Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

netwerkinstellingen overzetten naar nieuwe harde schijf?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • netwerkinstellingen overzetten naar nieuwe harde schijf?

    weer een vraagje voor de kenners.

    Stel:
    Ik heb een nieuwe SATA schijf gekocht voor mijn laptop,en ga die binnenkort in de plaats steken van de huidige.
    Momenteel kan ik op het werk, nog draadloos op het net. Daarvoor heeft de toenmalige ICT-verantwoordelijke indertijd de nodige instellingen gedaan (paswoord...enz).
    Ondertussen hebben we een andere baas, waarbij dit allemaal nogal gevoelig ligt:
    "een persoonlijke laptop via kabel op het netwerk van het bedrijf aansluiten, ook al doe je er opzoekwerk voor het bedrijf mee, mag niet meer" en "daardoor komt er te veel rotzooi op het netwerk terecht".
    Waarom dit alléén via deze weg zou kunnen en niet via allerlei gegevensdragers, blijft me echter een raadsel...
    Het is zoals meestal vermoed ik: er word misbruik van gemaakt (lees: massale downloads voor "thuis") en dus moet al wie het wél goed meent, ook mee boeten.
    Wat hem gelukkig tot op vandaag is ontgaan, is dat ik wél nog draadloos internet heb(het werkt tergend traag omdat ik ver van de zender zit, maar ik heb het toch nog)
    Ik zou dus dolgraag op mijn laptop het ("trage") draadloos internet terug hebben nadat ik de nieuwe schijf heb geplaatst, zonder dat ik een nieuwe aanvraag hoef te doen, waarvan ik bij voorbaat het antwoord al ken (je weet wel: maak een slapende hond niet wakker...).
    kan dat?
    Hoe dan wel?

    Let wél: ik wil een schone installatie doen, ik ben dus niet van plan om de schijf te klonen.


    bedankt alvast
    hopeloze Dré
    Last edited by dréten; 10 februari 2010, 16:58.

  • #2
    Re: netwerkinstellingen overzetten naar nieuwe harde schijf?

    Ofwel krijg je de instellingen te pakken via de voormalige ICT verantwoordelijke, ofwel misschien toch best de laatste regel van je post annuleren en de schijf klonen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: netwerkinstellingen overzetten naar nieuwe harde schijf?

      Lijkt me toch niet normaal dat je je persoonlijke laptop ook gebruikt op je werk. In de meeste bedrijven wordt dat inderdaad niet aanvaard.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: netwerkinstellingen overzetten naar nieuwe harde schijf?

        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Lijkt me toch niet normaal dat je je persoonlijke laptop ook gebruikt op je werk. In de meeste bedrijven wordt dat inderdaad niet aanvaard.
        Je moet natuurlijk weten dat die laptop voor een groot deel in functie van het bedrijf, door mij is aangekocht.
        Last edited by dréten; 10 februari 2010, 11:15.

        Comment


        • #5
          Re: netwerkinstellingen overzetten naar nieuwe harde schijf?

          Dat is weer een van die kip of het ei situaties hé.

          De oplossing lijkt me nochtans simpel : als ze willen dat je een laptop thuis kan gebruiken die je ook aan het netwerk mag hangen, moet er dat blijkbaar ene van het werk zijn...
          Tijd om die baas een bedrijfslaptopke te vragen hé, uiteraard op kosten van die baas (want je hebt al een andere...). Werknemers op kosten jagen, om thuis te kunnen werken... tsss...

          In een tijd van citrix servers en aanverwanten lijkt het nog fysiek aan het netwerk moeten hangen van een laptop om thuis te kunnen werken me toch een ietwat ouderwetse methode...
          Groeten,

          Polleke

          Comment

          Working...
          X