Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple-computer versus Windows-computer !!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Apple-computer versus Windows-computer !!

    Hallo,

    Waarschijnlijk een veel gestelde vraag ! Waarom zou ik een Apple kopen en geen Windows-computer of omgekeerd ! Ik ga in de richting van m'n eerst Apple, met nog veel twijfels. Vraag me juist af waarom de meeste onder ons geen Apple hebben.
    Kreeg en demo in de Fnac van Apple en ik was onder de indruk !

    Mvg

    Derry

  • #2
    Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

    ik heb ook lang getwijfeld ( nu 5 jaar terug)

    maar ik kan je verzeker , ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.

    de vele pc problemen (virussen , vastlopen , ingewikkelde installaties) zijn verleden tijd.

    ik zou niet twijfelen en doen !
    BD1570BE CALUWIER OLIVIER
    fotoblog:http://oliviercaluwier.wordpress.com
    please visit me at www.studioo.eu interior design - visualisations

    Comment


    • #3
      Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

      Oorspronkelijk geplaatst door Derryy Bekijk bericht
      Hallo,

      Waarschijnlijk een veel gestelde vraag !

      Mvg

      Derry
      Waarom dan niet eerst de zoekfunctie gebruiken? Dan had je al door dat dit topic voor veel "animo" zorgt.

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #4
        Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

        jammer genoeg is er geen sluitend antwoord op uw vraag. er zijn er die nooit meer naar windows terug gaan, er zijn er de na enkele maanden hun mac terug hebben buuten gegooid...
        ik ben alvast een fan!

        ik vind dat er meer vrijheid is, gebruiksvriendelijker , voorlopig nog veel minder kans op virussen, etc.

        als je een mac aan het w rk wil zien icm digitale fotografie mag je altijd eens binnenspringen (lokeren). ben geen pro maar wel een fervent-gebruiker
        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

        Comment


        • #5
          Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

          Gebruikte de zoekfunctie ! En vond veel info ! Stelde de vraag opnieuw vcoor nog méér info !! ;-)

          Comment


          • #6
            Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

            Oorspronkelijk geplaatst door caluwier Bekijk bericht
            ik heb ook lang getwijfeld ( nu 5 jaar terug)

            maar ik kan je verzeker , ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.

            de vele pc problemen (virussen , vastlopen , ingewikkelde installaties) zijn verleden tijd.

            ik zou niet twijfelen en doen !
            Alhoewel mijn iMac heel dikwijls vastloopt als ik deze wil afsluiten. Moet dan telkens een noodstop doen door het wat langer indrukken van de aan-uit knop. Doet ie sinds upgrade naar Snow Leopard.

            Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #7
              Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

              Oorspronkelijk geplaatst door Derryy Bekijk bericht
              Hallo,

              Vraag me juist af waarom de meeste onder ons geen Apple hebben.


              Mvg

              Derry
              Waarom hebben de meesten een PC en geen Apple?
              Omdat de PC er veel eerder was dan de Apple.
              (Het had net ondersom kunnen zijn geweest en dan waren de meesten nu Apple gebruikers.)
              Mocht ik nu nog de overstap overwegen, dan zou me dat een fortuin aan software kosten.
              Dus blijf ik noodgedwongen bij PC.
              Mocht ik van nul af terug beginnen dan koos ik waarschijnlijk terug een PC omdat ik daar zo vertrouwd mee ben.

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                ik vind dat er meer vrijheid is, gebruiksvriendelijker , voorlopig nog veel minder kans op virussen, etc.
                Niet voor iedereen, ik had eerder het gevoel dat ik mijn vrijheid totaal kwijt ben met een Mac, ik ken ook niks ongebruiksvriendelijkers dan een Mac ( maar da's ook weer persoonlijk, da's trouwens de reden waarom ik deze weer heb verkocht ), en wat de virussen betreft, daar heb je ( voorlopig ) gelijk in. Als ooit de tijd komt dat 90% van de computergebruikers een Mac gebruikt en 10% een Windows PC, mag je 100% zeker zijn dat er een heleboel Mac virussen gaan opduiken.

                Maar mijn conclusie is steeds dezelfde : iedereen moet het maar voor zichzelf uitmaken, koop dat waar je je het best mee voelt, eenvoudiger kan het niet, als je van PC overschakelt naar Mac moet je zeker een overgangsperiode incalculeren, het is een totaal andere manier van werken en dat heeft zijn tijd nodig, sommigen vinden die manier van in het begin de absolute top, anderen hebben meer tijd nodig om er gewend aan te geraken en nog anderen ( zoals ik dus ) hebben er de brui aan gegeven . . .

                Dat een Mac perfect werkt en prachtige designs heeft twijfelt niemand over, of het iets voor jou is, dat moet je zelf uitmaken.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Waarom hebben de meesten een PC en geen Apple?
                  Omdat de PC er veel eerder was dan de Apple.
                  (Het had net ondersom kunnen zijn geweest en dan waren de meesten nu Apple gebruikers.)
                  Hmm.....

                  Ik kan veel redenen bedenken waarom Windows een groter marktaandeel heeft dan Mac OS X, maar de jouwe raakt noch kant noch wal. De 'PC' werd officieel in uitgebracht in '81 en Apple werd opgericht in '76. Maar je bedoelt natuurlijk dat Windows er eerder was dan Mac OS X? Want toen al had Apple een kleiner marktaandeel dan de "PCs". Dus wat bedoel je eigenlijk?
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #10
                    Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Dat een Mac perfect werkt en prachtige designs heeft twijfelt niemand over, of het iets voor jou is, dat moet je zelf uitmaken.
                    Correctie, bijna perfect en design is voor gereedschap maar een detail. De nieuwe muis van Mac wil ik niet ruilen voor mijn Logitech muis die juist zo goed werkt op mijn iMac.
                    Voor de rest krijg je van mij voor 100% gelijk.

                    Mvg.
                    Robert
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                      Terzijde: wat wel eens vergeten wordt is, dat zonder de verafschuwde Bill Gates (die het natuurlijk ook deed omdat het moest) er waarschijnlijk geen Apple meer geweest was.

                      In de periode dat Jobs weg was en nog niet terug, stond op een bepaald moment Apple er zo slecht voor dat het verkeerd dreigde af te lopen. Om processen van monopolie vorming te voorkomen heeft den Bill ze toen min of meer "gered".

                      Maar dan kwam Steve terug en is het succesverhaal begonnen.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Terzijde: wat wel eens vergeten wordt is, dat zonder de verafschuwde Bill Gates (die het natuurlijk ook deed omdat het moest) er waarschijnlijk geen Apple meer geweest was.

                        In de periode dat Jobs weg was en nog niet terug, stond op een bepaald moment Apple er zo slecht voor dat het verkeerd dreigde af te lopen. Om processen van monopolie vorming te voorkomen heeft den Bill ze toen min of meer "gered".

                        Maar dan kwam Steve terug en is het succesverhaal begonnen.
                        Om nog maar te zwijgen van het feit dat de apple-macintosh destijds van een stille dood gered werd door Texas Instruments doordat ze quad-density memory chips uitbrachten die de luizige 128Mb van die Mac konde opkrikken naar 512 ... man en Apple dan maar warme lucht pompen over hoe goed ze het gedaan hadden LMAO
                        .. enfin .. 'k heb in een multiplatform omgeving gewerkt en aan mijn lijf geen Mac, ... nooit

                        Comment


                        • #13
                          Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                          Omdat je makkelijker aan software komt van een pc dan van een mac in mijn geval en dat je een pc kunt upgraden zonder heel het handeltje te moeten verkopen. Zoals de eventueele upgrade naar BlueRay.... DVD eruit BlueRay erin..... opgelost. Veel goedkoper dan je dit bij een mac zou doen.

                          Mijn pc's werken prima enkel het design is er niet bij maar dat stoort me eigenlijk niet echt, kast onder het bureau en toetsenbord erboven... kijk immers niet echt veel onder de tafel
                          Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
                          Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

                          Comment


                          • #14
                            Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Correctie, bijna perfect en design is voor gereedschap maar een detail. De nieuwe muis van Mac wil ik niet ruilen voor mijn Logitech muis die juist zo goed werkt op mijn iMac.
                            Voor de rest krijg je van mij voor 100% gelijk.

                            Mvg.
                            Robert
                            die touch mouse heb ik juist vervangen door 'n mx518.

                            beide muizen werken toch samen, maar ik vind toch dat vooral het rechts en links klikken van die magic touch mouse niet echt goed werken.
                            ik moest al echt op de rand klikken en soms meer als 3 keer...
                            en onder WIN is het verticaal scrollen niet echt smooth te noemen.
                            over de grip hoor ik ook al meerdere mensen klagen, maar in 't begin is dat mooi...'n mouse en 'n touchpad.
                            verder vreet dat ding ook serieus batterijen imo.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alca Bekijk bericht
                              Omdat je makkelijker aan software komt van een pc dan van een mac in mijn geval en dat je een pc kunt upgraden zonder heel het handeltje te moeten verkopen. Zoals de eventueele upgrade naar BlueRay.... DVD eruit BlueRay erin..... opgelost. Veel goedkoper dan je dit bij een mac zou doen.

                              Mijn pc's werken prima enkel het design is er niet bij maar dat stoort me eigenlijk niet echt, kast onder het bureau en toetsenbord erboven... kijk immers niet echt veel onder de tafel
                              Bestaan er wel mooie design kasten voor pc's?
                              Ik heb er nog niet achter gezocht dus.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X