Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dvd speler aansluiten op lcd monitor met vga

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dvd speler aansluiten op lcd monitor met vga

    Ik wil een oude dvd-speler aansluiten op een oud lcd-schermpje.
    Weet iemand of dit mogelijk is?

  • #2
    Re: dvd speler aansluiten op lcd monitor met vga

    Ik vrees dat je daar een video convertor tussen moet gaan plaatsen. Als ik mij niet vergis hebben ze er ooit zo eentje op het werk gekocht voor ongeveer 50 euro. Misschien dat je dan beter een beetje meer geld uitgeeft aan een lcd met video ingang.

    Comment


    • #3
      Re: dvd speler aansluiten op lcd monitor met vga

      Ik heb ook al een dvd-speler met vga uitgang aangesloten op een lcd.
      Dit geeft zeer slecht beeld die overigens enkel groen uit slaat.
      Weet iemand hoe dit komt?

      Comment


      • #4
        Re: dvd speler aansluiten op lcd monitor met vga

        Ik vermoed dat het te maken heeft met de resolutie, maar dat is een gokje.

        Volgens wikipedia:
        Although many resolutions and formats are supported, most consumer DVD Video discs use either 4:3 or anamorphic 16:9 aspect ratio MPEG-2 video, stored at a resolution of 720/704×480 (NTSC) or 720/704×576 (PAL) at 29.97, 25, or 23.976 FPS.

        De resolutie van je lcd gaat net iets anders zijn denk ik. Wat de groene kleur betreft, geen idee. Al eens een andere vga kabel geprobeerd? Daar kan er een probleem zijn met een pinnetje.

        Comment


        • #5
          Re: dvd speler aansluiten op lcd monitor met vga

          De DVD-speler zal bedoeld zijn voor aansluiting op een TV. Het uitgangssignaal is dan wellicht PAL (YUV en 576i) i.p.v. VGA (RGB en 576p) wat de computermonitor verwacht.
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

          Comment

          Working...
          X