Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nogmaals de Olympische Cauldron en Vlam in Vancouver, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nogmaals de Olympische Cauldron en Vlam in Vancouver, Canada

    Hallo Allemaal,

    Vandaag zijn we gaan genieten van een Olympische hockey wedstrijd...heerlijk om mee te maken en wat een sfeer! Het was ook een prachtige zonnige dag, dus ik heb ook de kans gehad om nog wat foto's te nemen in de stad.

    Hier is dan nog eens een foto van de Olympische Cauldron en vlam in het centrum van Vancouver met het mooie berglanschap op de achtergrond. Er staat nog steeds een grote omheining rondom deze cauldron, maar nu zijn er openingen in gemaakt zodat je toch iets gemakkelijker foto's kan maken...het vele volk was vandaag ook weer aanwezig.

    Hopelijk valt deze foto ook wat in de smaak!
    Groetjes uit een zonnig (en +10 graden) Vancouver Canada,
    Ann





    Wat info over Vancouver voor diegene die het interesseerd: Vancouver is gekend als één van de mooiste steden in de wereld die gelegen is aan de westkust van Canada in de provincie British Columbia. Vancouver ligt aan de Straat van Georgia, een deelzee van de Pacifische (Grote of Stille) Oceaan die ook grenst aan Vancouver Island. De stad ligt op een schiereiland wat het Burrard Schiereiland heet en is dus omringd door water, maar ook door bergen. Je vindt de Burrard Inlet (inham) aan de noordkant en de Fraser rivier aan de zuidkant van de stad. De stad staat wereldwijd bekend om de spectaculaire natuur in de directe omgeving en beschikt over één van de grootste stadsparken van Noord-Amerika namelijk “Stanley Park”. Op korte afstand van Vancouver ligt de bergketen "North Shore Mountains" die deel uitmaken van de "Coast Mountain Ranger". De bergen zorgen op zonnige dagen voor fantastische uitzichten, zelfs vanuit downtown Vancouver. Ook de meestal ondergesneeuwde vulkaan Mount Baker (gelegen in de USA en zo’n 100km van Vancouver) is vaak goed te zien. De stad ligt 971 kilometer ten zuidwesten van Calgary (in de de provincie Alberta) en 228 kilometer ten noorden van de Amerikaanse stad Seattle. Vancouver krijgt nog een boost in populariteit omdat hier op het moment Olympische Winterspelen bezig zijn.

    De prachtige omgeving van Vancouver maakt de stad een interessante toeristische bestemming. Bezoekers worden meestal aangetrokken door de unieke combinatie van het brede culturele aanbod in deze kosmopolische stad omringd door water en bergen, ook zijn de regenwouden en ruige kusten in de directe omgeving. Een andere toeristische trekpleister is "Granville Island", een klein eilandje naast downtown (het centrum), waar een grote markt is gevestigd. Toeristen genieten meestal ook van de mogelijkheid om “Whale Watching” te doen (een tour op het water om orka’s en andere walvissen te bekijken in hun natuurlijk omgeving) vanuit Vancouver in de Straat van Georgia. De nabijgelegen Capilano Suspension Bridge, een echte hangbrug over een ravijn is ook zeer populair. Buiten dat, bezoeken jaarlijks zo’n 1 miljoen toeristen Vancouver 'en route' op een cruise schip, meestal op weg naar Alaska. Vancouver is een multiculturele stad waar je vele verschillende nationaliteiten kan terug vinden en dit brengt een grote variaty aan restaurants, winkels en dergelijke met zich mee. Er is ook een groot aanbod aan kunst gallerijen, muse, theater en dergelijke. Verder vind je er de bekende Robson Straat met zijn vele stijlvolle winkels, het exotische Chinatown, het historische Gastown, de stranden van English Bay en Stanley Park. Vancouver wordt ook wel eens “Hollywood North” genoemd omdat er vele films en tv shows worden opgenomen. Een paar voorbeelden zijn: The X-Files, Battlestar Galactica, Small Ville, Supernatural, I Robot, X-Men, The Twilight Saga en vele andere.

  • #2
    Re: Nogmaals de Olympische Cauldron en Vlam in Vancouver, Canada

    Mooi, ik zou er ook wel willen bij zijn.
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

    Comment


    • #3
      Re: Nogmaals de Olympische Cauldron en Vlam in Vancouver, Canada

      Hey Ann,

      Mooier als de vorige post. Maar ik heb nog steeds een beetje die gekartelde randjes op mijn scherm...

      Misschien moet je toch eens kijken om ze anders op te slaan en te compresseren. tussen de 300 en 400kb is volgens mij beter.

      Groeten
      Mipstoo

      Comment


      • #4
        Re: Nogmaals de Olympische Cauldron en Vlam in Vancouver, Canada

        zie hier ook wat randjes op de (lantaarnpalen?) links..

        verder erg mooi..

        Comment


        • #5
          Re: Nogmaals de Olympische Cauldron en Vlam in Vancouver, Canada

          Vooral die grote versie... impressionant

          Comment


          • #6
            Re: Nogmaals de Olympische Cauldron en Vlam in Vancouver, Canada

            Dank jullie wel voor de reacties. Ja, inderdaad het is inderdaad wat gekarteld bij de lantaarn palen. Ik weet niet of het te maken heeft met photobucket of misschien is de foto wat te scherp? Ik heb nog geen tijd gehad om het proberen te corrigeren.

            In elk geval bedankt voor het kijken en de reacties!
            Vele groetjes uit een zonnig (en +12 graden) Vancouver,
            Ann

            Comment

            Working...
            X