Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lastolite Ezybox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lastolite Ezybox

    Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Ik ben namelijk op zoek naar een goede softbox die ik op verplaatsing kan gebruiken met m'n 580II. Voornamelijk model shoots maar ook trouws etc..

    Ik hoor hier niets anders dan goed van maar is wel redelijk duur (169€ bij Art&Craft in Gent)

    Graag wat tips/alternatieven etc..


    Mvg,
    SB
    Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

  • #2
    Re: Lastolite Ezybox

    Oorspronkelijk geplaatst door SBe Bekijk bericht
    Ik ben namelijk op zoek naar een goede softbox
    Graag wat tips/alternatieven etc..
    de zoek functie levert heel wat op!
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Lastolite Ezybox

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      de zoek functie levert heel wat op!
      Zo ver was ik ook al geraakt...
      Er komen steeds nieuwe gebruikers/ervaringen bij dus waarom zou ik het hier niet vragen, dacht dat forums hier oa voor dienden. Er is zo goed als geen vraag die hier nog niet gesteld is ivm fotografie - dus als we steeds weer moeten gaan naar oude posts durven de we straks niets meer te vragen.


      Mvg,
      SB
      Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

      Comment


      • #4
        Re: Lastolite Ezybox

        Zelf heb ik enige tijd terug gekozen voor een Westcott softbox. Vaak gaat de keuze tussen deze en Lastolite.
        Mijn Westcott is een mooie, grote softbox, die opent en sluit zoals een plu. Dat gaat vlot.
        Hij geeft heel mooi, zacht en gelijk verdeeld licht.
        Het enige nadeel dat ik zie aan de Westcott, is dat je flits helemaal binnen in de softbox zit. Dus als je iets wil aanpassen aan je instellingen, moet je wat prutsen.
        Hier zie je enkele beelden:



        Groeten,


        Paul.

        Comment


        • #5
          Re: Lastolite Ezybox

          Oorspronkelijk geplaatst door Paul4545 Bekijk bericht
          Het enige nadeel dat ik zie aan de Westcott, is dat je flits helemaal binnen in de softbox zit. Dus als je iets wil aanpassen aan je instellingen, moet je wat prutsen.
          Daar heb ik een oplossing voor.
          Ik heb een oude krachtige Sunpak omgebouwd. Flitskop en bedieningspaneel zijn nu gescheiden en ik heb er kabelverlenging tussengesoldeerd. Nu mag mijn flitskop buiten mijn handbereik zijn, maar ik kan de instellingen toch wijzigen zonder een statief te laten zakken of bv. een Westcott open te doen, wat eigenlijk al geen werk is. Meestal staan en flits daarin al vol open en met een beetje ervaring weet je hoe het zit met de aanpassing van het richtgetal.

          G
          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

          Comment


          • #6
            Re: Lastolite Ezybox

            Tja, dat is een mogelijkheid. Al zie ik mezelf mijn 580 EX II nog niet zo direct disecteren...
            Al bij al kan je het front van de Westcott vlot openen en sluiten, 't is een velcrosluiting.


            Paul.

            Comment


            • #7
              Re: Lastolite Ezybox

              Oorspronkelijk geplaatst door SBe Bekijk bericht
              dus als we steeds weer moeten gaan naar oude posts durven de we straks niets meer te vragen.
              als 't er al staat... moet je misschien nieks meer vragen... gewoon lezen en beslissen...

              ik heb geen ervaring met de lastolite... wel met de westcott's
              heb er twee... de 28" en de 50"
              super content, persoonlijk ervaar ik geen enkel nadeel...
              Heel snel opgezet, heel makkelijk transport en mooi zacht licht
              de 50" is echt wel groot!
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Lastolite Ezybox

                En ik heb alleen ervaring met Lastolite. Misschien iets minder snel opgezet dan een westcott, maar binnen 1 minuut is ie gebruiksklaar. Daar hoef je het dus niet voor te laten.

                Zeer tevreden mee.

                Welke van de 2 merken je kiest, het zijn beide topproducten
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #9
                  Re: Lastolite Ezybox

                  Ik heb dan weer geen ervaring met de Lastolite maar heb sinds een tijdje wel de Westcott en ben er zéér content mee
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lastolite Ezybox

                    IKzelf gebruik de Lastolite met een 580 EX II, eveneens snel op te zetten indien je het een paar keer gedaan hebt.
                    Voordeel, je flitser staat aan de achterkant en je kan er dus makkelijker aan als je iets wilt regelen zonder dat je de diffuserdoeken moet verwijderen.

                    Westscott of Lastolite, persoonlijke keuze denk ik.

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lastolite Ezybox

                      Wel het is de Lastolite geworden - heb deze eens gaan opstellen in de shop, zag er goed uit en heb hem dan maar gekocht. Westcott vind je hier niet zo simpel heb ik de indruk - ik had ze graag eens vergeleken maar vond niet meteen een winkel waar ze deze in stock hebben.

                      Opstellen gaat echt wel rap - enkel opbergen moet ik nog eens op zoeken, dat opplooien zal weer oefenen worden denk ik


                      Mvg,
                      SB
                      Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lastolite Ezybox

                        Oorspronkelijk geplaatst door SBe Bekijk bericht
                        Wel het is de Lastolite geworden - heb deze eens gaan opstellen in de shop, zag er goed uit en heb hem dan maar gekocht. Westcott vind je hier niet zo simpel heb ik de indruk - ik had ze graag eens vergeleken maar vond niet meteen een winkel waar ze deze in stock hebben.

                        Opstellen gaat echt wel rap - enkel opbergen moet ik nog eens op zoeken, dat opplooien zal weer oefenen worden denk ik
                        ik denk dat je ze in nederland moet kopen... of amerika... 119$, da's een goede 80€ als je iemand kent die naar daar gaat...

                        opzetten zie je hier
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment

                        Working...
                        X