Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Life on this planet ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Life on this planet ??

    Wie zal het zeggen, hé




    Exif
    NIKON D90
    ExposureTime - 1/125 seconds
    FNumber - 8
    ExposureProgram - Manual control
    ISOSpeedRatings - 100
    SubjectDistance - 0.67 m
    MeteringMode - Multi-segment
    LightSource - Flash
    FocalLength - 170.00 mm
    ExposureMode - Manual
    White Balance - Manual
    Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
    Carlo

  • #2
    Re: Life on this planet ??

    I really don't understand the titel nor the picture. What IS it ? Is it a 3Dstudio rendering ?
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Life on this planet ??

      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      I really don't understand the titel nor the picture. What IS it ? Is it a 3Dstudio rendering ?
      Hallo Nerdi,

      Het doel van de titel 'Life on this planet ??' : de nieuwsgierigheid prikkelen ...

      De 'planeet' die je ziet, is een blauwe glazen bol met luchtbellen die op zich het 'leven' in dit voorwerp beögen.

      De foto werd gemaakt met flitslicht, waarbij de flitser zich onder de bol bevindt. De bol op zich staat op een zwarte ondergrond met daarin een opening waardoor het flitslicht gebundeld door het glas werd gestuwd. De achtergrond is een rood blad.
      De originele aanwezige vignettering werd wat versterkt in Brigde.
      Zo, alle geheimen zijn prijsgegeven

      Het is dus een puur fotografisch geheel
      Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
      Carlo

      Comment


      • #4
        Re: Life on this planet ??

        Oorspronkelijk geplaatst door mietoe123 Bekijk bericht
        Hallo Nerdi,

        Het doel van de titel 'Life on this planet ??' : de nieuwsgierigheid prikkelen ...

        De 'planeet' die je ziet, is een blauwe glazen bol met luchtbellen die op zich het 'leven' in dit voorwerp beögen.

        De foto werd gemaakt met flitslicht, waarbij de flitser zich onder de bol bevindt. De bol op zich staat op een zwarte ondergrond met daarin een opening waardoor het flitslicht gebundeld door het glas werd gestuwd. De achtergrond is een rood blad.
        De originele aanwezige vignettering werd wat versterkt in Brigde.
        Zo, alle geheimen zijn prijsgegeven

        Het is dus een puur fotografisch geheel
        ok. It's clear now. I think.
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Life on this planet ??

          Titelmisbruik.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: Life on this planet ??

            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Titelmisbruik.
            En wat bedoel je daar mee ??
            Ik dacht dat men hier kritiek kon verwachten op geplaatste foto's ipv op het titelgebruik ....



            Aan de beheerders van dit forum : Kan u aub het onderwerp van dit topic wijzigen naar "GLAZEN BOL MET RODE ACHTERGROND" om een aantal kortzichtige leden tevreden te stellen en zij aldus kunnen overgaan tot het beoordelen van het beeldmateriaal ?
            Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
            Carlo

            Comment


            • #7
              Re: Life on this planet ??

              Oorspronkelijk geplaatst door mietoe123 Bekijk bericht
              En wat bedoel je daar mee ??
              Ik dacht dat men hier kritiek kon verwachten op geplaatste foto's ipv op het titelgebruik ....



              Aan de beheerders van dit forum : Kan u aub het onderwerp van dit topic wijzigen naar "GLAZEN BOL MET RODE ACHTERGROND" om een aantal kortzichtige leden tevreden te stellen en zij aldus kunnen overgaan tot het beoordelen van het beeldmateriaal ?
              2.7. Onderwerptitels

              Geef een nieuw onderwerp een passende titel zodat het meteen duidelijk is wat men (ongeveer) te lezen of zien krijgt. Titels als ‘Mijn foto's’, ‘Vraagje’ zijn dus niet zinvol. Duidelijke onderwerptitels zorgen er ook voor dat iedereen later gemakkelijker oude onderwerpen kan terugvinden d.m.v. de zoekfunctie. Geef een onderwerp nooit dezelfde titel als een eerder geplaatst onderwerp. Een volgnummer kan uitkomst bieden.

              Voorbeelden van goede titels: ‘Welke fish-eye lens zou ik kiezen?’, ‘Buitenopname met model Valerie’, ‘Close-up van dikkopje‘.

              --------
              Ik ben de enige die deze kritiek heeft geuit en ik vertegenwoordig geen groep.
              Fijn dat u mij belangrijk genoeg acht voor een verzoek aan de beheerders.
              De kwalificatie kortzichtigheid zou slechts kunnen slaan op het gegeven dat ik brildragend ben. Niet op mijn geestesgesteldheid.

              Met vriendelijke groet,
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Life on this planet ??

                @Plaatwerker : bedankt voor uw reactie.
                Mogelijk heeft u mijn rechtzetting over het onderwerp gericht aan Nerdy over het hoofd gezien ...
                Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
                Carlo

                Comment


                • #9
                  Re: Life on this planet ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door mietoe123 Bekijk bericht
                  @Plaatwerker : bedankt voor uw reactie.
                  Mogelijk heeft u mijn rechtzetting over het onderwerp gericht aan Nerdy over het hoofd gezien ...
                  Nee beste 'mietoe123', dat had ik wel gelezen maar ik raakte een beetje geprikkeld door "Het doel van de titel 'Life on this planet ??' : de nieuwsgierigheid prikkelen ...".

                  Ik voelde mij daardoor behoorlijk op het verkeerde been gezet. Maar we moeten er zeker geen hooglopende ruzie van maken. Nu de lucht is geklaard, wil ik ook graag wat over de foto zeggen. Het is een reactie na meermalen zien.

                  Ik ben geboeid door de beschrijving van het productieproces. Dat vergt vast een hoop voorbereiding. Hoe komt men op zo'n idee?
                  Ik heb mijn eigen handen al vol aan het fotograferen van de gewone werkelijkheid om mij heen. Dat iemand ook in een andere richting zeer bezig kan zijn in de fotografie kwam nauwelijks in mij op.

                  Ik vind het jammer dat het onderwerp zo bruusk aan de onderzijde is afgesneden. Ik had het graag helemaal los gezien in de 'interstellaire ruimte'. Ik vind de kleuren die je laat zien wel erg donker maar wellicht is het de 'werkelijkheid'. Rond de bol zie ik een soort concentrische banden in het rood. Is dat zo bedoeld of mogelijk het resultaat van een bewerking?
                  Hoe dan ook, een intrigerende fotografie.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Life on this planet ??

                    @Plaatwerker : Ik zal alleszins in het vervolg op mijn titel letten

                    Het betrof een opdracht in de cursus fotografie waarbij glazen onderwerpen met flitslicht in beeld moesten gebracht worden. Het interessante van de cursus is dat je inderdaad abstracte composities gaat maken die je niet in het dagdagelijkse leven tegenkomt, maar des al niet te min in vraag stellende beelden oplevert.
                    De concentrische banden rondom de glazen bol werden enkel versterkt als gevolg van de doorgedrukte vignettering. Ik veronderstel dat het flitslicht dat van onderen door de glazen bol werd gestuwd een dergelijke weerspiegeling op de achtergrond heeft veroorzaakt.

                    De onderzijde is inderdaad wat abrubt gecropt, maar er zat nog een stukje wit-glazen voet onderaan de bol die voor hooglichten zorgde en aldus het geheel wat ontsierde ...
                    En vermits ik niet zo van te sterk gephotoshopte resultaten houd, heb ik gekozen voor deze crop.

                    Bedankt voor je comments
                    Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
                    Carlo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Life on this planet ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door mietoe123 Bekijk bericht
                      Bedankt voor je comments
                      Jij ook bedankt. Ik leer veel van dit soort commentaren over en weer. Ook al gebruik ik een bepaalde techniek niet, er blijft toch wel iets van hangen voor wanneer het nodig is.
                      Succes gewenst met de cursus. Ik ben altijd te eigenwijs en eigenzinnig geweest voor cursussen tot ik 5 jaar geleden stevig onder handen ben genomen door een beroeps.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment

                      Working...
                      X