Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dromerige avonden in Kroatië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dromerige avonden in Kroatië

    Deze keer in de juiste rubriek, hoop ik.



















    Mod : dubbelpost. Comments samengevoegd
    Last edited by Koen; 20 februari 2010, 21:55.
    http://www.EAS007.jalbum.net

  • #2
    Re: Dromerige avonden in Kroätie

    Tjongejonge, al sinds 2006 geregistreerd.

    Misschien toch maar even tijd maken voor DIT!
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Dromerige avonden in Kroätie

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Tjongejonge, al sinds 2006 geregistreerd.

      Misschien toch maar even tijd maken voor DIT!
      Teveel aan foto's?
      Oei ik dacht dat bij een verhaal het er zelfs 10 mochten zijn.

      Maar zie nu mijn fout.
      Dacht te posten bij "fotoverhalen", maar misplaatste de reeks bij Natuur en landschappen.
      Sorry.

      Dirk
      Last edited by EAS007; 20 februari 2010, 07:53.
      http://www.EAS007.jalbum.net

      Comment


      • #4
        Re: Dromerige avonden in Kroätie

        adembenemend, kan er een de exif bij?
        www.urbxplorers.be

        Comment


        • #5
          Re: Dromerige avonden in Kroatië

          tis een heel mooie reeks hoor, maar mis het verhaal.
          denk niet dat hier fotoverhalen voor bedoeld is.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Dromerige avonden in Kroatië

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            tis een heel mooie reeks hoor, maar mis het verhaal.
            denk niet dat hier fotoverhalen voor bedoeld is.
            grt,bouk.
            Bwa, 'k weet nie Bouk... In een goede fotoreeks moet niet per sé een verhaaltje zitten - het moet geen klassieke tijdslijn hebben (met 'n begin en een einde - er was eens...). Een goede reeks kan ook iets ('n situatie, een voorwerp, een actie, ...) goed uitlichten, belichten van alle kanten, alle aspecten. Een fotoreeks verheldert, verduidelijkt, verhaalt...

            Dus voor mij kan dit duidelijk wel... Toch mis ik wat spanning, wat variatie in de reeks. Ook de toonzetting kon wat meer pit gebruiken... Maar het idee, de benadering vind ik prachtig
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: Dromerige avonden in Kroatië

              Zal dan iets verduidelijken.
              Mijn "verhaal" gaat om een jong koppeltje dat amoureus rondwandelt aan een strand op vakantie. Je kijkt eerst door de ogen van het koppeltje, en als laatste foto zie pas het koppeltje zelf.

              Technisch :
              Foto's genomen bij sluitertijden tussen de 30sec en 3 minuten waardoor het water mistig wordt.
              http://www.EAS007.jalbum.net

              Comment


              • #8
                Re: Dromerige avonden in Kroatië

                Heel herkenbaar, maar door het zwart/wit doen de foto's mij wat somber aan.
                about.me/stijnv

                Comment


                • #9
                  Re: Dromerige avonden in Kroatië

                  De vierde laatste vind ik een goede. Daar heb je nog een lichtverloop, wat je bij de andere niet hebt. Bij de rest is het al donker wat de klok slaat en dus op negatieve wijze overheerst.

                  You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                  Comment


                  • #10
                    Re: Dromerige avonden in Kroatië

                    niet per se het eerste waar ik aan denk bij dromerige avonden, desondanks een mooie reeks foto s ga dat met het mistige water ook eens proberen
                    Canon eos 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dromerige avonden in Kroatië

                      op zich zitten hier mooie beelden bij maar ik mis ook wel een verhaal.
                      de uitleg over dat koppeltje, maakt voor mij het verhaal nog niet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dromerige avonden in Kroatië

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                        Bwa, 'k weet nie Bouk... In een goede fotoreeks moet niet per sé een verhaaltje zitten - Een goede reeks kan ook iets ('n situatie, een voorwerp, een actie, ...) goed uitlichten, belichten van alle kanten, alle aspecten. Een fotoreeks verheldert, verduidelijkt, verhaalt...
                        nou toch niet met je eens hoor.
                        dit zijn voor mij gewoon een reeks mooie opnamen van het zelfde onderwerp zonder een verhaal, wat hier volgens sticky toch duidelijk de bedoeling is van/bij Fotoverhalen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dromerige avonden in Kroatië

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          nou toch niet met je eens hoor.
                          dit zijn voor mij gewoon een reeks mooie opnamen van het zelfde onderwerp zonder een verhaal, wat hier volgens sticky toch duidelijk de bedoeling is van/bij Fotoverhalen.
                          grt,bouk.
                          Helemaal mee eens.
                          Er wordt geen enkele moeite gedaan om een verhaal te schrijven, of de foto's een verhaal te laten vertellen. 't Is gewoon een nieuwe vorm van "geheugenkaart dumpen".
                          Als hier niet tegen opgetreden wordt, vrees ik het ergste voor dit subforum.

                          Over de foto's?
                          Ik klik verder ...
                          Last edited by Jos Vanhengel; 21 februari 2010, 17:11.
                          Vriendelijke groet,

                          Jos

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dromerige avonden in Kroatië

                            Sorry Jos, of men de foto's als verhaal wil presenteren, bepaalt de fotograaf zelf.
                            Dat de reeks als verhaal overkomt, is een andere zaak. Kan zijn dat ik daar niet in gelukt ben.

                            De foto's zijn genomen op een wandelwegje dat vele verliefde, jonge koppeltjes elke avond maakten langs de kust. Ik wilde het pad tonen dat die koppeltjes elke avonden bewandelden zonder hen zelf te tonen. De laatste foto toont dan zulk een koppeltje.
                            Voor mij zie ik dat pad met koppeltjes terug voor ogen, maar inderdaad anderen zullen dat niet hebben.
                            Toch hoopte ik met de Titel als begin, en het Koppeltje als afsluiter; en dit vooral ondersteund door de aard van de foto's die een dromerige, mistige sfeer oproepen dat dit voldoende aanzet zou zijn zodat ieder zijn eigen verhaal zou kunnen vormen.

                            En bij hoeveel "kunstwerken" staat niet een woordje uitleg omdat anders de toeschouwers de boodschap/het verhaal niet vatten?

                            Tenslotte ben ik ook van mening dat iedereen niet direct 'mijn' verhaal moet kunnen in herkennen, maar wel dat ieder zijn eigen verhaal mag vormen bij de beelden. Of zij dit dan kunnen of niet, is niet mijn probleem. Mijn foto's maak ik om de verbeelding van de toeschouwer te prikkkelen.

                            Kan gerust zijn dat dat zo niet begrepen wordt, en kan er gerust mee leven dat mijn "verhaal" niet geslaagd zou kunnen zijn; maar uitlatingen als "geheugenkaart dumpen" zijn (vind ik ) niet op zijn plaats bij foto's waar avonden opnamewerk zijn ingekropen. (Op 1 avond maak je zo maximaal 3 dergelijke foto's. Het blauwe uurtje is te vroeg, en eens nacht mag je het ook vergeten.) Onder geheugenkaart dumpen versta ik andere dingen.
                            En om dan helemaal een slag onder de gordel te geven, doe je er nog bij : "Over de foto's? Ik klik verder ... "

                            Proper.
                            Dacht dat "seniors" wat ouder en wijzer waren, en geleerd hadden wat meer takt te tonen.

                            Met de opmerkingen van de andere collega-fotografen heb ik geen probleem.
                            Dat is ook de bedoeling van een forum. Zo kunnen we leren. Bedankt.
                            Last edited by EAS007; 22 februari 2010, 20:15.
                            http://www.EAS007.jalbum.net

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dromerige avonden in Kroatië

                              Zitten absoluut prachtige opnames tussen. Misschien een beetje veel herhaling en was
                              de reeks nog iets sterker geweest met een paar opnames minder. Het is wel allemaal
                              netjes, tot in de puntjes verzorgd.
                              Ik neem er genoegen mee dat ze me samen iets willen vertellen, al weet ik niet meteen
                              wat. Daarom ga ik er maar van uit dat het gedichten zijn over romantiek en schoonheid
                              en vergankelijkheid.
                              Over avonden die eeuwig lijken te duren, en toch voorbij gaan, en herinneringen zullen
                              worden. Jaren later, indien de liefde iets geluwd is, zal het koppeltje zich deze avonden
                              herinneren en ze als kleingeld bij elkaar leggen om de dag nog door te komen. De glorie
                              is vergaan, -en deze nostalgie vind ik al een beetje in deze sombere, schone, zwart wit
                              fotografie terug. Voor mij zijn het beelden die me op poëtische wijze iets vertellen over
                              het leven, de schoonheid, de liefde en de eindigheid.

                              Comment

                              Working...
                              X