Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chocolade en hond(jes)....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Chocolade en hond(jes)....

    Hier op BD zitten veel dierenliefhebbers; dat is geweten
    Vooral honden en een enkele kat komen aan bod.

    Het is ook daarom dat ik (graag) wil waarschuwen: geef uw (vooral)hond géén chocolade.
    De stof die chocolade (pure) bitter maakt is het aanwezige theobromine...
    Deze stof is zeer ongezond en uw hond kan er plots van overlijden.
    (en dit is géén flauw grap)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Chocolade en hond(jes)....

    Absoluut ! Dit is helemaal geen grap, chocolade is héél slecht voor je hond !

    We hebben zelf een grote witte herder en een kleine chihuahua (is een heel zicht als we ermee gaan wandelen ) en die krijgen zeker geen chocolade, dat hebben we onze kinderen ook héél goed uitgelegd.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Chocolade en hond(jes)....

      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Absoluut ! Dit is helemaal geen grap, chocolade is héél slecht voor je hond !

      We hebben zelf een grote witte herder en een kleine chihuahua (is een heel zicht als we ermee gaan wandelen ) en die krijgen zeker geen chocolade, dat hebben we onze kinderen ook héél goed uitgelegd.

      Mark
      Goed Mark
      Het is niet de eerste keer dat dit voorkomt en de eigenaars zijn dus "onwetend".
      Ik wijs helemaal niet met de vinger, dat is niet mijn bedoeling.
      Het is heel goed te begrijpen dat men huisdieren wil verwennen maar idd. kies
      dan iets anders. In de handel (voeding) is er een massa voorhanden
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Chocolade en hond(jes)....

        tja Theo chocolade en hondjes
        Ik herinner me dit verhaal nog
        Bij mijn ouders thuis in de winkel verkochten we pralines
        Kwam er een vrouw binnen lichtjes in paniek
        Ze had bezoek gehad de avond voordien en de overgebleven pralines waren op de salontafel blijven staan
        Nu had haar dwerg poedel deze helemaal opgegeten
        en kon het beestje niet meer k*kk*n
        kwam ze ons vragen wat ze moest doen
        ze had het beestje al in een warm bad gestopt om de chocolade te laten smelten
        mijn moeder en ik moesten onze lach inhouden hoor
        maar gaven haar de wijze raad om een dierenarts op te zoeken
        hoe het met het beestje is afgelopen weet ik niet meer this ook al zo lang geleden(30 jaar)
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

        Comment


        • #5
          Re: Chocolade en hond(jes)....

          Theo, helemaal akkoord.

          Hoe donkerder de chocolade (hoe meer cacao) hoe slechter voor de hond; en hoe kleiner/lichter de hond, hoe gevaarlijker de chocola.

          In elk geval krijgt onze labrador nooit chocola - of ander mensensnoepgoed.

          Een andere waarschuwing trouwens: geef nooit gekookte botten. Die splinteren. Onze labrador doe ik daarentegen een heel groot plezier met een rauw koeienschouderblad met nog een beetje vlees eraan. Een dag later produceert hij wel witte drollen

          Comment


          • #6
            Re: Chocolade en hond(jes)....

            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            .. Een dag later produceert hij wel witte drollen
            Die van mij ook (al geef ik hen kalfsbeenderen). Voordeel is wel dat die niet stinken
            Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
            - Isaac Asimov-

            Comment


            • #7
              Re: Chocolade en hond(jes)....

              Hey juppekes

              Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
              hoe het met het beestje is afgelopen weet ik niet meer this ook al zo lang geleden(30 jaar)

              Staat dat beestje nu nog altijd in de etalage als chocolade hond
              Bootjes

              Comment


              • #8
                Re: Chocolade en hond(jes)....

                mijn ex-vriendin en ik hadden ook een hond en kregen er ook het sch**t van als er op café of zo iemand zijn koekje( meestal met chocolade) van bij de koffie zomaar, zonder te vragen, aan onze hond gaf.
                Veel mensen weten dat inderdaad niet...
                Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

                Comment


                • #9
                  Re: Chocolade en hond(jes)....

                  Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                  tja Theo chocolade en hondjes
                  Ik herinner me dit verhaal nog
                  Bij mijn ouders thuis in de winkel verkochten we pralines
                  Kwam er een vrouw binnen lichtjes in paniek
                  Ze had bezoek gehad de avond voordien en de overgebleven pralines waren op de salontafel blijven staan
                  Nu had haar dwerg poedel deze helemaal opgegeten
                  en kon het beestje niet meer k*kk*n
                  kwam ze ons vragen wat ze moest doen
                  ze had het beestje al in een warm bad gestopt om de chocolade te laten smelten
                  mijn moeder en ik moesten onze lach inhouden hoor
                  maar gaven haar de wijze raad om een dierenarts op te zoeken
                  hoe het met het beestje is afgelopen weet ik niet meer this ook al zo lang geleden(30 jaar)
                  Een product op basis van actieve kool kan helpen.

                  Of braken....
                  Het doet heel bruut aan maar wat brood en een "goeie kwak" mosterd daarop....
                  (als je niks anders hebt of niets anders kan doen en als het dringend blijkt)
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Chocolade en hond(jes)....

                    Aah zo, ik wist het niet. Nu kan ik paar vervelende honden uit de weg ruimen (hahaha, grapje).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Chocolade en hond(jes)....

                      Voor katten is chocolade ook giftig...
                      Maar ik heb nog geen kat geweten die spontaan chocolade eet. Mss wel als er iets lekkers aanhangt of zo
                      Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Chocolade en hond(jes)....

                        Oorspronkelijk geplaatst door dekleine Bekijk bericht
                        mijn ex-vriendin en ik hadden ook een hond en kregen er ook het sch**t van als er op café of zo iemand zijn koekje( meestal met chocolade) van bij de koffie zomaar, zonder te vragen, aan onze hond gaf.
                        Veel mensen weten dat inderdaad niet...
                        Gelukkig voor de hond zitten er op de meeste chocolade koekjes geen chocolade op basis van cacao massa & cacao boter. De meeste van die koejes bevatten 'imitatiechocolade' of ook wel cacaofantasie dat is een mengeling van magere cacaopoeder & andere vetstoffen dus zonder cacaoboter.

                        Nu ik had dit dus ook al gehoord dat chocolade dodelijk kan zijn voor je hond.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          rrrrrrrrrrrrrr

                          rrrrrrrrrrrrrrr
                          Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 19:18.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Chocolade en hond(jes)....

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Deze stof is zeer ongezond en uw hond kan er plots van overlijden.
                            (en dit is géén flauw grap)
                            wat zijn dan de verschijnselen bij zo'n vergiftiging.
                            maw..hoe herken je het.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Chocolade en hond(jes)....

                              Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                              ...Nu had haar dwerg poedel deze helemaal opgegeten
                              ...hoe het met het beestje is afgelopen weet ik niet meer this ook al zo lang geleden(30 jaar)
                              Ik denk dat dat beestje ondertussen overleden is, waarschijnlijk niet aan de chocolade, maar dan toch door de ouderdom

                              Comment

                              Working...
                              X