Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Olympische Cauldron en vlam in Vancouver, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Olympische Cauldron en vlam in Vancouver, Canada

    Hallo Allemaal,

    In het weekend zijn we de Olympische sfeer gaan opsnuiven in het centrum van Vancouver...heerlijk! Het was een vrij mooie dag en ik wou graag die Olympische cauldron en vlam met eigen ogen eens gaan bekijken. Deze zal tijdens de Olympische Spelen blijven branden. Jammer genoeg stond er een grote en vrij hoge omheining rondom de cauldron zodat we er niet dichtbij konden komen. Daarbij kwam nog het feit dat er heel wat volk was om dit spectakel aan te schouwen, maar ik vond het toch de moeite waard om er wat foto's van te nemen.

    Het is misschien niet de meest technisch correcte foto, maar ik vind het toch leuk om wat van het Olympische gebeuren hier met jullie te delen! Hopelijk valt deze foto wat in de smaak!

    Groetjes uit een zonnig Vancouver,
    Ann







    Wat info over Vancouver voor diegene die het interesseerd: Vancouver is gekend als één van de mooiste steden in de wereld die gelegen is aan de westkust van Canada in de provincie British Columbia. Vancouver ligt aan de Straat van Georgia, een deelzee van de Pacifische (Grote of Stille) Oceaan die ook grenst aan Vancouver Island. De stad ligt op een schiereiland wat het Burrard Schiereiland heet en is dus omringd door water, maar ook door bergen. Je vindt de Burrard Inlet (inham) aan de noordkant en de Fraser rivier aan de zuidkant van de stad. De stad staat wereldwijd bekend om de spectaculaire natuur in de directe omgeving en beschikt over één van de grootste stadsparken van Noord-Amerika namelijk “Stanley Park”. Op korte afstand van Vancouver ligt de bergketen "North Shore Mountains" die deel uitmaken van de "Coast Mountain Ranger". De bergen zorgen op zonnige dagen voor fantastische uitzichten, zelfs vanuit downtown Vancouver. Ook de meestal ondergesneeuwde vulkaan Mount Baker (gelegen in de USA en zo’n 100km van Vancouver) is vaak goed te zien. De stad ligt 971 kilometer ten zuidwesten van Calgary (in de de provincie Alberta) en 228 kilometer ten noorden van de Amerikaanse stad Seattle. Vancouver krijgt nog een boost in populariteit want de Olympische Winterspelen zijn hier op dit moment bezig.

    De prachtige omgeving van Vancouver maakt de stad een interessante toeristische bestemming. Bezoekers worden meestal aangetrokken door de unieke combinatie van het brede culturele aanbod in deze kosmopolische stad omringd door water en bergen, ook zijn de regenwouden en ruige kusten in de directe omgeving. Een andere toeristische trekpleister is "Granville Island", een klein eilandje naast downtown (het centrum), waar een grote markt is gevestigd. Toeristen genieten meestal ook van de mogelijkheid om “Whale Watching” te doen (een tour op het water om orka’s en andere walvissen te bekijken in hun natuurlijk omgeving) vanuit Vancouver in de Straat van Georgia. De nabijgelegen Capilano Suspension Bridge, een echte hangbrug over een ravijn is ook zeer populair. Buiten dat, bezoeken jaarlijks zo’n 1 miljoen toeristen Vancouver 'en route' op een cruise schip, meestal op weg naar Alaska. Vancouver is een multiculturele stad waar je vele verschillende nationaliteiten kan terug vinden en dit brengt een grote variaty aan restaurants, winkels en dergelijke met zich mee. Er is ook een groot aanbod aan kunst gallerijen, muse, theater en dergelijke. Verder vind je er de bekende Robson Straat met zijn vele stijlvolle winkels, het exotische Chinatown, het historische Gastown, de stranden van English Bay en Stanley Park. Vancouver wordt ook wel eens “Hollywood North” genoemd omdat er vele films en tv shows worden opgenomen. Een paar voorbeelden zijn: The X-Files, Battlestar Galactica, I Robot, X-Men en vele andere.

  • #2
    Re: De Olympische Cauldron en vlam in Vancouver, Canada

    Prachtige foto Ann.
    Het 'zonnige' is minder te merken in de foto
    Bedankt ook voor de bijkomende info - heel wat zaken wist ik nog niet
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: De Olympische Cauldron en vlam in Vancouver, Canada

      Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
      Het 'zonnige' is minder te merken in de foto
      We zijn ondertussen ook alweer een paar dagen verder sinds de foto genomen was en verwachten nu een hele week zonnig weer met +10 graden!

      Bedankt voor te kijken!
      Ann

      Comment


      • #4
        Re: De Olympische Cauldron en vlam in Vancouver, Canada

        een mooie Ann, maar mis ik een vlam, zoals bij de opening.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: De Olympische Cauldron en vlam in Vancouver, Canada

          Mooie registratie Ann maar je moet opletten dat je foto's niet te veel verhakkelde randen gaan vertonen..Kijk een naar de palen dan zie je wat ik bedoel..Je foto mag je hier hosten op 500 kb en die van jou is net geen 198 kb..Kwaliteit verlies hoor..Je bent een werldburger vanaf deze week .. Maak me nog maar wat jaloerser..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: De Olympische Cauldron en vlam in Vancouver, Canada

            Ik had deze misschien beter ergens anders geplaatst, want ik weet dat het technisch gezien geen topper is! Je moest daar door een omheining foto's proberen te nemen, een soort kippedraad zal ik maar zeggen samen met nog 100den anderen toeschouwers die ook een foto willen nemen. Ik heb wel een paar foto's met al de 5 vlammen erop, maar die waren ingezoomed. MIsschien dat ik later wel eens eentje plaats van het top gedeelte.

            Zo, wij zijn weer opweg naar het centrum van Vancouver om naar een Olympische hockey wedstrijd te gaan kijken! We kijken er naar uit!

            Alvast bedankt voor de reacties!

            Groetjes,
            Ann

            Comment


            • #7
              Re: De Olympische Cauldron en vlam in Vancouver, Canada

              Gelukzak...

              Mooi plaatje maar oftewel iets te verscherpt, of iets te lage kwaliteit zoals aangehaald...
              Heb de kans nog niet gekregen dus nog gefeliciteerd met je fenomenale HOF foto van even terug.

              Groeten
              Mipstoo

              Comment


              • #8
                Re: De Olympische Cauldron en vlam in Vancouver, Canada

                Machtige plaat Ann

                en ik heb met veel plezier je artikel van vorige Zaterdag in het Belang van Limburg gelezen

                groetjes

                jeannot

                Comment


                • #9
                  Re: De Olympische Cauldron en vlam in Vancouver, Canada

                  Een unieke foto voor BD , van dit symbool zal je hier geen foto tegen komen....de olympische winterspelen nabij je woonplaats , dat zal je in ons Belgenlandje niet snel meemaken
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Olympische Cauldron en vlam in Vancouver, Canada

                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Een unieke foto voor BD , van dit symbool zal je hier geen foto tegen komen....de olympische winterspelen nabij je woonplaats , dat zal je in ons Belgenlandje niet snel meemaken
                    Idd, Peter, deze zou zeer mooi in de Book staan

                    jeannot

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Olympische Cauldron en vlam in Vancouver, Canada

                      Nogmaals dank voor de reacties. Inderdaad Rupselkopke, het is eerder een "unieke" foto op BD.

                      Vandaag zijn we weer 't stad in gegaan, deze keer om een Olympische hockey wedstrijd bij te wonen, maar ik heb nu ook een paar betere foto's kunnen nemen van de cauldron (allee, dat denk ik toch)...dus er zullen er zeker nog volgen!

                      Groetjes,
                      Ann

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Olympische Cauldron en vlam in Vancouver, Canada

                        Mooie foto, maar je andere post vind ik beter
                        http://www.photo-patricske.be
                        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                        Comment

                        Working...
                        X