Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AB Brussel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AB Brussel

    Mijn dochters(18 en14) zijn in de zevende hemel
    De oudste heeft via een wedstrijd van joepie juist het bericht ontvangen dat ze een Meet & Greet heeft gewonnen met Kelly Clarkson,nu zondag 21 Februari
    Nu is mijn vraag "Hoe kom je het beste aan de AB in Brussel met het openbaar vervoer vanuit Limburg.Trein,tram en dergelijke.de oudste is het openbaar vervoer gewend(kot Antwerpen)
    We gaan ze wel afhalen aan de AB om haar dan naar Antwerpen te brengen waar ze op kot zit, maar twee keer naar Brussel rijden zien we niet zo zitten
    Dus wie kan me de nodige inlichtingen geven

    Bij voorbaat dank
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: AB Brussel

    Trein tot aan het Zuid station (Midi) of Noordstation, 14 en 18 jarigen kunnen dan probleemloos tot aan de AB geraken.

    Comment


    • #3
      Re: AB Brussel

      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Trein tot aan het Zuid station (Midi) of Noordstation, 14 en 18 jarigen kunnen dan probleemloos tot aan de AB geraken.
      moeten ze dan verder met de metro?
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

      Comment


      • #4
        Re: AB Brussel

        Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
        moeten ze dan verder met de metro?
        Jawel. Stopplaats BEURS. Daar is ook de AB (Anspachlaan).

        http://www.abconcerts.be/nl/praktisch/vervoer
        Last edited by weebee; 17 februari 2010, 18:49.
        EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

        Comment


        • #5
          Re: AB Brussel

          Uitstappen in Brussel-Centraal en tevoet via de grote markt naar de Steenstraat.
          Zoek maar eens op met maps.google.be
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

          Comment


          • #6
            Re: AB Brussel

            Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
            moeten ze dan verder met de metro?
            Gewoon te voet, op zo'n leeftijd moet dat kunnen. Dat is misschien een kilometer, ligt netjes tussen die twee stations.

            Comment


            • #7
              Re: AB Brussel

              Te voet vanaf Brussel-Centraal is de beste optie. 't Is nog geen 5 minuutjes wandelen.

              Comment


              • #8
                Re: AB Brussel

                De AB legt dit allemaal netjes uit op hun site hoor
                Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                Comment


                • #9
                  Re: AB Brussel

                  Als het overdag is, dan is te voet zeker de beste optie (en de mooiste Centraal Station en dan langs de Grote Markt). 's Avonds zou ik 2 jonge meisjes niet zo direct te voet vanuit het Zuidstation sturen (niet omdat het zó onveilig is dan wel dat het zo kan aanvoelen voor wie de buurt niet kent) en dan is de beste optie wellicht Noordstation en van daar 3 haltes tot aan station Beurs. Vandaar is het nog 100m te voet (enfin, als je de verkeerde uitgant kiest 400m).

                  Maar waarom maken jullie er geen dagje/avondje Brussel van? Terwijl de dochters zich amuseren in de AB kunnen jullie in de buurt eens lekker gaan eten. Restaurantjes genoeg daar...

                  Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                  Comment


                  • #10
                    Re: AB Brussel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                    's Avonds zou ik 2 jonge meisjes niet zo direct te voet vanuit het Zuidstation sturen (niet omdat het zó onveilig is dan wel dat het zo kan aanvoelen voor wie de buurt niet kent) en dan is de beste optie wellicht Noordstation en van daar 3 haltes tot aan station Beurs. Vandaar is het nog 100m te voet (enfin, als je de verkeerde uitgant kiest 400m).
                    Absoluut niet waar, het Noordstation en zijn buurt is zeer 'leeg', neem dan Centraal station, daar lopen toeristen genoeg om te overvallen dan is de kans kleiner, en zwengel vooral de paranoia aan. Wij leren de kinderen of jongeren om aan te sluiten bij anderen en 'in groep' te gaan, dan kom je overal waar je wil.

                    Comment


                    • #11
                      Re: AB Brussel

                      alle bedankt voor jullie reactie
                      we kunnen nu al een heel stuk verder
                      morgen ontvangen ze een mail met de verdere uitleg van de joepie
                      dan weten we om hoe laat ze daar moeten zijn
                      ze lopen beiden op wolkjes nu
                      ze gaan met het openbaar vervoer tot daar, lijkt me veilig te zijn als ze in zuid afstappen en te voet tot daar wandelen, zal hoogst warschijnlijk in de vroege avond zijn ,rond zes a zeven uur omdat ze die Meet &Greet hebben voor het concert.
                      dat we ze gaan halen staat vast omdat we de jongste te jong vinden om zo laat, rond half elf nog door brussel te lopen en de oudste wil dit ook
                      ze maakt in Antwerpen al genoeg mee zegt ze
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                      Comment


                      • #12
                        Re: AB Brussel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                        Absoluut niet waar, het Noordstation en zijn buurt is zeer 'leeg', neem dan Centraal station, daar lopen toeristen genoeg om te overvallen dan is de kans kleiner, en zwengel vooral de paranoia aan. Wij leren de kinderen of jongeren om aan te sluiten bij anderen en 'in groep' te gaan, dan kom je overal waar je wil.
                        In het Noordstation loop je gewoon de trap af en zit je zo op de tram en daar loopt ook genoeg volk zolang er trams rijden, minstens evenveel als in het Centraal Station. Ik zei niet dat ze te voet moesten gaan hé, wat vanuit Centraal trouwens ook niet zo evident is in het donker op je eerste keer in Brussel.

                        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                        Comment


                        • #13
                          Re: AB Brussel

                          Ik woon al tien jaar in Brussel...niet zo ver van het Noord-station.
                          Veiligste route om te voet te doen volgens mij.
                          1. via centraal station
                          2. via noord
                          3. via zuid
                          Het Zuid zou ik zeker vanaf het donker wordt proberen te mijden

                          Als het kalm is op straat loop dan aan de kant waar de meeste mensen lopen.
                          Vermijd oogcontact met ongure figuren....en als ze tegen jou beginnen praten loop je gewoon door terwijl je met elkaar verder praat.
                          Mijn vriendin kan hier 's avonds niet buitenkomen zonder dat iemand tegen haar begint te leuteren dat ze met haar willen trouwen of andere
                          vuile praat naar haar hoofd krijgt geslingerd.....maar als ze gewoon doorloopt is er meestal niks aan de hand.
                          Voilà, tot dusver mijn bijdrage.
                          Last edited by dondidi; 17 februari 2010, 23:00.

                          Comment


                          • #14
                            Re: AB Brussel

                            Oorspronkelijk geplaatst door GretchenRoss Bekijk bericht
                            Te voet vanaf Brussel-Centraal is de beste optie. 't Is nog geen 5 minuutjes wandelen.
                            Nog geen 5 minuten? Dan moet u ontzettend lange benen hebben.
                            EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                            Comment

                            Working...
                            X