Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera bewegen op afstand?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera bewegen op afstand?

    Ik kan mijn toestel bedienen op afstand met cameracontrol en een usb kabel.
    Van daaruit rechtstreeks tijdens het shooten naar lightroom invoeren,
    allemaal geen probleem.

    Maar...
    zijn er mensen die een afstandsbediend motortje gebruiken om hun volledige camera te roteren op het statief? Of is er een andere oplossing?

    Gewoon voor de lol ervan,
    Dennis
    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

  • #2
    Re: camera bewegen op afstand?

    TU Delft heeft zoiets om komputergestuurde pano's te maken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: camera bewegen op afstand?

      Dat vraag ik me ook altijd af bij mensen die de camera met een vlieger de hoogte intrekken.
      Er is iemand op het forum hier die zulke foto's trekt, maar ken zn nickname niet.

      Comment


      • #4
        Re: camera bewegen op afstand?

        ik denk van zelf iets ineen te steken met een electromotor en wat kabel, moet niet zo moeilijk zijn. 't hoeft niet telegeleid te zijn omdat ik toch een lange usbkabel ga gebruiken.

        Eerst links-recht, dan op en neer....
        weer eens een uitdaginkje
        nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
        http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

        Comment


        • #5
          Re: camera bewegen op afstand?

          Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
          ik denk van zelf iets ineen te steken met een electromotor en wat kabel, moet niet zo moeilijk zijn. 't hoeft niet telegeleid te zijn omdat ik toch een lange usbkabel ga gebruiken.

          Eerst links-recht, dan op en neer....
          weer eens een uitdaginkje
          Dit was m'n eindwerk in het middelbaar.
          Een met een joystick bedienbare X-Y roterende kop met 2 stappenmotoren.
          Veel plezier aan beleefd
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

          Comment

          Working...
          X