Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De maan op madeira 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De maan op madeira 1

    Het meest westelijke puntje van Madeira is buitengewoon ruw ... maar o zo betoverend mooi!




    grtz Groentje
    grtz, Groentje

  • #2
    Re: De maan op madeira 1

    Door de aanwezigheid van de mensen, heb ik het gevoel dat het de bedoeling was om hen te fotograferen, en tegelijkertijd het prachtige landschap te tonen.
    Met als resultaat dat het nu niet duidelijk is wat het onderwerp eigenlijk is:de mensen staan té ver om herkenbaar te zijn en er is niet genoeg van de omgeving zichtbaar om het prachtige landschap van Madeira te illusteren.
    Enfin, da's het gevoel dat deze foto bij mij opwekt.
    www.petervdg.net/Portfolio

    Comment


    • #3
      Re: De maan op madeira 1

      Ja, meer dan de helft van je foto wordt gevuld met een oninteressante bodem ... de mensen verdwijnen in het niets ... en landschap???

      Mijn advies: teruggaan en beter doen!
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: De maan op madeira 1

        Hmmmmm... je probeerde door het opnemen van de (kleine) personen in je foto, de grootsheid van het landschap weer te geven. Een goed idee, maar om een of andere reden komt het er helemaal niet uit en overstijgt de foto het gemiddelde snapshot niet.
        Iets kritischer zijn op je beelden bij het plaatsen in showcase zal je deze reacties besparen...
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #5
          Re: De maan op madeira 1

          jullie hadden geluk hè.
          FUNCHAL - Het Portugese vakantie-eiland Madeira is zaterdag geteisterd door noodweer. Aardverschuivingen en overstromingen, veroorzaakt door zware regenval, sleurden zeker 42 mensen de dood in.


          te veel voorgrond.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: De maan op madeira 1

            Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
            Hmmmmm... je probeerde door het opnemen van de (kleine) personen in je foto, de grootsheid van het landschap weer te geven. Een goed idee, maar om een of andere reden komt het er helemaal niet uit en overstijgt de foto het gemiddelde snapshot niet.
            Moet ik spijtig genoeg beamen. Het idee was er, maar de uitwerking is ofwel teveel of teweinig. In ieder geval toch een leuke vakantiefoto en hopelijk een goeie herinnering.
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #7
              Re: De maan op madeira 1

              Ik sluit me aan bij bovenstaande kritieken. Het is een beetje mossel noch vis geworden,
              wat jammer is want het zal daar best wel mooi zijn. (Hoewel Madeira krijgt het voor het
              ogenblik toch heel hard te verduren.)

              Comment


              • #8
                Re: De maan op madeira 1

                Mmm, misschien hebben jullie wel gelijk. Het gevoel ter plaatse is niet altijd hetzelfde als diegene die je verkrijgt op de sensor!

                Bedankt Groentje
                grtz, Groentje

                Comment


                • #9
                  Re: De maan op madeira 1

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Ik sluit me aan bij bovenstaande kritieken. Het is een beetje mossel noch vis geworden,
                  wat jammer is want het zal daar best wel mooi zijn. (Hoewel Madeira krijgt het voor het
                  ogenblik toch heel hard te verduren.)
                  helemaal mee eens (ook met de hoewel)

                  Een probleem met landschap is dat de neutrale kijker hier in zijn huiskamer de sfeer niet voelt die jij daar bij het maken van de foto opsnoof en die je als maker daarvan nog steeds wat aanvoelt wanneer je dergelijk beeld bekijkt.
                  Of eenvoudig gezegd, wij zijn daar niet gevoelsmatig mee verbonden.

                  frans
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment

                  Working...
                  X