Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schots en scheef.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schots en scheef.

    Pentax K100D en Sigma 10-20mm.

    Homo Sapiens Pentaxiensis

  • #2
    Re: Schots en scheef.

    Mooie kleurtjes en mooie belichting, mooi standpunt ook.
    Deze foto brengt mij herinneringen op aan mijn prille jeugd, mijn grootouders woonden in dergelijk huisje.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Schots en scheef.

      Ik vind dit een mooie, lekker druk maar dat mag voor zoiets, geeft mooie de oude sfeer weer. Mooie kleuren en belichting.
      Die Sigma 10-20 heb ik mij kort geleden aangeschaft (de 3.5) maar nog niet kunnen gebruiken binnenshuis. Dit schept goede verwachtingen.

      Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: Schots en scheef.

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Mooie kleurtjes en mooie belichting, mooi standpunt ook.
        Deze foto brengt mij herinneringen op aan mijn prille jeugd, mijn grootouders woonden in dergelijk huisje.
        Ja, zo herinner ik het me ook. Alsof iedereen toen ik jong was zo woonde. Mooi van licht,
        kleuren en een warme sfeer waarvan je toch ook een beetje blij bent dat dit eigenlijk tot
        het verleden behoort.

        Comment


        • #5
          Re: Schots en scheef.

          Idd een mooie , doet me denken aan wat men grootvader ooit vertelde "Vroeger, vroeger waren het vakmannen nu niet meer". Er stond dan ook niets recht of pas in een volledig huis van vroeger maar het ging toch langer mee dan nu LOL, vroeger was alles altijd beter. Vroeger, vroeger hadden we geen digitaale fotografie dan was het met filmkes zullen wij ooit misschien zeggen al zijn er nu al veel mensen die hier niet meer bij stilstaan.

          Dus, mooie foto, nostalgisch en de foto doet verlangen om terug zorgeloos een kind te kunnen zijn.
          Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
          Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

          Comment


          • #6
            Re: Schots en scheef.

            Ik denk dat ik hier ooit al eens een foto van hetzelfde huis heb zien passeren op BD. Doet mij sterk denken aan het huis van een familielid van mij van 2 generaties eerder. Als ik de opname bekijk, denk ik aan de doodse stilte, met als enige geluid het getik van de klok(ken). Ook de vermufte geur komt dan in mij op. Goed belicht, nette registratie De deur lijkt wel wat schuin te staan, zou ik effe rechttrekken.
            Jochenvde Photography
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Schots en scheef.

              Mooie sfeerschepping. Laat de deur maar scheef staan, anders klopt de titel niet meer.
              Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

              Comment


              • #8
                Re: Schots en scheef.

                misschien nog iets warmer van tint maken?
                Steven

                Comment

                Working...
                X