TV-toestel?

                        Ik was vorige vrijdag in Wijnegem-shoppingcenter. Ben bij Sony, Fnac en Vandenborre gaan kijken. De presentatie bij Vandenborre sprak mij wel aan : bij elk scherm stond nog een home cinema wat een compleet geheel vormde. Bij Fnac viel mij op dat er heel wat verschil in beeldkwaliteit (scherpte, kleuren) te zien was. Ik vraag mij af of het dan aan de afstelling ligt of het echt aan het toestel en/of merk ligt?
                        Ik ga binnenkort ook een nieuw toestel kopen en ben ondertussen overtuigd dat ge niet te klein moogt kopen : ik heb een breedte van 130cm beschikbaar en ga me een 42 of 46 inch aanschaffen. Dit komt overeen met een breedte van 100 tot 110 cm.
                        Waarschijnlijk wordt het een LCD van Philips. Ik heb al 30 jaar een Philips tv en nooit echt klachten gehad. Sony spreekt me ook wel aan.
                        In een recente test van TestAankoop komen de Philips toestellen er het best uit, gevolgd door Sony en Loewe. Samsung scoort daar echt heel wat minder.

                        Comment


                        • #13
                          Re: welk TV-toestel?

                          Wij hebben hier nu enkele maanden een Panasonic plasma TX-P42V10E in't gebruik, zijn er tevreden van en moest ik vandaag terug voor de keuze staan ik zou dezelfde aankopen.
                          Canon 40 D/EF-S 17-85 mm IS USM/ zonnekap/ EF 70-200 mm f/4 L IS USM/ circ.pol.filter BW/opzetflits 430 EX/ omnibounce.

                          Comment


                          • #14
                            Re: welk TV-toestel?

                            Hier ook een LCD Panasonic, en de kleuren zijn 'echt' zoals ze moeten zijn.
                            Mijn zus , en ook nog een andere heeft pas een Philips, en die vinden ze zelf(wij ook) minder van beeld dan deze pana.
                            Ook de kleinere Philips op de slaapkamer is niet zo goed van kleuren, (en in 2 jaar tijd al 2 x in herstelling geweest. (maandag tv ;-))
                            Over klank kan ik mij geen oordeel vormen, want hij speelt altijd door de homecinema.
                            Slechte tv's maken ze niet meer, maar ze verschillen wel..
                            Imac en Canon... de max

                            Comment


                            • #15
                              Re: welk TV-toestel?

                              Een discussie plasma vs LCD? Nergens voor nodig toch??? Plasma is altijd beter

                              Maar alle gekheid op een stokje. Zelf heb ik ook voor een Panasonic plasma gekozen en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, een echt toptoestel van een topmerk.

                              Comment

                              Working...
                              X