Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsverschil condensatieketel Nederland België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsverschil condensatieketel Nederland België

    Het valt op hoe groot het prijsverschil is tussen dezelfde condensatieketel in Nederland en België, (merk en type) ATAG Q25C in België kost deze een dikke 2.700€, in Nederland slechts 1.600€ beiden alleen voor de ketel zonder toebehoren, probleem, als je deze in Nederland gaat kopen, kan je niet genieten van een belastingsvoordeel, bovendien is het ook niet hetzelfde keurmerk, en blijkbaar zelfs geschikt voor een andere gasdruk.

  • #2
    Re: Prijsverschil condensatieketel Nederland België

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    als je deze in Nederland gaat kopen, kan je niet genieten van een belastingsvoordeel
    verlaagde BTW-tarief geldt enkel voor werken in onroerende staat uitgevoerd door een Belgisch geregistreerd aannemer.
    Dus als jij die ketel plaatst heb je daar al geen recht op.

    Het gaat hem om het keurmerk en premie en of deze in aanmerking komt bij aanschaf binnen de EU weet ik niet, ik denk niet dat ze de premie mogen weigeren als deze voldoet?
    Oorspronkelijk geplaatst door Eandis
    Wist je bijvoorbeeld dat er een premie wordt uitgekeerd voor de installatie van een condensatieketel op aardgas met HR-TOP keurmerk in een bestaande woning?
    Voor premie's ga eens bij de gemeente langs met je vragen die weten het beste hierover.

    BTW; er is nog zoiets als vrije handel binnen de EU.
    Never resist temptation or it could go away...
    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

    Comment

    Working...
    X