Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beleggerscompetitie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beleggerscompetitie?

    zijn er hier die meespelen met de beleggerscompetie 2010?
    Het is leerzaam, kost niks en je kan nog prijzen winnen ook. Het is altijd leuk om de prestaties van anderen te kunnen vergelijken met de jouwe. Ik ben gisteren begonnen en sta vandaag al lekker in 't rood
    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

  • #2
    Re: Beleggerscompetitie?

    Ik heb me afgelopen zondag ook nog vlug ingeschreven, voornamelijk de beurs wat te leren kennen. Ook bij mij staan de cijfers een beetje in het rood :-)
    GO ON...BE A TIGER!!!

    Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

    Comment


    • #3
      Re: Beleggerscompetitie?

      Ik sta in 't groen... maar dan voor echt. Bekaert mannen !!!
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Beleggerscompetitie?

        Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Ik sta in 't groen... maar dan voor echt. Bekaert mannen !!!
        Of Colruyt.... mannen
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Beleggerscompetitie?

          Wat maakt deze aandelen zo interessant?
          GO ON...BE A TIGER!!!

          Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

          Comment


          • #6
            Re: Beleggerscompetitie?

            Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
            Wat maakt deze aandelen zo interessant?
            Als jij ze koopt dan gaan de koersen voor hem omhoog

            Vroeger ooit op school geleerd, dat bedrijven die voldoen aan de primaire behoeften (eten) op lange termijn een goeie belegging zijn, tenzij dat ze in schandalen verwikkeld raken natuurlijk.

            Comment


            • #7
              Re: Beleggerscompetitie?

              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Vroeger ooit op school geleerd, dat bedrijven die voldoen aan de primaire behoeften (eten) op lange termijn een goeie belegging zijn, tenzij dat ze in schandalen verwikkeld raken natuurlijk.
              Ok, daar zit iets in. Maar beide aandelen staan behoorlijk hoog, dus je moet al wat geld hebben om die te kopen denk ik dan.
              GO ON...BE A TIGER!!!

              Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

              Comment


              • #8
                Re: Beleggerscompetitie?

                Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
                Ok, daar zit iets in. Maar beide aandelen staan behoorlijk hoog, dus je moet al wat geld hebben om die te kopen denk ik dan.
                Ik heb zelf geen aandelen, dus weet ik niet of het zo een goed idee is om naar mijn zever te luisteren.

                Vroeger heb ik ook ooit geleerd dat het een slecht idee om al je eieren in 1 mand te gooien. Dus inderdaad geen goed idee. Het beste was eigenlijk een aandelenkorf kopen, na de crisis van vorig jaar en dan wachten tot de volgende hoogconjunctuur. Of misschien even wachten welke lijken er uit de kast vallen in Griekenland en dan een gokje wagen met bankaandelen. Vroeger stonden die even goed aangeschreven als die aandelen in de voedingsindustrie, maar de tijden zijn naar het schijnt veranderd.

                Comment


                • #9
                  Re: Beleggerscompetitie?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Ik heb zelf geen aandelen, dus weet ik niet of het zo een goed idee is om naar mijn zever te luisteren.

                  Vroeger heb ik ook ooit geleerd dat het een slecht idee om al je eieren in 1 mand te gooien. Dus inderdaad geen goed idee. Het beste was eigenlijk een aandelenkorf kopen, na de crisis van vorig jaar en dan wachten tot de volgende hoogconjunctuur. Of misschien even wachten welke lijken er uit de kast vallen in Griekenland en dan een gokje wagen met bankaandelen. Vroeger stonden die even goed aangeschreven als die aandelen in de voedingsindustrie, maar de tijden zijn naar het schijnt veranderd.
                  Ik ben van oordeel dat de bankaandelen nooit meer zullen worden wat ze ooit zijn geweest. Het vertrouwen van de klant is nog verre van hersteld en de banken gaan moeten bewijzen hoe ze hun gekregen steunmaatregelen gaan verzilveren. Wordt geen makie. Als je ziet hoe KBC een aanverwante nog steeds onder druk staan. Ofwel zullen ze moeten met nog enkele forse verklaringen of harde feiten voor de dag komen willen de koersen van hun aandelen weer echt gaan stijgen. De laatste weken is het maar jojo. Ik heb al 25 jaar Coöperatieve aandelen van de toenmalige Raiffeisenkas, nu Cera. De coöp. aandelen werden enkele jaren gesplitst in drie delen, waaronder op de beurs genoteerde Ankora's. Die stonden vóór de fin. crisis rond de 100€, nu nog amper 16€ en ze komen van onder de 5€. Heb ik eraan verloren, nee, want ik heb ooit mijn coöperatieve aandelen gekocht voor 40.000 oude BF. Maar goed, had ik ze vóór de crisis verlapt, dan had ik een prachtige zaak gedaan. "Had ik ....," een uitspraak eigen aan de beurs. Dat moet je weten. Maar je vooral niet in je onderbroek laten zetten.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beleggerscompetitie?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                    Ik ben van oordeel dat de bankaandelen nooit meer zullen worden wat ze ooit zijn geweest. Het vertrouwen van de klant is nog verre van hersteld en de banken gaan moeten bewijzen hoe ze hun gekregen steunmaatregelen gaan verzilveren. Wordt geen makie. Als je ziet hoe KBC een aanverwante nog steeds onder druk staan. Ofwel zullen ze moeten met nog enkele forse verklaringen of harde feiten voor de dag komen willen de koersen van hun aandelen weer echt gaan stijgen. De laatste weken is het maar jojo. Ik heb al 25 jaar Coöperatieve aandelen van de toenmalige Raiffeisenkas, nu Cera. De coöp. aandelen werden enkele jaren gesplitst in drie delen, waaronder op de beurs genoteerde Ankora's. Die stonden vóór de fin. crisis rond de 100€, nu nog amper 16€ en ze komen van onder de 5€. Heb ik eraan verloren, nee, want ik heb ooit mijn coöperatieve aandelen gekocht voor 40.000 oude BF. Maar goed, had ik ze vóór de crisis verlapt, dan had ik een prachtige zaak gedaan. "Had ik ....," een uitspraak eigen aan de beurs. Dat moet je weten. Maar je vooral niet in je onderbroek laten zetten.
                    oeps, ook lid van de cera-club, tja, had ik ook maar... had ooit voor 50.000 oude BF gekocht, als jonge snotneus. och ,zolang je niet verkoopt kan je ook geen verlies lijden (het motto in een beleggingsclub waar ik ooit lid van was). Heb ooit deelgenomen aan de beleggerscompetitie, zelfs twee dagen binnen top 25 gestaan, echt leerrijk vind ik het niet, daarvoor moet je bij'n beleggingsclub gaan, heb daar op 30 jarige leeftijd al geleerd dat de banken geen liefdadigheidsinstellingen zijn, nu 10 jaar later lijkt ook jan-modaal het door te krijgen, tja, goede huisvaderaandelen??.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beleggerscompetitie?

                      Jawel.. beleggersclubs, beleggersinfo, heeft volgens mij geen enkele reden van bestaan. Alleen de organisatoren worden er rijker van, niet de leden. Goeie raad over beleggingen op de beurs kan niemand. Toekomst voorspellen, want het is toch hierover dat het gaat, kan niemand. Het is en blijft een gokspel. En die er mee bezig is zal vooral spreken over zijn winsten en nooit over zijn verliezen. Dat zegt al genoeg... Maar goed soms is het zo aantrekkelijk, en als het niet over grote sommen gaat kan een mens er nog mee leven. De banken komen je momenteel uitlachen met 1 - 1.5% intrest - 3% op beleggingen van 5 jaar. Als je hiervan je voorheffing, kosten van exploitatie van (spaar)rekeningen aftrekt, devaluatie van de munt aftrekt leg je nog bij. Beleggen, voor wie nog een beetje centen heeft is momenteel de slechtste inverstering. Momenteel is het economisch interessanter geld te moeten lenen voor je zaak of voor een eigendom. Algemene conclusie volgens mij : VASTGOED ! Dat verliest nooit zijn waarde op lange termijn. Als je nu een eigendom aankoopt met een lening moet je blij zijn dat je maandelijks het bedrag in "je spaarpot" kan deponeren.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beleggerscompetitie?

                        @ pol-callens
                        wat heeft je belegging nu netto opgebracht? (als ik dat mag vragen)
                        weet je nog dat wij daar indertijd (verleden ± jaren) enkele pm's hebben over uitgewisseld.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beleggerscompetitie?

                          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Als jij ze koopt dan gaan de koersen voor hem omhoog

                          Vroeger ooit op school geleerd, dat bedrijven die voldoen aan de primaire behoeften (eten) op lange termijn een goeie belegging zijn, tenzij dat ze in schandalen verwikkeld raken natuurlijk.
                          Goed zo ccc
                          (eten.... drinken en ook seks)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beleggerscompetitie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                            @ pol-callens
                            wat heeft je belegging nu netto opgebracht? (als ik dat mag vragen)
                            weet je nog dat wij daar indertijd (verleden ± jaren) enkele pm's hebben over uitgewisseld.
                            Zie mail !
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beleggerscompetitie?

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              (eten.... drinken en ook seks)
                              En volgens Maslow ook nog ontlasten. Dus met te investeren in de afvalverwerking zit je ook goed.

                              Mvg.
                              Robert
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment

                              Working...
                              X