Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan er iemand even helpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kan er iemand even helpen

    We zitten hier met een probleempje waar we zelf precies niet uitkomen.
    Op een gegeven moment hadden wij op onze websites (alle 2) plots een virus, blijkbaar niet kwaadaardig maar supervervelend voor bezoekers uiteraard, zelfs enkele virusscanners blokeerden de toegang tot de site, gezien deze site's vrij druk bezocht worden kregen wij hier vele mailtjes over.....
    alles geprobeerd, alles eraf gooien en opnieuw eropzetten dan was het probleem opgelost....voor 1 dag, en daar kwamen terug die virusmeldingen....
    dit verschillende keren achter elkaar gedaan, om gek van te worden.

    Eerst gaf norton aan dat het virus zich nestelde in de lightbox , deze eraf gegooid en....gewoon een nieuwe melding van een ander virus...

    Nu goed , ten einde raad besloten we maar om alles opnieuw te gaan maken met dreamweaver, dus 2 volledig nieuwe site's gemaakt , hopen werk ....
    Nu de basis klaar was alvast online gezet maar....2 dagen later dezelfde meldingen grrrr

    Nu weet ik niet meer wat te doen hoor, zou er eens een kenner een kijkje willen nemen en misschien kunnen aangeven waar het probleem zit?
    oja, onze eigen pc is reeds verschillende keren gescant met verschillende scanners, zonder resultaat....

    Nog merkwaardiger is, dat niet iedereen deze meldingen krijgt, sommige krijgen helemaal hier geen melding van en werkt alles perfect....

    programmeurs of website bouwers die mij eventueel zouden kunnen helpen of eens een kijkje willen nemen , stuur even een pb tje, voor de adressen

    alvast bedankt!!

    jvs
    http://www.jvs-photography.be/

  • #2
    Re: kan er iemand even helpen

    Je zou 's kunnen proberen met je paswoord te veranderen. Is bij mij ook gelukt.
    http://www.myricreaties.be

    Comment


    • #3
      Re: kan er iemand even helpen

      uit persoonlijke ervaring is Norton niet de meest betrouwbare virusscanner ...
      Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
      - Isaac Asimov-

      Comment


      • #4
        Re: kan er iemand even helpen

        Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
        Je zou 's kunnen proberen met je paswoord te veranderen. Is bij mij ook gelukt.
        valt in ieder geval wel te proberen...
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • #5
          Re: kan er iemand even helpen

          Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
          uit persoonlijke ervaring is Norton niet de meest betrouwbare virusscanner ...
          nee dat klopt, maar we hebben met verschillende scanners getest ....
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #6
            Re: kan er iemand even helpen

            al eens contact opgenomen met de firma waar je de webruimte huurt?
            die kunnen soms ook helpen bij zo'n problemen.

            Comment


            • #7
              Re: kan er iemand even helpen

              hmmm nee nog niet gedaan, in dit geval gaat het over one.com, eens een mailtje sturen se.....
              http://www.jvs-photography.be/

              Comment


              • #8
                Re: kan er iemand even helpen

                ...een virus...
                Welk??? Kan helpen om probleem te identificeren
                Ooit iets gelijkaardigs meegemaakt op de website van mijn werkgever maar bleek uiteindelijk geen virus te zijn maar een op misterieuze wijze toegevoegde link naar een site in Rusland... waar (bij het openen van onze pagina's) Trojaanse paarden werden opgehaald.
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

                Comment


                • #9
                  Re: kan er iemand even helpen

                  Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                  Welk??? Kan helpen om probleem te identificeren
                  Ooit iets gelijkaardigs meegemaakt op de website van mijn werkgever maar bleek uiteindelijk geen virus te zijn maar een op misterieuze wijze toegevoegde link naar een site in Rusland... waar (bij het openen van onze pagina's) Trojaanse paarden werden opgehaald.
                  welk virus kan ik je niet zeggen daar het steeds precies een ander is, in ieder geval de naam dan toch....
                  maar jou redenering zou wel eens best kunnen kloppen hoor, ik dacht eigenlijk dat het zoiets moest zijn maar, hoe kan het dan als alles verwijderd word en opnieuw geplaatst dat het probleem dan terugkeert? en het vreemde is dat het op beide websites is, dat snap ik niet....

                  nog sterker: sommige mensen krijgen helemaal geen virusmelding wanneer ze de site bezoeken, de meeste echter wel, das toch wel heel vreemd vind ik hoor, snap er de ballen van....
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: kan er iemand even helpen

                    Eigenlijk was het vrij eenvoudig: het stukje html-code met de link naar de verdachte website uit alle pagina's op onze website verwijderen. Die code stond onderaan elke pagina en was gemakkelijk te identificeren.
                    Er stond (als ik me goed herinner) wel een bestandje op onze website dat er voor zorgde dat die code steeds opnieuw in de webpagina's werd teruggezet. Dat bestandje verwijderen was voldoende om het fenomeen definitief kwijt te zijn. Ook dat bestandje kon ik gemakkelijk identificeren door de inhoud te bekijken.
                    Maar ik blijf me afvragen: hoe kwam het er (server bij Belgacom)?
                    't Is natuurlijk maar giswerk of het bij jou hetzelfde fenomeen zou zijn maar ik dacht zo: elke ervaring kan nuttig zijn.
                    Dat van dat paswoord wijzigen hierboven zou ik zeker doen als het blijft terugkeren.
                    Succes!
                    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                    Oók wandelen met GPS?

                    Comment

                    Working...
                    X