Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rossbeigh beach ( Ierland)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rossbeigh beach ( Ierland)

    Dit is een foto van al een tijdje terug.....zomer 2008. Ik had deze al eens eerder door fotosoftware gehaald maar was niet echt tevreden van het resultaat. Vandaag nog eens opnieuw geprobeerd...hopelijk vinden jullie hem te smaken. De foto bestaat uit twee belichtingen. Ter plekke was het eigelijk wachten totdat de zon door het wolkendek kwam piepen en de algen op de voorgrond wat oplichten.De voorgrond is ook gedeeltelijk opgelicht via een opzetflits met diffuserkapje. Er was veel schittering op het wateroppervlak wat ik gedempt heb dmv een circ pol.....ook de kleuren kregen daardoor een flinke boost.















    Canon 1DmkIIn + Efs 10-22 @ 15mm +B+W circ pol filter.
    Iso 100 , f 16 , 25sec.
    Last edited by RUPSELKOPKE; 16 februari 2010, 00:08.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Rossbeigh beach ( Ierland)

    kleuren en compo zijn echt weer om je vingers af te likken. Prachtig
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

    Comment


    • #3
      Re: Rossbeigh beach ( Ierland)

      Deze foto is alleen al speciaal omdat je ogen zigzaggend de diepte in kijken.

      Een mooie bewerking die sterk op HDR lijkt.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Rossbeigh beach ( Ierland)

        Ik vind Peter dat de lichtvlek(reflectie) rechts niet past in het geheel.Maar als je naar boven toe gaat dan is het precies dat de doorkomende stralen van de zon over het water heen ketsen zoals een platte steen die je over een vlak oppervlak gooit.
        Daarom toch wel zeer boeiend deze bewerking..Maar als ik eerlijk moet zijn Peter dan denk ik dat je zonder bij te flitsen toch nog meer dat "Rupsel effect "zou krijgen.Wat ik met dan afvraag is waarom je dan niet gekozen hebt voor gewoon een tweetal opnames zonder die filter en flitser..
        Dit laat niet weg dat dit weer een zeer heelijke compo is waar je van kan genieten alleen maar door er naar te kijken..En rechtopstaande platen....tja.I like it.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Rossbeigh beach ( Ierland)

          Bijzonder fraaie opname, waar je lang naar kunt kijken... je hebt de sfeer en het licht goed vastgelegd... ben een jaar of 3 geleden een maand lang in ierland geweest voor een cursus, de uitzichten zijn er fenomenaal, en als je lang genoeg wacht heb je prachtig licht... Mooi !! Gr. Francois
          BD1769NL, Sony A850, glas 16 - 400mm, Canon G9, statieven, studioflitsset etc. en mijn MacBook Pro I5
          Flickr of Mijn Website

          Comment


          • #6
            Re: Rossbeigh beach ( Ierland)

            Zalig plaatje. Ondanks dat er zo veel te zien is, oogt het niet te druk.
            En ja, ik ben ook een liefhebber van vertikaal.

            Comment


            • #7
              Re: Rossbeigh beach ( Ierland)

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Ik vind Peter dat de lichtvlek(reflectie) rechts niet past in het geheel.Maar als je naar boven toe gaat dan is het precies dat de doorkomende stralen van de zon over het water heen ketsen zoals een platte steen die je over een vlak oppervlak gooit.
              Daarom toch wel zeer boeiend deze bewerking..Maar als ik eerlijk moet zijn Peter dan denk ik dat je zonder bij te flitsen toch nog meer dat "Rupsel effect "zou krijgen.Wat ik met dan afvraag is waarom je dan niet gekozen hebt voor gewoon een tweetal opnames zonder die filter en flitser..
              Dit laat niet weg dat dit weer een zeer heelijke compo is waar je van kan genieten alleen maar door er naar te kijken..En rechtopstaande platen....tja.I like it.
              Bedankt allemaal voor de opmerkingen en kritiek.
              @Schoonspikke; Deze foto zijn reeds twee opnames die ik geblend heb. Ik wilde vooral dmv wat extra flitslicht de met algen begroeide steen van deze kant wat oplichten. Het waren slechts twee pulsen licht verdeeld over een 25 sec belichting zonder dat de flits verbonden was op de camera.
              Geen pol filter gebruiken was hier gelijk aan veel meer overbelichte glanzende vlekken en fletsere kleuren.
              De lichtvlek op de horizon is pas ontstaan nadat de sluiter(25sec) opengegaan is.Ik heb meerdere foto's waar er een andere grotere vlek veel dichter in het midden zat. Deze vond ik uiteindelijk de meest bruikbare foto. Ik kon ter plekke enkel mijn foto's beoordelen op datgene wat ik op een klein lcd scherm kon zien. Moest ik net na deze opname de foto op een pc scherm kunnen bekijken dat had ik waarschijnlijk nog wel wat andere dingen geprobeerd.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: Rossbeigh beach ( Ierland)

                Knap hoor!!!
                Het bijflitsen geeft hier wel een heel mooi effect!!
                Je standpunt, de kleuren, het licht op het water, de diepte in je foto......schitterend!!
                Mijn complimenten!!
                Gr Pascale
                Eerlijkheid duurt het langst!!
                Mijn website: http://www.degrafon.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Rossbeigh beach ( Ierland)

                  Heerlijke plaat! Goede compositie en mooi licht heb je hier te pakken. Verzadiging zou ik (in elk geval het groen) een tikje terugdraaien.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rossbeigh beach ( Ierland)

                    Heel mooi en dat groen geeft net dat speciale aan de foto

                    gr.ron.
                    http://exhi-fotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rossbeigh beach ( Ierland)

                      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      Bedankt allemaal voor de opmerkingen en kritiek.
                      @Schoonspikke; Deze foto zijn reeds twee opnames die ik geblend heb. Ik wilde vooral dmv wat extra flitslicht de met algen begroeide steen van deze kant wat oplichten. Het waren slechts twee pulsen licht verdeeld over een 25 sec belichting zonder dat de flits verbonden was op de camera.
                      Geen pol filter gebruiken was hier gelijk aan veel meer overbelichte glanzende vlekken en fletsere kleuren.
                      De lichtvlek op de horizon is pas ontstaan nadat de sluiter(25sec) opengegaan is.Ik heb meerdere foto's waar er een andere grotere vlek veel dichter in het midden zat. Deze vond ik uiteindelijk de meest bruikbare foto. Ik kon ter plekke enkel mijn foto's beoordelen op datgene wat ik op een klein lcd scherm kon zien. Moest ik net na deze opname de foto op een pc scherm kunnen bekijken dat had ik waarschijnlijk nog wel wat andere dingen geprobeerd.
                      Peter,

                      ik vind deze plaat zeer knap van kleur en belichting.Ik zie nu op mijn andere scherm dat dit veel sterker overkomt.
                      Bedankt voor de uitleg.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rossbeigh beach ( Ierland)

                        Prachtige foto met zalige kleuren, schitterende belichting en tja wat een mooi zicht! Schitterende foto met alles erop en eraan!

                        Groetjes,
                        Ann

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rossbeigh beach ( Ierland)

                          De lichtvlek rechts stoort mij helemaal niet.
                          Echter vind ik de voorgrond te veel aandacht opeisen.
                          Ik zou er wat van wegcroppen - zodat de horizon op 1/3de van de bovenrand zit.
                          Compo en kleuren zijn gewoon heerlijk .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rossbeigh beach ( Ierland)

                            Waaw... tweeslachtig gevoel...
                            Het grootste deel van de foto (van de voorgrond tot de horizon) is adembenemend mooi. Heerlijk licht (op het water - tweemaal!!!), heerlijke accenten in het groen, beresterke en complexe compo met verschillende lagen; zalige scherpte (zonder te overdrijven) en een perfecte toonzetting. Meesterlijk uitgelicht !!!
                            Maar boven de horizon, die fletse, bewogen wolken - een onechte goedkope lucht... Jammer
                            Greetz, Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rossbeigh beach ( Ierland)

                              Weer een heel mooie hoor maar mijn scherm is te klein, moet altijd van boven naar onder scrollen

                              BD0723BE

                              Comment

                              Working...
                              X