Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC-luidsprekers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PC-luidsprekers

    Tot nu speelde ik mijn muziek van op de PC af via een kabel naar mijn Philips mini keten. Versterker kapot en stuk niet meer verkrijgbaar. Ben dus op zoek naar PC-luidsprekers, bedoeling is vooral om muziek af te spelen. Ik had gedacht aan deze. Iemand ervaring mee, of eventueel andere suggesties?
    Groet.
    Flickr

  • #2
    Re: PC-luidsprekers

    Niet slecht dit setje, een vriend van mij heeft deze.
    Zelf heb ik dit setje (klik) en persoonlijk vind ik die beter.
    Logitech vind ik nogal aan de (te) dure kant.
    Eigenlijk ongelooflijk hoe dat Hercules setje klinkt, en bovendien sierlijker dan Logitech.

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: PC-luidsprekers

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Niet slecht dit setje, een vriend van mij heeft deze.
      Zelf heb ik dit setje (klik) en persoonlijk vind ik die beter.
      Logitech vind ik nogal aan de (te) dure kant.
      Eigenlijk ongelooflijk hoe dat Hercules setje klinkt, en bovendien sierlijker dan Logitech.

      Grtz, RF
      Al bedankt om mee te denken. Er is wel een enorm verschil in vermogen tussen de Logitech en de Hercules.
      Vermogen is natuurlijk niet alles...
      Groeten
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: PC-luidsprekers

        Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
        Al bedankt om mee te denken. Er is wel een enorm verschil in vermogen tussen de Logitech en de Hercules.
        Vermogen is natuurlijk niet alles...
        Groeten
        Als het over vermogen van luidsprekers en versterkers gaat, dan zijn er blijkbaar heel veel verschillende soorten vermogen.
        Sommigen geven het piekvermogen op waarbij de boel net niet explodeert (PMPO is gewoonlijk zo'n 20-40 x hoger dan W RMS), muziekvermogen, W RMS, DIN ,.....

        kijk hier maar eens wat ze er allemaal van maken:


        Je moet dus niet teveel naar de cijfertjes kijken als er niet bijstaat wat ze juist bedoelen. Er wordt gegoocheld met cijfers om toch maar een zo groot mogelijk getal in de foldertjes te krijgen.
        Bovendien zeggen die cijfers niets over de werkelijke geluidsweergave van de versterker en de luidsprekers.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: PC-luidsprekers

          idd, muziekboxen kan je best op het gehoor (en dan liefst nog geblinddoekt) beoordelen
          Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
          - Isaac Asimov-

          Comment


          • #6
            Re: PC-luidsprekers

            En deze? HIer iemand ervaring mee? Wil er ook geen fortuin aan geven.
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: PC-luidsprekers

              Ik heb de T20-versie van Creative (natuurlijk). Zeker een AANRADER . Geeft zelfs heel goede stereo weer bij dvd-test en speelt zeer goed MP3 af.Goede klank en bass niet slecht.
              Ik zou deze kopen , en dus niet duur.
              Werkt direkt onder Windows7 en Vista
              Succes
              Leo
              Last edited by Lanthon; 21 februari 2010, 23:18.
              lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

              Comment


              • #8
                Re: PC-luidsprekers

                Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                Al bedankt om mee te denken. Er is wel een enorm verschil in vermogen tussen de Logitech en de Hercules.
                Vermogen is natuurlijk niet alles...
                Groeten
                Als er in iets gefoefeld wordt dan is het wel in het aangeven van het vermogen.
                Zoals ik al schreef, mijn maat heeft die Logitech en ik heb die Hercules, ze hebben allebei een heel goede klank, maar Hercules is sierlijker, kost veel minder en geloof het of niet, de hercules is toch net iets beter.
                Kwestie volume zijn ze volgens mij gelijk en vervorming treed maar op als het al begint pijn te doen aan de oren.
                Het zijn geen losse woorden, het is dat ik ze beide heb gehoord.
                Een ander heel goed merk is Altec Lansing, maar je moet de vormgeving ervan graag zien.
                En dan heb je natuurlijk HET systeem Bose, maar ....... duur!

                Grtz, RF

                Edit: Twee luidsprekers zullen nooit de dynamiek van een 2+1 systeem kunnen weergeven.
                Last edited by Red Falcon; 20 februari 2010, 11:15.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: PC-luidsprekers

                  Ik heb deze : http://www.logitech.com/index.cfm/sp...s/224&cl=nl,nl
                  Echt een aanrader , maar wel 350 € betaald over een 3 tal jaar terug.
                  Heb deze wel in combinatie met een Creative X-Fi Pro .
                  Tis een dure combinatie , daar ik ook veel muziek speel , maar ik zou het niet meer kunnen missen.
                  Groeten ,
                  VDS Digit@l
                  Groeten , VDSDigit@l

                  Comment


                  • #10
                    Re: PC-luidsprekers

                    Ik gebruik het 3-2-1 systeem van Bose KLIK Prima kwaliteit, maar reeds twee maal in herstelling geweest.

                    Comment


                    • #11
                      Re: PC-luidsprekers

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      En dan heb je natuurlijk HET systeem Bose, maar ....... duur!

                      Grtz, RF

                      Edit: Twee luidsprekers zullen nooit de dynamiek van een 2+1 systeem kunnen weergeven.
                      op die twee punten ben ik het totaal niet mee eens
                      zeker niet op het eerste punt dat van bose, als je veel wilt betalen voor een naam maar verder niets dan moet je vooral dat kopen (vraag dat maar eens aan echte audioliefhebbers)
                      HET systeem voor muziek op pc is dan wel Focal

                      en dan het tweede punt, als je degelijke goede speakers hebt (dan spreken we over actieve monitors) dan heb je evenveel dynamiek dan een 2+1 systeem met het grote verschil dat de twee speakers een natuurlijke bas produceren
                      Last edited by Gert1971; 20 februari 2010, 12:08.

                      Comment


                      • #12
                        Re: PC-luidsprekers

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
                        Ik heb de T20-versie van Logitech. Zeker een AANRADER . Geeft zelfs heel goede stereo weer bij dvd-test en speelt zeer goed MP3 af.Goede klank en bass niet slecht.
                        Ik zou deze kopen , en dus niet duur.
                        Werkt direkt onder Windows7 en Vista
                        Succes
                        Leo
                        Bedoel je de T20 van Creative?
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: PC-luidsprekers

                          Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                          En deze? HIer iemand ervaring mee? Wil er ook geen fortuin aan geven.
                          Ik heb deze

                          Zeer content van.

                          Daarnaast staan hier ook 2 Quads. (220 euro per stuk).
                          Is wel iets "anders"
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: PC-luidsprekers

                            Ik heb de Logitech Z2300 (diegene die je in het begin voorstelde) en ik ben er uiterst tevreden over.
                            Ik denk dat je best eens naar een winkel zoals Mediamarkt gaat, waar je de luidsprekers kunt beluisteren. Je zal dan horen dat de Z2300 een topset is (ik draai wel de bas iets lager dan normaal, die is echt wat overdreven sterk anders ).
                            Bij Logitech wordt er (normaal gezien) niet gegoocheld met cijfers ivm vermogen. De Z2300 is echt 200W, 2x40W (per satteliet) + 120W voor de subwoofer. En wees gerust dat is RUIM voldoende.

                            Heb je een vaste pc of een laptop? Je zou eventueel nog een externe geluidskaart (van bvb Creative of Auzentech) kunnen bijkopen, dan wordt de geluidskwaliteit nog beter , hij rivaliseert dan met de Bose 3-2-1 systeem van mijn vader (meer dan 1500€...)

                            Ik raad je echt de Logitech Z2300 aan, veel beter dan andere merken zoals Trust, Hercules (sorry Red Falcon dat je die van je vriend slechter vind ligt mss aan het feit dat zijn geluidskaart van slechtere kwaliteit is dan de jouwe ), die zijn gewoon veel minder degelijk van geluids- en bouwkwaliteit en diepgang van de bas, een vriend van mij heeft een Hercules setje (een ander dan dat van RF) en dat vind ik toch echt wel inferieur hoor.
                            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: PC-luidsprekers

                              Al eens aan gedacht om gewoon een nieuwe versterker te kopen?

                              Comment

                              Working...
                              X