Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stavelot of Poperinge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stavelot of Poperinge

    Een Duitse kennis stelde me de vraag welke bestemming het tofst zou zijn voor een kort bezoek? Aangezien ikzelf nog nooit in één van beiden ben geweest stel ik de vraag even hier, misschien zijn er mensen die enige praktijkervaring hebben? Alvast bedankt
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Stavelot of Poperinge

    Ik zou denken, als die mensen in een heuvelachtig landschap wonen: Poperinge, als ze in een vlak landschap wonen: Stavelot.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Stavelot of Poperinge

      Poperinge, alhoewel de streek misschien wel wat gevoelig ligt.

      Comment


      • #4
        Re: Stavelot of Poperinge

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Een Duitse kennis stelde me de vraag welke bestemming het tofst zou zijn voor een kort bezoek? Aangezien ikzelf nog nooit in één van beiden ben geweest stel ik de vraag even hier, misschien zijn er mensen die enige praktijkervaring hebben? Alvast bedankt
        ik wil je gerust in poperinge rondleiding

        hoppemuseum, erfgoedwandeling, volksportroute, prachtige fietstochten en net erbuiten heb je nog Ieper, West-Vleteren (ja die van de paters) en Heuvelland.

        Zeg maar wat wijin poperinge hier "viele leute machen"
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: Stavelot of Poperinge

          Ge vergeet waarschijnlijk nog de heel goede restaurantjes in de streek, over de 'skreve' een goede Picon drinken, en misschien eens door rijden naar 'Cap gris nez'.
          En als dat te ver is kunt ge eens 'De Moeren' bezoeken.
          Ik zou wel weten wat gekozen.

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Stavelot of Poperinge

            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            ik wil je gerust in poperinge rondleiding

            hoppemuseum, erfgoedwandeling, volksportroute, prachtige fietstochten en net erbuiten heb je nog Ieper, West-Vleteren (ja die van de paters) en Heuvelland.

            Zeg maar wat wijin poperinge hier "viele leute machen"
            Ik kan dit alleen maar beamen. Heb er jaren school gelopen. Poperinge (en omstreken) is zeker een mooie stad met veel bezienswaardigheden. Ieper ligt er dan ook niet veraf als ze interesse hebben in de WOI monumenten.

            Stavelot ken ik niet. Wat zijn de interesses van die mensen. Misschien kun je het ook zo wat bekijken. En in welke periode gaan ze?
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Stavelot of Poperinge

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ge vergeet waarschijnlijk nog de heel goede restaurantjes in de streek, over de 'skreve' een goede Picon drinken, en misschien eens door rijden naar 'Cap gris nez'.
              En als dat te ver is kunt ge eens 'De Moeren' bezoeken.
              Ik zou wel weten wat gekozen.

              Grtz, RF
              De skreve: daarvoor moet je in Kortrijk - Menen zijn; wil je naar de "Schreve"
              dan ben je onder andere in Poperinge aan het juiste adres.
              Een goed restaurant is bvb "Het Hommelhof" op de markt in Watou.
              ( veel bereidingen op basis van bier ) Vergeet geen "Hommel" te drinken!; een
              uitstekend biertje.
              Wil je wat exclusief, ga dan eens bij Kobe Desramaults "In de Wulf" ( Dranouter ) =
              Heuvelland.
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: Stavelot of Poperinge

                Ook Poperingnaar hier. Heb 20 jaar in een gehuchtje tussen Poperinge en Watou gewoond.

                Ik kan je zeker de volksportroute aanbevelen maar misschien is dat beter als je in groep bent.

                Voor de rest, zie reply van Devid.
                Fietsroutes: Fleternaroute, Hoppelandroute, ..

                Overnachten kun je in Hotels (bv Gasthof De Kring, Amfora, Pegasus) of in B&B's.
                Overal geweldig lekkere restaurantjes van boerenkost tot echt verfijnde maaltijden.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: Stavelot of Poperinge

                  [QUOTE=dyafani;2569174]Een goed restaurant is bvb "Het Hommelhof" op de markt in Watou.
                  ( veel bereidingen op basis van bier ) Vergeet geen "Hommel" te drinken!; een
                  uitstekend biertje.
                  [QUOTE]

                  wij hebben er in het hommelhof zaterdag Valentijn gaan vieren
                  Echt heel fijn, verassend en veel streekproducten en heel goeie bediening.
                  Ik ben in sterrerestaurants al minder tevreden vertrokken
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stavelot of Poperinge

                    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Ook Poperingnaar hier. Heb 20 jaar in een gehuchtje tussen Poperinge en Watou gewoond.
                    Ben benieuwd welk. Haringe toch niet?
                    Al doende leert men...

                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stavelot of Poperinge

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                      Ben benieuwd welk. Haringe toch niet?
                      Haringe ligt niet echt tussen Poperinge en Watou he..

                      Maar 't was nog kleiner dan Haringe, maar wel wereldberoemd voor zijn Gregoriaanse concerten.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stavelot of Poperinge

                        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Haringe ligt niet echt tussen Poperinge en Watou he..

                        Maar 't was nog kleiner dan Haringe, maar wel wereldberoemd voor zijn Gregoriaanse concerten.
                        Tussen Poperinge en Watou ligt het gehucht Sint Jan Ter Biezen.
                        Het is tevens de thuisbasis voor het gregoriaans koor "Cum Jubilo"
                        Haringe is gekend voor zijn "Van Peteghem" orgel ( volledig gerestaureerd );
                        ook hier zijn er regelmatig concerten.
                        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stavelot of Poperinge

                          Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                          De skreve: daarvoor moet je in Kortrijk - Menen zijn; wil je naar de "Schreve"
                          'k Woon nu wel in Mol maar ben een rasechte Menennaar. ('skreve' = grens met Fr.)
                          Maar ken de streek van Poperinge heel goed, we gingen regelmatig eens uit eten in één van die fijne restaurants in Poperinge en omliggende. Altijd super bediend.

                          Grtz, RF
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stavelot of Poperinge

                            Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                            Haringe is gekend voor zijn "Van Peteghem" orgel ( volledig gerestaureerd );
                            ook hier zijn er regelmatig concerten.
                            Daarom dat ik direct aan Haringe dacht , is niet 'recht' ertussen neen, maar dat ligt daar allemaal wel op 1 zakdoek bijeen eh.
                            Al doende leert men...

                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stavelot of Poperinge

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              'k Woon nu wel in Mol maar ben een rasechte Menennaar. ('skreve' = grens met Fr.)
                              Maar ken de streek van Poperinge heel goed, we gingen regelmatig eens uit eten in één van die fijne restaurants in Poperinge en omliggende. Altijd super bediend.

                              Grtz, RF
                              Inderdaad, voor de fijne restaurants in die streek moet je in het hinterland (Poperinge en dergelijke) zijn, maar zeker niet aan de kust.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X