Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe laptop

    HD van de laptop deze ochtend gecrasched

    Nu wou ik weten of dit iets was :

    Acer Aspire 5940G-724G50BN 720QM
    Processor :Intel Core 2 Duo - i7 Core-Quad 720QMKloksnelheid :1.60 / 2.80GHzBesturingssysteem :Windows 7 Home PremiumIntern geheugen:4096 MB DDR3 (1066MHz)Opslag :500 GB (5400 RPM SATA)Mediastations D-RW DL (CD, DVD-/+RW DL)Beeldscherm:15.6 inch CineCrystal LED-backlit TFT LCDResolutie :1366 x 768 pixelsVideokaart :Ati Radeon HD 4650Videokaartgeheugen :1024 MB GDDR3

    Jullie gedacht of of toch nog een ander merk/type ?
    Budget is +/- 1300-1500 euro

    Deze gaat voornamelijk gebruikt worden voor mail, office, film bekijken, DVD branden, downloaden en Light Room.
    Photoshop staat op de desktop maar ik had hem toch ook graag vloeiend op de laptop
    grtjes

    Jo(han)

    Normaal wordt de computer geleverd met Windows Home Premium.
    Is dit / kan dat gemakkelijk naar Windows 7 Pro of Ultimate ge-upgraded worden??
    Last edited by Jo; 10 februari 2010, 19:18.
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

  • #2
    Re: Nieuwe laptop

    Tja, dat heb je nogal vaker met PC hé

    Voor jouw budget zou ik toch een Mac Book Pro overwegen http://www.cameranu.nl/artikel/67974..._2_53_GHz.html

    Maar dat is enkel mijn smaak natuurlijk. Mac Ruuls !!!
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe laptop

      Upgraden kan bv: http://emea.microsoftstore.com/nl/Mi...o-Professional
      Dit is naar Professional.

      Maar de upgrade is dus duurder dan het normale prijsverschil. Dus misschien toch eens nagaan bij de winkel of je niet ineens die versie kunt krijgen.

      Eerlijk snap ik de grote verschillen tussen die versies niet zo goed en zeker niet waarom het prijsverschil zo groot moet zijn.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe laptop

        Als je hd gecrashed is ben je mss goedkoper om die gewoon te vervangen.
        En als je toch voor een nieuwe gaat, neem er dan eentje met een 7200 rpm hd.
        Scherm resolutie lijkt me ook niet optimaal voor ps tenzij je met een externe monitor gaat werken.

        En waarom wil je een Win7 professional? Enige denkbare reden is integratie vanVirtual XP. (maar Virtual XP draait ook op home premium, zonder integration).

        j.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe laptop

          Hallo, ik werk vanaf vandaag op DELL Studio 17

          intel core duo T77OO
          4 GB RAM
          GK 1 GB
          HD 1TB (2x500)

          De schermresolutie is IMO heel goed.

          Maar ik heb nog geen voordelen van WINDOWS 7 ondervonden, in tegendeel... geen Outlook of winmail !!! Moet via live... dat vind ik niks. ook krijg ik mijn PS CS 2 niet geïnstalleerd....

          Maar wat er op komt is wel mooi

          Grtz,
          M.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe laptop

            Bedankt voor de antwoorden.

            @ Tootsie: Mac is niet echt een optie. Ik krijg het niet in de vingers en ik ben trouwens niet zo erg onder de indruk van de mac book Pro. Ik heb er LR en PS zien ik draaien en vond het niet echt beter dan onder Windows XP

            @FotoDirk: Dat updaten naar de Pro versie is inderdaad schandalig duur
            Eens zien of er geen andere mogelijkheden zijn.

            @Jwllms: Ik zou idd de Pro versie nemen voor de virtual XP. Ik heb hier nog wel enkele progsen oude hardware liggen waarvan ik weet dat ze niet onder Win 7 werken.
            Een 7000 rpm is inderdaad een goede optie.

            @Picasso: jouw machientje is wel een 17'' hé en dat probeer ik te vermijden want nogal groot om op je schoot te zetten in de zetel
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe laptop

              Jwllms opperde hierboven om een 7200rpm HD te nemen.

              Stel: ik koop de acer zoals hij is ( 5400 rpm )
              Ik koop ook een nieuwe 7200 rpm schijf en verwissel beide schijven.

              De 5400 rpm steek ik in mijn kapotte laptop en dus is die ook weer OK.

              nu mijn vraag: kan men bij "merk" lap tops zomaar de schijf vervangen door een ander. Zit er niets op deze schijven van "huis" uit ? bv aangepaste besturingssystemen, drivers, instellingen allerhanden enz die je niet zelf kan installeren?
              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe laptop

                Bij mij gaat de keuze momenteel uit naar:
                deze: http://www.laptopshop.be/product/888...bi-azerty.html
                Is 16,4" die met behuizing niet veel groter is dan de gemiddelde 15"

                of een Macbook Pro (maar enkel als er een update uitkomt binnenkort).
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe laptop

                  Ik heb nog niet anders geweten dan dat een hd een hd is.
                  Soms vindt je zelfs verschillende merken hd in zelfde modellen laptops.
                  En zelfs al zou het zo zijn, dan nog kun je de nieuwe hd in de oude steken (en er een fileserver met ingebouwde ups van maken )

                  Vooropgesteld dat ze de zelfde interface hebben natuurlijke. Je nieuwe laptop zal sata zijn, de oude mss nog ide.

                  Jo.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                  Jwllms opperde hierboven om een 7200rpm HD te nemen.

                  Stel: ik koop de acer zoals hij is ( 5400 rpm )
                  Ik koop ook een nieuwe 7200 rpm schijf en verwissel beide schijven.

                  De 5400 rpm steek ik in mijn kapotte laptop en dus is die ook weer OK.

                  nu mijn vraag: kan men bij "merk" lap tops zomaar de schijf vervangen door een ander. Zit er niets op deze schijven van "huis" uit ? bv aangepaste besturingssystemen, drivers, instellingen allerhanden enz die je niet zelf kan installeren?
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe laptop

                    @ Tootsie: Mac is niet echt een optie. Ik krijg het niet in de vingers en ik ben trouwens niet zo erg onder de indruk van de mac book Pro. Ik heb er LR en PS zien ik draaien en vond het niet echt beter dan onder Windows XP
                    Werken al jaren met MAC ook CS4, maar idd. MAC moet je smaken, als je er éénmaal mee weg bent gooi je gegarandeer PC op de brandstapel Stond vroeger ook sceptisch tegenover, maar nu

                    Doch MAC heeft ook min-kantjes bv, bepaalde applicaties die niet compatibel zijn. Daar werkt men aan.
                    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                    BD1614BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe laptop

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                      Tja, dat heb je nogal vaker met PC hé

                      Voor jouw budget zou ik toch een Mac Book Pro overwegen http://www.cameranu.nl/artikel/67974..._2_53_GHz.html

                      Maar dat is enkel mijn smaak natuurlijk. Mac Ruuls !!!
                      Je hebt "getuigen van Jehova" en "getuigen van Jobs"
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe laptop

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Je hebt "getuigen van Jehova" en "getuigen van Jobs"
                        Nete, heb wel degelijk een job Maar je hebt gelijk hoor, ieder zijn meug.
                        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                        BD1614BE

                        Comment

                        Working...
                        X