Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verboden te......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verboden te......

    Hey juppekes

    .....eten in de rokerszaal

    Gisteren ging ik een bezoekje brengen aan mijn schoonmoeder in de kliniek.

    Nu had mijn schoonmoeder zin om een sigaretje te roken, dus gaan we mee naar cafetaria om een kopje warme choco te drinken.

    Mijn vrouw en ik willen een simpel gebakje bij ons kopje warme choco

    Maar wat lijkt nu, we mogen met dat gebakje niet binnen in de rokerszaal van de cafetaria

    Dus moeten we eerst ons gebakje opeten in de niet-rokerszone, en kijken naar mijn schoonmoeder achter glas.

    Daarna mogen we onze chocomelk gaan uitdrinken in de rokerszone

    Als dat nu geen stomme reglementen zijn

    Wij zullen met ons gebakje toch hun sigaretje niet verpesten
    Bootjes

  • #2
    Re: Verboden te......

    Wederzijds respekt,ik mag ni roken als jij eet en jij mag ni eten als ik rook

    Comment


    • #3
      Re: Verboden te......

      Zo is er ook een discussie betreffende tavernes. In de wetgeving staat dat er niet gerookt mag worden als er snacks met frieten worden geserveerd.
      Er wordt in de wetgeving niet over kroketten gesproken, dus .....

      Comment


      • #4
        Re: Verboden te......

        Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
        Als dat nu geen stomme reglementen zijn

        Wij zullen met ons gebakje toch hun sigaretje niet verpesten
        Ja, héél stom
        Maar objectief bekeken wordt er dus gerookt waar je eet, ook al eet je in de speciaal voor de rokers voorziene ruimte. Dus hebben ze de regel van de wet maar letterlijk geinterpreteert, wat in dit geval een belachelijk resultaat oplevert; Je kiest er namelijk zelf voor om in die ruimte te gaan eten.
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: Verboden te......

          Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
          Ja, héél stom
          Maar objectief bekeken wordt er dus gerookt waar je eet, ook al eet je in de speciaal voor de rokers voorziene ruimte. Dus hebben ze de regel van de wet maar letterlijk geinterpreteert, wat in dit geval een belachelijk resultaat oplevert; Je kiest er namelijk zelf voor om in die ruimte te gaan eten.
          Het objectieve zit er hier in dat het eten werd verkocht door de zaak en daar mag dus niet bij gerookt worden in dezelfde zaak. Hier wordt dus volgens mij niet geïnterpreteerd, maar de regels correct toegepast.
          Wat als iemand zijn eigen boterhammetjes wil opeten in een café waar geen eten wordt geserveerd?

          Mvg.
          Robert
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: Verboden te......

            Zéér terechte maatregel. Een rookhok is geen cafetaria.
            Strikt genomen zou men roken moeten verbieden in een ziekenhuis.
            Homo Sapiens Pentaxiensis

            Comment


            • #7
              Re: Verboden te......

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Zo is er ook een discussie betreffende tavernes. In de wetgeving staat dat er niet gerookt mag worden als er snacks met frieten worden geserveerd.
              Er wordt in de wetgeving niet over kroketten gesproken, dus .....
              't Is die wet die nu pas aangepast werd. Nu mag nog gerookt worden als er alleen voorverpakt eten met een langere houdbaarheidsdatum verkocht wordt (worstjes en chips bv.).
              Zelf heb ik er geen last van waar gerookt wordt ga ik niet binnen... their loss.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Verboden te......

                Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                Zéér terechte maatregel. Een rookhok is geen cafetaria.
                Strikt genomen zou men roken moeten verbieden in een ziekenhuis.
                Strikt genomen zou men het eten in een ziekenhuiskantine ook moeten verbieden want er zitten zeer ongezonde soorten vetten in het eten (varkensvlees, gehakt, worsten, frieten, enz...) en dat is vaak de oorzaak van een te hoog cholesterol en hartkwalen.
                EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                Comment


                • #9
                  Re: Verboden te......

                  Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                  Strikt genomen zou men het eten in een ziekenhuiskantine ook moeten verbieden want er zitten zeer ongezonde soorten vetten in het eten (varkensvlees, gehakt, worsten, frieten, enz...) en dat is vaak de oorzaak van een te hoog cholesterol en hartkwalen.
                  Helemaal niets eten is nog slechter voor je gezondheid.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verboden te......

                    O2 (zuurstof) is een vrij gevaarlijk gas!
                    inademing kan ernstige gevaren inhouden!!

                    het niet inademen, heeft echter zeker de dood tot gevolg.

                    of nog zo eentje:
                    dihydrosymonoxide: (water)
                    chemische stof die
                    - brandwonden veroorzaakt in gasvormige staat
                    - belangrijk bestanddeel van zure regen
                    - overmatig zweten + overgeven
                    - draagt bij tot erosie
                    - komt voor in terminale kankergezwellen
                    - vermindert remvermogen van auto's

                    deze stof mag toch verkocht worden in de winkels.



                    Tis idd beetje stom dat je er niet mag roken, maar misschien zou een afdakje buiten voor de rokers beter zijn

                    over de kwaliteit van het eten dat in vele ziekhuizen geserveerd wordt, mag volgens mij echter ook wel iets gezegd worden. Bedroevend is vaak erg eufemistisch, zeker als je de prijs er nog naast legt
                    Volgens mij stoor je rokers niet door er te eten, maar ik ben als niet roker wel gestoord als er iemand naast mij rookt (of in hetzelfde lokaal). Het stinkt en blijft in je kleren hangen. Dat het ongezond is, is zelfs niet mijn eerste bekommernis op dat moment (zie ook bovenstaande) maar telt wel mee in mijn appreciatie.

                    alles hangt af van respect voor elkaar en de vraag of de inspectie/rechter de letter of de geest van de wet volgt.
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

                    **=ol

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verboden te......

                      Ik vin da normaal dat je met je gebakje de rookruimte ni binnen mag, als ik rook wil ik ni gestoord worden door je gebakje

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Wat als iemand zijn eigen boterhammetjes wil opeten in een café waar geen eten wordt geserveerd?
                      Dat mag, de wet zegt dat er in een zaak enkel gerookt mag worden als men enkel voorverpakte voeding verkoopt, aangezien jij je bokes zelf meebrengt heeft de zaakvoerder je deze niet verkocht.

                      Tip van een inspecteur verkregen
                      Never resist temptation or it could go away...
                      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verboden te......

                        Uw schoonmoeder ligt in de kliniek maar gaat een sigaretje roken.

                        Ik zou eerder denken als je in de kliniek ligt dat dit is om beter te worden en niet om sneller dood te gaan.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment

                        Working...
                        X