Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"de pers"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "de pers"

    Op het zelfde moment afgehaald van de sites van het Belang, Het NIeuwsblad en de vrt.....
    Is het nu echt nodig om met zulke cijfers te goochelen?

    De pers........






  • #2
    Re: "de pers"

    Hoi Roland,

    De grootste "joekel" staat nu in de Morgen....
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: "de pers"

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Hoi Roland,

      De grootste "joekel" staat nu in de Morgen....
      Maar dat is dan wel een "kwaliteitsjoekel."

      Mvg.
      Robert
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: "de pers"

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Maar dat is dan wel een "kwaliteitsjoekel."

        Mvg.
        Robert
        Ja

        Het valt me wel op dat ze weinig personeel hebben op de VRT.
        Het is die brave Michael Van Drogenbroeck die ze overal op af sturen
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: "de pers"

          Het verschil is dat bij de ene staat "er zijn" en bij de andere "er zouden zijn".
          Het eerste is redelijk bevestigend, het tweede eerder vraagstellend.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: "de pers"

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Het verschil is dat bij de ene staat "er zijn" en bij de andere "er zouden zijn".
            Het eerste is redelijk bevestigend, het tweede eerder vraagstellend.
            In zulke gevallen passen - volgens mij althans - geen gissingen. De feiten zijn zo al erg genoeg.
            (nogmaals : mijn gedacht)

            Comment


            • #7
              Re: "de pers"

              Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
              In zulke gevallen passen - volgens mij althans - geen gissingen. De feiten zijn zo al erg genoeg.
              (nogmaals : mijn gedacht)
              Neem het mij niet kwalijk a.u.b. maar ik heb altijd een wrang of ontevreden gevoel
              bij officiële verklaringen... achteraf.
              Maar ja, méér komen we ook nooit te weten behalve en eventueel van zeer nabij
              betrokkenen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: "de pers"

                Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                In zulke gevallen passen - volgens mij althans - geen gissingen. De feiten zijn zo al erg genoeg.
                (nogmaals : mijn gedacht)
                Wat vind je van HLN dan?
                In de hoofding spreken ze van 25 doden, iets lager staat dat er minstens 11 doden bevestigd zijn maar vermoedelijk loopt het op tot 25.

                Het is in de media altijd gissen en dat komt omdat mensen ook altijd een ander verhaal vertellen. Zeg eens tegen iemand dat je een fameus ongeval gehad hebt waarbij je een vinger gebroken hebt ... tegen het eind van de week gaat er rond dat je door het oog van een naald gekropen bent en dat je nog met stukken aan elkaar hangt. Dit is dan bij je eigen kennissen.

                Natuurlijk is een voorval zoals met deze treinen een ramp en niets om over te gissen maar mocht er geen info komen dan zouden de meeste mensen ook wel bezig zijn met "daar zullen veel doden zijn".
                Het zijn anders wel de mensen zoals jij en ik dat die kranten lezen, niemand verplicht ons te geloven wat er staat of het zelfs te lezen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: "de pers"

                  Ooit heeft men bij een explosie in Enschede medegedeeld dat er 60 doden waren ipv 23.
                  Een journalist baseerde zich op het aantal lijkwagens dat passeerde .... maar per gevonden lichaamsstuk moet een aparte lijkwagen komen.
                  Altijd wachten op officiële cijfers...

                  Maar ik kan mij de hekseketel rond dit noodplan perfect inbeelden.
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: "de pers"

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                    Natuurlijk is een voorval zoals met deze treinen een ramp en niets om over te gissen maar mocht er geen info komen dan zouden de meeste mensen ook wel bezig zijn met "daar zullen veel doden zijn".
                    Het zijn anders wel de mensen zoals jij en ik dat die kranten lezen, niemand verplicht ons te geloven wat er staat of het zelfs te lezen.
                    En journalisten worden verplicht te schrijven wat ze vandaag schrijven....
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: "de pers"

                      de pers... inderdaad!

                      maar is er iemand van jullie in halle geweest vandaag?
                      ik werk in halle, en kom net vandaar.
                      ik kan jullie enkel zeggen dat het daar geen lachertje was.
                      wij zijn tenten gaan dragen, hulpdiensten aan het crossen dat het geen naam heeft, een overrompeling van pers die iedereen aanspeekt om ze de pieren uit hun neus te halen. en het is ook normaal dat zij zoeken. ze willen allemaal een primeur.
                      het eerste cijfer (20) kwam van de burgemeester die toen al ter plaatse was (zeer aangeslagen). plak er dan maar een cijfer op, als ze je vragen "hoe erg schat je deze ramp?"

                      nog 1 ding
                      mijn medeleven aan de slachtoffers en familie van.....

                      Comment


                      • #12
                        Re: "de pers"

                        Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                        de pers... inderdaad!

                        maar is er iemand van jullie in halle geweest vandaag?
                        ik werk in halle, en kom net vandaar.
                        ik kan jullie enkel zeggen dat het daar geen lachertje was.
                        wij zijn tenten gaan dragen, hulpdiensten aan het crossen dat het geen naam heeft, een overrompeling van pers die iedereen aanspeekt om ze de pieren uit hun neus te halen. en het is ook normaal dat zij zoeken. ze willen allemaal een primeur.
                        het eerste cijfer (20) kwam van de burgemeester die toen al ter plaatse was (zeer aangeslagen). plak er dan maar een cijfer op, als ze je vragen "hoe erg schat je deze ramp?"

                        nog 1 ding
                        mijn medeleven aan de slachtoffers en familie van.....
                        Juist!
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: "de pers"

                          Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                          de pers... inderdaad!

                          maar is er iemand van jullie in halle geweest vandaag?
                          ik werk in halle, en kom net vandaar.
                          ik kan jullie enkel zeggen dat het daar geen lachertje was.
                          wij zijn tenten gaan dragen, hulpdiensten aan het crossen dat het geen naam heeft, een overrompeling van pers die iedereen aanspeekt om ze de pieren uit hun neus te halen. en het is ook normaal dat zij zoeken. ze willen allemaal een primeur.
                          het eerste cijfer (20) kwam van de burgemeester die toen al ter plaatse was (zeer aangeslagen). plak er dan maar een cijfer op, als ze je vragen "hoe erg schat je deze ramp?"

                          nog 1 ding
                          mijn medeleven aan de slachtoffers en familie van.....
                          Maar mijn vraag is : moeten daar zoveel journalisten ronddwalen en alles en iedereen lastivallen met vragen?

                          Een vergelijking : Hoeveel journalisten liepen er rond in Haiti korte tijd geleden alleen al van de vrt? eentje voor het nieuws,, eentje voor de radio, eentje voor canvas enz.... Andere zenders waren niet veel beter!. Hoeft dit? Dat ze als ze ginder zijn een schop in hun handen pakken en beginnen te helpen ginder in plaats van daar maar te vertellen wat 10-tallen anderen ook ter plaatse vertelden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: "de pers"

                            Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                            Maar mijn vraag is : moeten daar zoveel journalisten ronddwalen en alles en iedereen lastivallen met vragen?

                            Een vergelijking : Hoeveel journalisten liepen er rond in Haiti korte tijd geleden alleen al van de vrt? eentje voor het nieuws,, eentje voor de radio, eentje voor canvas enz.... Andere zenders waren niet veel beter!. Hoeft dit? Dat ze als ze ginder zijn een schop in hun handen pakken en beginnen te helpen ginder in plaats van daar maar te vertellen wat 10-tallen anderen ook ter plaatse vertelden.
                            Drie cameraploegen aan de ingang van het ziekenhuis in Halle.
                            Een vrouw, duidelijk herkenbaar, op een brancard... en ik dacht zeker dat ze haar
                            zouden vragen of het erg was
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: "de pers"

                              Jeetje, dat is niet niks zo'n treinongeval! Ik hoorde het hier vanmorgen op de radio.

                              En inderdaad ook mijn medeleven voor de families van de slachtoffers!

                              Comment

                              Working...
                              X