Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

    Iemand die soms dergelijke uitvoering heeft en me iets kan vertellen over het verbruik?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Iemand die soms dergelijke uitvoering heeft en me iets kan vertellen over het verbruik?
    Ik heb er 4 jaar een gehad en het verbruik viel heel goed mee. 5 tot 6l op autostrade.

    Het verbruik van onderdelen lag echter spectaculair hoog. gelukkig was het een leasingwagen...

    Comment


    • #3
      Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

      Op het gevaar af een heleboel 'Franse' rijders op mijn kap te krijgen, maar bedankt voor Franse bricol.
      Ooit een Citroën GS gehad, qua comfort superieur aan 'dikke sleeën' maar om de haverklap iets kapot.
      Het haar groeide door mijn klak.


      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Iemand die soms dergelijke uitvoering heeft en me iets kan vertellen over het verbruik?
        Mijn schoonzoon heeft er zo een, weinig verbruik, maar reeds een nieuwe motor en een nieuwe versnellingsbak moeten plaatsen, veel olieverlies en kleine defecten, en dat na weinig Km voor hem geen Renault meer.
        Zijn volgende wordt terug een VW, zijn vorige had 350.000 Km zonder abnormale kosten.

        Comment


        • #5
          Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

          en me iets kan vertellen over het verbruik?
          Het verbruik is erg rijstijl gevoelig. Ben je een rustige pedalenrijder dan zal je met ecodriving wel een verbruik halen van 6l/100km. Maar bij vlotjes accelereren en veel stadsverkeer ga je al snel naar 8 l/100km.
          Homo Sapiens Pentaxiensis

          Comment


          • #6
            Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

            Gewoon gaan voor die Superb Combi!

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Op het gevaar af een heleboel 'Franse' rijders op mijn kap te krijgen, maar bedankt voor Franse bricol.
              Ooit een Citroën GS gehad, qua comfort superieur aan 'dikke sleeën' maar om de haverklap iets kapot.
              Het haar groeide door mijn klak.


              Grtz, RF
              En wat heeft dat nu met Renault te maken ?

              Maat van me stond onlangs met nieuwe BMW 318 aan Carrefour, en raadt eens ? Starte niet meer, zomaar

              Comment


              • #8
                Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

                Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                En wat heeft dat nu met Renault te maken ?

                Maat van me stond onlangs met nieuwe BMW 318 aan Carrefour, en raadt eens ? Starte niet meer, zomaar
                Moet je eens met de mensen van VAB en Touring praten als je weer eens stilstaat met je Renault

                Heb twee jaar met een Espace 'moeten' rondrijden, tot ongeveer 90.000 kilometer geen enkel probleem gehad ... maar toen begon het, hij stond gemiddeld een week per maand in de garage met stukken

                Twee keer een nieuwe versnellingsbak (telkens fabricage fout en hersteld in garantie, maar toch), een nieuwe koppeling, drie keer een nieuwe turbo, twee keer een nieuwe intercooler voor de turbo, twee nieuwe katalisators ... en het lijstje gaat door, het enige wat er nog origineel aan die wagen was toen ik hem eindelijk mocht teruggeven aan de leasing waren de stoelen en de carrosserie ... al de rest was wel eens vervangen geweest toen ik hem op 180,000 km eindelijk mocht achterlaten gelukkig was het een firmawagen en had ik altijd een vervangwagen, maar stel je eens voor dat dit je privé wagen is !

                Ik heb daarvoor als firmawagen al twee Audi 80 Avant gehad (een TD en een TDi), drie Audi A4's (Avant Tdi en tweemaal berline TDi), twee Passat TDi's, dan de Espace en nu een S-max tdci ... geen enkel probleem gehad met de andere wagens, en telkens minstens 180,000 km mee gereden, de Ford heeft nu 150,000 km en wordt eind dit jaar vervangen ... en als ik het kan helpen toch geen Renault hoor

                Als ik de collega's op het werk die met Espace, Scenic en Laguna rijden krijg ik dezelfde verhalen te horen, er zijn er maar enkele min of meer tevreden over hun Renault, de meesten hebben altijd wel ergens problemen.

                Ik heb privé sinds mijn 19e altijd met BMW's rondgereden, mijn eerste was zelfs een tweedehands 2002 ti, dan enkele 3-reeksen waaronder een Baur en twee Cabrio's en nu een 5-reeks (getrouwd en klein mannen hé) ... nooit dergelijke problemen mee gehad, met de meeste reed ik van onderhoud naar onderhoud ... enkel banden en af en toe een lampje moeten vervangen, doe er wel vrij weinig km mee.

                Mark
                Last edited by LamboCars; 13 februari 2010, 14:34.
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

                  @Lambocars: Renault is inderdaad geen toonbeeld van oerdegelijkheid. Maar ik ken toch mensen die 300.000 km met een Espace hebben gereden (vorig model) zonder noemenswaardige problemen. Van 1 persoon weet ik dat hij de kaap van 500.000 km heeft overschreden.
                  Maar veel hangt af van hoe je een auto behandelt. Ik ben een eco-driver en ik ben er rotsvast van overtuigd dat deze rijstijl veel minder slijtage oplevert. Lease-rijders springen meestal niet zuinig om met hun auto. 'T is toch van de baas en als het stuk gaat kost het toch geen cent.
                  Van BMW kan ik het volgende zeggen: ik ben eigenaar geweest van een 525TD. Een echte klotebak. Heeft mij een fortuin aan herstellingen gekost. Zo had ik een scheur in de cylinderkop. Bij elk ander merk kan je een revisiekop kopen. Niet bij BMW ! Die dingen gaan zo vaak stuk dat er geen revisies zijn. En dan zal ik maar zwijgen over de nukkige electronica.
                  Homo Sapiens Pentaxiensis

                  Comment


                  • #10
                    Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

                    Renault is voor mij waar de afkorting SABENA voor staat
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                      @Lambocars: Renault is inderdaad geen toonbeeld van oerdegelijkheid. Maar ik ken toch mensen die 300.000 km met een Espace hebben gereden (vorig model) zonder noemenswaardige problemen. Van 1 persoon weet ik dat hij de kaap van 500.000 km heeft overschreden.
                      Dat klopt, er zijn collega's die met de Espace 180,000 km zonder problemen rijden, maar voor die ene zijn er bij ons in de firma minstens 5 die wel héél veel problemen hebben

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                      Maar veel hangt af van hoe je een auto behandelt. Ik ben een eco-driver en ik ben er rotsvast van overtuigd dat deze rijstijl veel minder slijtage oplevert. Lease-rijders springen meestal niet zuinig om met hun auto. 'T is toch van de baas en als het stuk gaat kost het toch geen cent.
                      Niet veralgemenen hé, al mijn firmawagens werden verzorgd alsof het mijn eigen wagen was, je blijft uiteindelijk met een hoop geld onder je kont rondrijden waar je toch verantwoording voor moet afleggen vind ik ... veel erger vind ik taxi en bus chauffeurs (er zitter er goede tussen hé) en dan die gasten met hun donkerbruine bestelwagens van de bekende koerier ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                      Van BMW kan ik het volgende zeggen: ik ben eigenaar geweest van een 525TD. Een echte klotebak. Heeft mij een fortuin aan herstellingen gekost. Zo had ik een scheur in de cylinderkop. Bij elk ander merk kan je een revisiekop kopen. Niet bij BMW ! Die dingen gaan zo vaak stuk dat er geen revisies zijn. En dan zal ik maar zwijgen over de nukkige electronica.
                      Ik rij nu sinds begin 2006 met een 525xi rond als privé wagen ... en nog niet het minste probleem mee gehad, ondertussen net over de 100,000 km gegaan en hij wordt trouwens binnenkort vervangen door een nieuwe X5 3.5 diesel (we hebben een bijzonder stevige korting gekregen in de garage, je zou verbaasd zijn hoeveel die per maand maar kost in financial leasing ), kunnen ze weer allemaal lastig rondlopen in't straat omdat er een nieuwe wagen op de oprit staat

                      Nu terug on topic, ik ken wel twee mensen met een dergelijke Laguna Grandtour 120pk rijden, en die zijn er tot op heden tevreden over, nog niet echt veel km mee gereden, maar momenteel hebben ze geen enkel probleem.

                      Mark
                      Last edited by LamboCars; 13 februari 2010, 19:00.
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

                        Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                        Lease-rijders springen meestal niet zuinig om met hun auto. 'T is toch van de baas en als het stuk gaat kost het toch geen cent.
                        Niet veralgemene AUB, als er met een leasingwagen iets gebeurd (bv. steenslag tijdens de werken op de Antwerpse ring) voel ik mij even slecht al was het mijn eigen wagen. Ik heb mijn wagens al altijd in perfecte conditie teruggeven. Ik weet het, er zijn er anderen...

                        Wbt, Renault: ik heb een Espace gehad (een beetje tegen mijn zin gekregen), nikske problemen.
                        Al mijn BMW's (van de 520, 525 tot de 530 diesel) hebben ooit wel eens in panne gestaan.
                        Peugeots hebben na 90,000km ook een aantal kuren gekregen. (vb 406: tijdens het rijden plotseling stilvallen - stuurbekrachtiging valt dan uit wat zeer interessant is tijdens het nemen van een bocht - ze hebben er nooit iets aan kunnen doen).
                        Alleen mijn VW Passatjes hebben mij nooit in de steek gelaten.

                        Nochtans, kwa rijgenot heb ik het meest genoten van de BMW's (behalve als het sneeuwde ). De Volvo 850 2.5 was ook een prachtige kar alleen moest ik om de maand lampjes laten vervangen (in de garage stond dit type bekend als een lampjesvreter).

                        Ik rij nu 1.5 jaar met een Passat 2.0TDI: so far no problems.
                        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                        Comment


                        • #13
                          Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

                          Ik zal heel eerlijk zijn, ik heb net 6 jaar met een scenic RX 4 gereden en dat was niet echt probleemloos, heeft me in de steek gelaten door een kapotte recyclage klep net toen we op reis vertrokken, heeft net buiten de garantie (gedeelteleijk) een lek aan de beruchte dichting gehad. Nu goed, ik heb hem toch vervangen door een Espace 2.0 DCI 150 pk omdat dit voor mijn gezin op dit moment de beste keuze is, zeker als reisvoertuig, die ruimte en dat comfort, wat moet ik daar bij Audi of BMW voor zoeken, Q7 of RX5, net iets boven mijn budget
                          Mijn broer heeft 6 jaar Espace 2.2 gehad en heeft nu toch ook een nieuwe gekocht, ex-collega rijdt al 8 jaar met het vorige model rond, zonder grote problemen. De motoren zijn ook veranderd, 1.9 en 2.2 bestaan niet meer, de aandrijfriem is nu een onverslijtbare ketting geworden. Maar goed, het is echt de laatste kans voor Renault
                          Er rijden er ook wel echt veel van rond ook hé, logisch dat ze meer in de positieve en/of negatieve schijnwerper gaan staan dan bv Skoda, om maar iets te zeggen.
                          Ik heb zelf ook volkswagen en Audi gereden (2 golven en Audi 80), oerdegelijk dat wel, maar een bezoek aan de garage was telkens een financiële aderlating.

                          Grtz,
                          Marc

                          Comment

                          Working...
                          X