Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pc klok loopt veel achter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pc klok loopt veel achter

    Zo'n 3 u per dag, heb telkens reset en bewaard, is er iets stuk of iets dat ik over het hoofd zie? Pc is 6,5 jaar oud. rest werkt nog prima (tot hiertoe hé)
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: pc klok loopt veel achter

    Geheugenbatterijtje op het moederbord is bijna leeg.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: pc klok loopt veel achter

      aha, wordt dat dan niet gevoed wanneer pc aanstaat?
      bedoel opgeladen
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: pc klok loopt veel achter

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Geheugenbatterijtje op het moederbord is bijna leeg.
        Kunt ge oplossen door uw PC altijd aan te laten staan, doe ik ook trouwens.
        Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
        www.cromagnonman.be

        Comment


        • #5
          Re: pc klok loopt veel achter

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          aha, wordt dat dan niet gevoed wanneer pc aanstaat?
          bedoel opgeladen
          toestellen of onderdelen die jaaaaaren meegaan, ze bestaan niet meer. ;-)

          Comment


          • #6
            Re: pc klok loopt veel achter

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            aha, wordt dat dan niet gevoed wanneer pc aanstaat?
            bedoel opgeladen
            Jawel, maar niets als het stuk is. Dat is normaal voor batterijen, dat zie je met gsm's ook tegenwoordig. Na verloop van tijd moet je die vaker gaan opladen tot ie het op een dag niet meer doet, of gewoon niet meer bruikbaar is.

            Comment


            • #7
              Re: pc klok loopt veel achter

              Het is een gewoon knoopbatterijtje dat NIET opgeladen wordt. Als de PC zonder netspanning valt zal die batterij enkele geheugenfuncties (waaronder klok en datum) van de nodige stroom voorzien.
              Zolang de stekker van de PC in het stopcontact blijft zitten, hoeft de spanning van dat batterijtje niet aangesproken te worden en zal het dus langer meegaan.
              Heb jij de gewoonte van ná gebruik van de computer de netspanning uit te schakelen, dan zal dat batterijtje minder lang meegaan.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: pc klok loopt veel achter

                Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Jawel, maar niets als het stuk is. Dat is normaal voor batterijen, dat zie je met gsm's ook tegenwoordig. Na verloop van tijd moet je die vaker gaan opladen tot ie het op een dag niet meer doet, of gewoon niet meer bruikbaar is.
                Probeer jij maar eens een standaard CR2032 batterijtje op te laden

                Niet dus.. het is geen oplaadbare batterij maar een gewone knoopcel.

                De batterij wordt enkel maar gebruikt wanneer er effectief GEEN stroomkabel meer in het toestel ingeplugd zit.
                Mensen die een algemene stekkerblok hebben en die elke avond uitschakelen zullen sneller last hebben van een platte cmos batterij dan anderen.

                Bottomline, haal gewoon een CR2032 batterijtje in de winkel, schroef even de pc open en 2 minuutjes later ben je klaar.
                Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                Comment


                • #9
                  Re: pc klok loopt veel achter

                  ok; bedankt allemaal, en idd ik zet mijn stekkerblok altijd uit
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: pc klok loopt veel achter

                    Ik schakel de stekkerblok ook altijd uit, en zelfs bij mijn oudste computer (7 jaar) heb ik nog nooit gezien dat de klok achter loopt.
                    Een lithiumbatterij (CR 2032 = een lithium batterijtje) heeft een bepaalde levensduur, maar het ene batterijtje zal het waarschijnlijk wat sneller opgeven dan het andere. Ik denk dat het niet veel te maken heeft met het uitschakelen van de netstroom als je de computer niet gebruikt.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: pc klok loopt veel achter

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Ik schakel de stekkerblok ook altijd uit, en zelfs bij mijn oudste computer (7 jaar) heb ik nog nooit gezien dat de klok achter loopt.
                      Een lithiumbatterij (CR 2032 = een lithium batterijtje) heeft een bepaalde levensduur, maar het ene batterijtje zal het waarschijnlijk wat sneller opgeven dan het andere. Ik denk dat het niet veel te maken heeft met het uitschakelen van de netstroom als je de computer niet gebruikt.
                      ja, dat dacht ik ook, btw het is nu ( 10.59) 23.24 op de pc
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #12
                        Re: pc klok loopt veel achter

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        ... Ik denk dat het niet veel te maken heeft met het uitschakelen van de netstroom als je de computer niet gebruikt.
                        Ik heb mijn gedacht neergeschreven, maar een expert in batterijen zou ik nóóít durven tegenspreken.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: pc klok loopt veel achter

                          is dat batterijtje op je mobo!!!
                          zonder twijfel!
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: pc klok loopt veel achter

                            Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                            Probeer jij maar eens een standaard CR2032 batterijtje op te laden

                            Niet dus.. het is geen oplaadbare batterij maar een gewone knoopcel.

                            De batterij wordt enkel maar gebruikt wanneer er effectief GEEN stroomkabel meer in het toestel ingeplugd zit.
                            Mensen die een algemene stekkerblok hebben en die elke avond uitschakelen zullen sneller last hebben van een platte cmos batterij dan anderen.

                            Bottomline, haal gewoon een CR2032 batterijtje in de winkel, schroef even de pc open en 2 minuutjes later ben je klaar.
                            Inderdaad, dom van mij. Het hangt een beetje van het moederbord af, maar veelal zijn het van die dingen die je ook in horloges vindt, CR2032 blijkbaar

                            Comment


                            • #15
                              Re: pc klok loopt veel achter

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Ik denk dat het niet veel te maken heeft met het uitschakelen van de netstroom als je de computer niet gebruikt.
                              Het heeft er net alles mee te maken, al zal elke batterij na verloop van tijd wel eens plat zijn.
                              Hoe meer je de pc zonder spanning zet (stekker uit of dergelijke), hoe sneller die batterij plat zal zijn.

                              Trouwens is het voor een pc beter de stekker altijd in te laten zitten en dus te voorzien van spanning dan telkens te onderbreken.
                              Hier gaat de stekker er alleen uit als er aan de hardware van de pc gewerkt wordt of als het redelijk hard onwedert.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X