Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

e-reader

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • e-reader

    heeft hier iemand ervaring mee ? goeie merken / shops ?

  • #2
    Re: e-reader

    Een collega van mij heeft er één van Sony en is er zeer tevreden van. Batterij gaat bvb. zeer lang mee. Ik heb er eens een stukje op kunnen meelezen en het ziet er helemaal niet slecht uit. Lettergrootte enz. kan aangepast worden.

    Hier in België ziet men er nog weinig. In Nederland schijnt het al heel wat beter ingeburgerd te zijn (mijn collega is een nederlander) Vorig jaar in de VS in oktober viel mij op een binnenlandse vlucht van New York naar San Diego wel op dat heel wat mensen zo'n ding bijhadden.
    Peter
    2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
    gspep.smugmug.com & steendorp.info

    Comment


    • #3
      Re: e-reader

      In de Fnac Antwerpen liggen er enkele om uit te proberen. Nu ben ik al jaren fan van zulke dingen en ik heb dus mijn tijd genomen om die dingen die er lagen een uit te proberen. Het resultaat is dat ik voor de komende jaren ontnuchterd ben.
      Er lagen 2 versies: 5 en 6 inch. De 5 inch is veel te klein. Dan maar de 6 inch uitgetest. Het bladeren gaat traag en het is alsof de vorige bladzijde nog een beetje leesbaar blijft als je bij het volgende blad beland bent. De knoppen reageren ook traag en volgen niet altijd vlot. Bladeren in de catalogus of teruggaan naar een vorig hoofdstuk verloopt ook niet naar behoren. Plus dat die toestellen veel te fragiel zijn. Ze plooien door!
      Mijn bedoeling was om zoiets te kopen voor op reis. Ik verslind boeken op reis en zulke e-reader zou een prachtige oplossing zijn, maar ik vrees dat deze readers 14 dagen in een strandtas zullen overleven. Voorlopig hou ik me aan audio-boeken als reisalternatief.
      Misschien als de populariteit stijgt, kwaliteit verbetert en de prijzen (reader en e-books) drastig verlagen en ze hun geld waard zijn, dan zal ik nog eens opnieuw gaan testen in de hoop er eentje te kunnen aanschaffen.

      Comment


      • #4
        Re: e-reader

        ik heb een bebook reader
        ben er zeer tevreden van, gebruiksvriendelijk, alleen heb ik problemen met mijn batterij
        maar voor de rest...voor mij de oplossing op verplaatsingen
        groetjes aline
        groetjes aline

        Comment


        • #5
          Re: e-reader

          Zelf maak ik er geen gebruik van, maar voor kerst heb ik mijn vriendin een Bebook Mini kado gedaan.
          Ik denk dat het een schot in de roos was, want intussen is ze bezig aan haar negende e-boek op twee maanden tijd (allen van die Sci-Fi/Fantasy kleppers).
          Ik doe meestal wel het 'technische werk' -- aankopen, downloaden, verificatie, etc. -- en daarbij zijn al wel een paar dingetjes opgevallen.

          Veel van de 'functionaliteit' van zo'n e-reader zit eigenlijk in het e-boek zelf verwerkt. De bruikbaarheid van zaken zoals letterformaten, hoofdstukindelingen en dergelijke is dus afhankelijk van het betreffende bestand.
          Zo zijn gratis exemplaren vaak een pak minder functioneel opgebouwd wat hun leesbaarheid wel enigzins kan beïnvloeden.

          Het aanbod aan e-boeken is voorlopig nog verre van volledig, zeker wanneer je enkel in het Nederlands wenst te lezen. Ik geloof dat bol.com en e-boek.org momenteel zowat de bekendste plaatsen zijn voor Nederlandstalige e-boeken.
          Als je ook in het Engels leest, dan wordt het aanbod al een heel pak uitgebreider, hoewel je soms wel tegen een muur van 'uitvoerrechten' aanbotst, die je verhindert het boek te downloaden -- vooral bij Amerikaanse online boekenwinkels is dit redelijk frequent het geval. Gelukkig wordt je hier doorgaans wel van op de hoogte gebracht alvorens de aankoop gefinaliseerd is.

          Bij www.ereaderstore.nl kun je de verschillende e-readers relatief gemakkelijk tegen elkaar vergelijken.
          Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

          Comment


          • #6
            Re: e-reader

            Ik heb mijn Sony prs-600 gekocht bij Hifinesse/sony center. Het is een goede grootte om op te lezen. en de batterij gaat idd immens lang mee omdat het alleen energie verbruikt als je een batterij omdraait.
            Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
            Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

            Comment

            Working...
            X