Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnezuil

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonnezuil

    Hey juppekes

    Deze week hadden we hier aan de kust een mooi voorbeeld van een zonnezuil

    Foto technisch is de foto bijlange niet in orde

    Maar ik zet hem hier omdat dit geen alledaags fenomeen is

    Het was ook niet simpel om onverwachts zoiets in heel korte tijd op de plaat te zetten.

    Volgens mij komt de zonnezuil beter uit als je de foto bekijkt van op een meter of twee

    Bootjes

  • #2
    Re: Zonnezuil

    Fijne lucht, maar verder vind ik hem niet zo bijzonder. De voorgrond doet eerder afbreuk aan de plaat dan dat het wat toevoegd. Volgende keer misschien toch nog kijken of je niet een mooiere voorgrond kan vinden en dan heb je een topper.

    Comment


    • #3
      Re: Zonnezuil

      Hey juppekes

      Oorspronkelijk geplaatst door Herrick Bekijk bericht
      Fijne lucht, maar verder vind ik hem niet zo bijzonder. De voorgrond doet eerder afbreuk aan de plaat dan dat het wat toevoegd. Volgende keer misschien toch nog kijken of je niet een mooiere voorgrond kan vinden en dan heb je een topper.
      Zoals ik al zei het gaat hier niet om de foto maar meer om die zonnezuil

      Dit fenomeen kom je niet elke dag tegen

      Een beetje duidelijkheid

      Een zonnezuil is een verticale lichtbundel die weerkaatst van het zonlicht, deze is dan ook te zien ongeveer in het midden van de foto
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: Zonnezuil

        Hahah. Je hebt gelijk hoor. Maar persoonlijk vind ik dat op een fotoforum de foto ansich de boventoon moet voeren en niet het fenomeen wat je fotografeert. Maar goed dat is slechts mijn mening hoor

        Comment


        • #5
          Re: Zonnezuil

          Hey juppekes

          Oorspronkelijk geplaatst door Herrick Bekijk bericht
          Hahah. Je hebt gelijk hoor. Maar persoonlijk vind ik dat op een fotoforum de foto ansich de boventoon moet voeren en niet het fenomeen wat je fotografeert. Maar goed dat is slechts mijn mening hoor
          Ik bekijk het dan weer van de andere kant

          Van mij moet een foto niet altijd technisch in orde zijn als er iets speciaals op staat

          ik heb de zoekfunctie gebruikt en er zijn nog 3 andere topics over zo'n zuil, waarvan er maar 1 zichtbaar is

          Dus een vergelijking kan ik zelfs niet maken.

          Ik vind 1 zo'n foto interessanter dan de zoveelste perfecte libel of het zoveelste mooie model of de zoveelste gelijkaardige zonsondergang....

          Zo zie je maar, elk heeft zijn eigen gedacht over fotografie
          Bootjes

          Comment

          Working...
          X