Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfmoord

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zelfmoord

    Foto gisteren getrokken in Knokke.
    Het is mijn eerste hdr foto, deze bestaande uit 6 foto's.
    Wat vinden jullie ervan?
    Elk antwoord is meer dan wel welkom!




    Tom
    Last edited by tomnoe97; 14 februari 2010, 17:13. Reden: Titel
    Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
    The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

  • #2
    Re: Zelfmoord

    Ik vind je foto heel heel mooi ! en ook heel origineel. Ook technisch alles ok. Maar de titel !!! Sommige mensen gaan zich daar serieus aan storen. Zoek snel een andere titel.

    Comment


    • #3
      Re: Zelfmoord

      Heel mooie sfeer bekomen.
      De horizon een ietsiepietsie scheef, maar kan verholpen worden en staat een beetje teveel in de midden , een stukje wolken of stukje zand weg zou de foto verbeteren.
      Last edited by joze; 14 februari 2010, 16:54. Reden: tikfout
      nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

      Comment


      • #4
        Re: Zelfmoord

        Oorspronkelijk geplaatst door joze Bekijk bericht
        Heel mooie sfeer bekomen.
        De horizon een ietsiepietsie scheef, maar kan verholpen worden en staat een beetje teveel in de midden , een stukje wolken of stukje zand weg zou de foto verbeteren.
        Is aangepast, wolkendeken klein beetje verminderd . Bedankt voor de reactie!

        Tom
        Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
        The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

        Comment


        • #5
          Re: Zelfmoord

          Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
          Ik vind je foto heel heel mooi ! en ook heel origineel. Ook technisch alles ok. Maar de titel !!! Sommige mensen gaan zich daar serieus aan storen. Zoek snel een andere titel.
          Ik vind het juist fijn dat een titel wat meer weergeeft dan enkel een beschrijving van wat er op een foto te zien is, zoals bijvoorbeeld de symboliek die de fotograaf er zelf achter ziet. Wat mij betreft gewoon laten staan dus.

          Deze titel, belichting, compositie en bewerking passen perfect bij elkaar (als je inderdaad er even over kijkt dat er nog een beetje rechtgezet moet worden).
          Wel heb ik zelf als ik naar de foto kijk de neiging om een stap naar rechts te zetten om helemaal in het midden van de golfbreker te staan, maar dat ongemakkelijke gevoel draagt ook weer bij aan de totale sfeer.

          Voor mij dus geslaagd!
          Last edited by Fengari; 15 februari 2010, 16:17. Reden: Niet-doordachte bewoording i.v.m. opmerking over de titel weggehaald.
          Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
          vroeger op dit forum bekend als wAckO

          Comment


          • #6
            Re: Zelfmoord

            Mooie symmetrie en sprekende sombere/dramatisch sfeer. Ik had wel graag de persoon op de einde meer erkenbaar als persoon gezien.

            groeten,

            Helen
            vriendelijke groeten, Helen
            Updated WWW.HELENICA.NL
            ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

            Comment


            • #7
              Re: Zelfmoord

              Oorspronkelijk geplaatst door wAckO Bekijk bericht
              Ik vind het juist fijn dat een titel wat meer weergeeft dan enkel een beschrijving van wat er op een foto te zien is, zoals bijvoorbeeld de symboliek die de fotograaf er zelf achter ziet. Wat mij betreft gewoon laten staan dus.
              dat is net de zwakte van deze titel.
              het ligt er zo dik op en is zo uitleggerig.
              de titel vertelt ons wat we van het beeld moeten denken.
              een sterke titel daarentegen is suggestief en laat de kijker / lezer zelf nog wat ruimte om conclusies te trekken.
              dit is zo in de literatuur en ook in de beeldtaal van de fotografie.

              in dat opzicht is de foto wel geslaagd. Ze laat voldoende ruimte voor interpretatie.

              esthetisch (bewerking) laat de foto voor mij te wensen over, maar dat kan een kwestie van smaak zijn.

              Comment

              Working...
              X