Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GSM factuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GSM factuur

    Wou net men P factuur betalen en had deze keer zo iets van: nu ga ik ze wel eens nakijken, ... en zag ineens diverse gefactureerde aanvragen staan met betrekking tot "internet on GSM", ...

    Niet wetende wat het was belde ik naar de klantendienst, en bleek dat ik diverse malen internet had geraadpleegd op de meest onwaarschijnlijke uren (uren waarop ik normaal in dromenland ben). De persoon was zeer geïrriteerd en deed nogal lastig toen ik ging doorvragen omtrent dit item.

    Blijkt dat ze mij dus niet kunnen/willen helpen en dat ik het maar moet aanvaarden en betalen, ...

    Het geïrriteerde terzijde gelaten vraag ik me af wat ik verder kan doen, zou ik in men gsm kunnen gaan kijken wanneer ik "zogezegd" gebruik van internet gemaakt zou hebben, ... wat zouden jullie doen? Of zou iemand weten van wat het zou kunnen zijn, ... ik gebruik namelijk mijn gsm maar voor 3 dingen: bellen, sms en synchroniseren met outlook, ...

    Ah jah, dit terzijde: heb nooit men gsm uitgeleend of wat dan ook, ... en heb ook nooit op internet gesurfd, ...
    Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

  • #2
    Re: GSM factuur

    Ik zou mijn abonnement terstond opzeggen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: GSM factuur

      Zo iets was ik al van plan, maar zou dat kunnen met mijn nummer te behouden?

      Heb nu gsm van het werk en een privé gsm, zou de twee nummers naar men werk laten brengen, weet iemand of dat kan?
      Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

      Comment


      • #4
        Re: GSM factuur

        vorige week : een collega komt binnen met de melding dat ze voor 50euro "gespeeld" heeft op een spelletjes telefoon site.....
        zat al die tijd op het werk, telefoon in de handtas
        is zelf verwittigd van mobistar die dit "raar" vond
        bleek de blue tooth die aanlag door "criminelen" eventjes geleend te zijn
        itc collega heeft het bleu tooth probleem opgelost....
        kan dat hier ook niet zoiets zijn?
        groetjes aline
        groetjes aline

        Comment


        • #5
          Re: GSM factuur

          Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
          vorige week : een collega komt binnen met de melding dat ze voor 50euro "gespeeld" heeft op een spelletjes telefoon site.....
          zat al die tijd op het werk, telefoon in de handtas
          is zelf verwittigd van mobistar die dit "raar" vond
          bleek de blue tooth die aanlag door "criminelen" eventjes geleend te zijn
          itc collega heeft het bleu tooth probleem opgelost....
          kan dat hier ook niet zoiets zijn?
          groetjes aline
          In principe wel, maar die blauwe tand werkt maar tot een afstand van 10 meter. In dat geval is het dus een 'bekende'.

          Comment


          • #6
            Re: GSM factuur

            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            In principe wel, maar die blauwe tand werkt maar tot een afstand van 10 meter. In dat geval is het dus een 'bekende'.
            Er bestaan dongles die tot 100m gaan hoor...
            Bij ons op het werk gebruiken ze soms deze toepassingen om draadloos een diagnose op bewegende machines uit te voeren zonder telkens mee te moeten lopen.

            Een vb hier: http://mob-com.nl/product_info.php?products_id=1360

            Zo kan je natuurlijk al ver gaan en is de bekende al niet meer zo bekend...
            - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

            Comment


            • #7
              Re: GSM factuur

              Nu niets over mijn collega's, maar als die al weten hoe ze een gsm dienen op te nemen zou het al zijn, ... dus zo iets sluit ik wel uit, ...

              Maar het rare is de uren van de connecties (5u in de ochtend), terwijl ik meestal maar actief wordt vanaf 8u, ...
              Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

              Comment


              • #8
                Re: GSM factuur

                Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
                Er bestaan dongles die tot 100m gaan hoor...
                Bij ons op het werk gebruiken ze soms deze toepassingen om draadloos een diagnose op bewegende machines uit te voeren zonder telkens mee te moeten lopen.

                Een vb hier: http://mob-com.nl/product_info.php?products_id=1360

                Zo kan je natuurlijk al ver gaan en is de bekende al niet meer zo bekend...
                Dat wist ik niet, maar dan moet je gsm ook 100m kunnen zenden.

                Oorspronkelijk geplaatst door Sprobach Bekijk bericht
                Nu niets over mijn collega's, maar als die al weten hoe ze een gsm dienen op te nemen zou het al zijn, ... dus zo iets sluit ik wel uit, ...

                Maar het rare is de uren van de connecties (5u in de ochtend), terwijl ik meestal maar actief wordt vanaf 8u, ...
                Ik zou zeggen, pincode veranderen en gsm afzetten 's nachts.

                Als ik mij niet vergis, heeft mijn vader mij ooit een krantenartikel laten zien waarbij een operator standaard de verbinding op 3g of gprs zet, zelfs als er wireless beschikbaar is. Heb er even naar zitten zoeken op google, maar ik vind er niks meer over. Misschien is het dus zever in pakskes.

                -c

                Comment


                • #9
                  Re: GSM factuur

                  Mijn GSM is uitgerust met WiFi ... dit WE nog een WiFi-verbinding gemaakt om iets uit te proberen. Spel vraagt mooi om te verbinden met mijn netwerk en ik bevestig dit ... staat letterlijk de tekst "verbinden met xyz" gevolgs door "verbonden met xyz" ... als ik vijf minuten erna gedaan had en de toepassing wou sluiten kwam er doodleuk "verbinding met Mobistar verbreken". (Een van de verbindingen noemt gewoon Mobistar)
                  GSM's kunnen dus wel zelf beslissen om iets anders te doen dan jij wil.

                  Ik denk dat je bij P zoveel mag klagen als je wil maar dat het er uiteindelijk toch op neer zal komen dat uw GSM echt die verbinding gemaakt heeft.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: GSM factuur

                    Ik heb nu sinds enkele weken een iPhone.

                    Ding schakelt automatisch over naar WiFi en als WiFi bereik weg is, terug naar 3G. Zoals het hoort eigenlijk.

                    Enige nadeel is dat je WiFi antenne moet laten opstaan wat iets minder prettig is voor de batterij.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: GSM factuur

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sprobach Bekijk bericht
                      Wou net men P factuur betalen en had deze keer zo iets van: nu ga ik ze wel eens nakijken, ... en zag ineens diverse gefactureerde aanvragen staan met betrekking tot "internet on GSM", ...

                      Niet wetende wat het was belde ik naar de klantendienst, en bleek dat ik diverse malen internet had geraadpleegd op de meest onwaarschijnlijke uren (uren waarop ik normaal in dromenland ben). De persoon was zeer geïrriteerd en deed nogal lastig toen ik ging doorvragen omtrent dit item.

                      Blijkt dat ze mij dus niet kunnen/willen helpen en dat ik het maar moet aanvaarden en betalen, ...

                      Het geïrriteerde terzijde gelaten vraag ik me af wat ik verder kan doen, zou ik in men gsm kunnen gaan kijken wanneer ik "zogezegd" gebruik van internet gemaakt zou hebben, ... wat zouden jullie doen? Of zou iemand weten van wat het zou kunnen zijn, ... ik gebruik namelijk mijn gsm maar voor 3 dingen: bellen, sms en synchroniseren met outlook, ...

                      Ah jah, dit terzijde: heb nooit men gsm uitgeleend of wat dan ook, ... en heb ook nooit op internet gesurfd, ...
                      Ik sluit me volledig aan bij Verseq.
                      Waarschijnlijk heb jij nooit (bewust) op internet gesurft maar je gsm wel of iemand via jouw toestel. Hoe laat ik in het midden.
                      Dus best je gsm-instellingen aanpassen en de toegang tot internet verbieden of onmogelijk maken.
                      De mensen aan de andere kant van de lijn doen ook maar hun werk. Trouwens, zij kunnen (waarschijnlijk) ook de gegevens raadplegen en zien dan dat je gsm wel degelijk de verbinding heeft gemaakt.
                      Je abonnement opzeggen is alleen maar blijk geven van kortzichtigheid. Bij je nieuwe operator zal je op je factuur net hetzelfde meemaken als je de oorzaak niet aanpakt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: GSM factuur

                        Bij mijn moeder (75) hetzelfde liedje: kosten aangerekend voor internet access. Ik heb de instellingen van de GSM veranderd en heb aan de provider gevraagd om toegang tot internet af te sluiten.
                        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                        Comment


                        • #13
                          Re: GSM factuur

                          Grappig eigenlijk: iedereen MOET een GSM hebben met Bluetooth en WIFI en 3G en ga zo maar door.
                          Maar na één keer gebruiken wordt dat alles al liefst zo grondig mogelijk op "disabled" gezet.

                          Zou het niet eerder zijn dat de operatoren gruwelijke woekerprijzen hanteren voor al die "luxe" toepassingen ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: GSM factuur

                            Nete, je zal niet veel gsm's vinden zonder die extra foefjes hoor
                            Zo een beetje zoals een TV, zoek er eens 1 zonder teletekst, enkel mono en zwart-wit. Succes!

                            Comment


                            • #15
                              Re: GSM factuur

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                              Bij mijn moeder (75) hetzelfde liedje: kosten aangerekend voor internet access. Ik heb de instellingen van de GSM veranderd en heb aan de provider gevraagd om toegang tot internet af te sluiten.
                              Dus je ma mag nu niet meer surfen/Wappen?


                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment

                              Working...
                              X