Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

    Gisteren kreeg ik een mail van Telenet, met volgend goed nieuws, en dat voor dezelfde prijs.

    Je raast sneller over het net en kan bijna 2x zo snel uploaden.
    Je mailbox wordt 100x groter.
    Je betaalt dezelfde prijs per maand.
    Extra volume aankopen wordt 50% goedkoper.



    NIEUW
    vanaf midden maart

    Download snelheid 12 Mbps naar 15 Mbps

    Upload snelheid 400 kbps naar 768 kbps en vanaf juli: 1 Mbps

    Volume/maand 30 GB vanaf juli: 50 GB

    Mailbox 50 MB 5 GB.

    Extra volume € 0,23/150 MB naar € 0,12/150 MB

  • #2
    Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

    Bij mij ook nog wat rapper


    NIEUW
    Huidig
    vanaf midden maart

    Download snelheid 20 Mbps
    30 Mbps

    Upload snelheid 1 Mbps
    1,25 Mbps

    Volume/maand 45 GB
    50 GB
    vanaf juli: 80 GB

    Mailbox 50 MB
    5 GB

    Extra volume € 1,02/GB
    € 0,50/GB


    Laat dat (duur) Fibernet voorlopig maar zitten, ben ferm content zo...
    Last edited by dekleine; 10 februari 2010, 07:47.
    Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

    Comment


    • #3
      Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

      Die prijzen zijn zo duur

      Ik heb momenteel TurbonetXL (in Shake+) voor 75/maand.

      30Mbps is zat snel genoeg, enkel die upload moet omhoog.

      Als ik wil veranderen dan moet ik overstappen naar Fibernet 50 ofzo en dat zal me 89€ kosten.

      Als je dan ziet dat je in NL voor die prijs FTTH hebt met 100Mbps Up/Down ...
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

        Waarom moet dat allemaal zo snel gaan ?

        Comment


        • #5
          Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

          Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
          Waarom moet dat allemaal zo snel gaan ?
          De "noden" veranderen Willy.
          En de vraag is groot anders deed Telenet dat niet.
          Plus het is voordeliger om zo te werken i.p.v. iets aan de kostprijs te doen.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

            'oude' klanten van voor de 'shakes' profiteren wel niet mee
            Ik zit al ellenlang vast op 15 ipv 20MBps en 25gig ipv 40gig.
            Heb in de tijd een expresspack genomen, iets later kwamen de shakes....

            Heb naar telenet een bericht gestuurd om me over te zetten naar diamond shake aangezien ik elke maand 60€ betaal (en diamondshake 59€ is) en ik niet alle faciliteiten heb van die diamond.....
            Curieus wat hun antwoord deze keer wordt....
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • #7
              Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

              Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
              'oude' klanten van voor de 'shakes' profiteren wel niet mee
              Ik zit al ellenlang vast op 15 ipv 20MBps en 25gig ipv 40gig.
              Heb in de tijd een expresspack genomen, iets later kwamen de shakes....

              Heb naar telenet een bericht gestuurd om me over te zetten naar diamond shake aangezien ik elke maand 60€ betaal (en diamondshake 59€ is) en ik niet alle faciliteiten heb van die diamond.....
              Curieus wat hun antwoord deze keer wordt....
              Ik heb onlangs mijn gewone ExpressNet en TV abonnement laten omzetten in een GrooveShake. Dat is gebeurd terwijl ik aan het bellen was. ExpressNet werd daarbij upgegrade naar ExpressNet+ en ik kreeg er een aantal HD zenders bij.
              Enige tijd later kreeg ik de bevestiging per mail.

              Dat was nog eens een goede service voor een keer!

              Comment


              • #8
                Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                Oorspronkelijk geplaatst door claessek Bekijk bericht
                Ik heb onlangs mijn gewone ExpressNet en TV abonnement laten omzetten in een GrooveShake. Dat is gebeurd terwijl ik aan het bellen was. ExpressNet werd daarbij upgegrade naar ExpressNet+ en ik kreeg er een aantal HD zenders bij.
                Enige tijd later kreeg ik de bevestiging per mail.

                Dat was nog eens een goede service voor een keer!
                GRAAF dan is er toch nog hoop
                Mijn site...
                vandaelefotografie.be
                * BD0916BE *

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                  Toch wel rare mannen, die van Telenet...

                  Ik zeg mijn kabelabonnement op (aangetekende brief), en het duurt ruim een maand voor ik daarop reactie krijg.
                  Ondertussen hebben ze het jaarlijks abonnementsgeld van mijn rekening gehaald via domicilïering, maar ze vragen wel op welke rekening ze de rest terug moeten storten (-1 maand blijkbaar, ze wachten wel zo lang om de papieren door te sturen, bij Belgacom kreeg ik indertijd tot de laatste dag terugbetaald toen ik naar Scarlet overstapte).

                  Ze kennen mijn rekeningnummer wel om er geld af te halen, maar als het terug moeten storten dan kennen ze het plots niet meer...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                    'oude' klanten van voor de 'shakes' profiteren wel niet mee
                    Ik zit al ellenlang vast op 15 ipv 20MBps en 25gig ipv 40gig.
                    Heb in de tijd een expresspack genomen, iets later kwamen de shakes....

                    Heb naar telenet een bericht gestuurd om me over te zetten naar diamond shake aangezien ik elke maand 60€ betaal (en diamondshake 59€ is) en ik niet alle faciliteiten heb van die diamond.....
                    Curieus wat hun antwoord deze keer wordt....
                    Gewoon bellen naar Telenet. Wordt direct op je keuze gezet. Als je kabelmodem geen oud type is, is de wijziging na een kwartiertje in orde.

                    Het probleem bij Telenet is, dat je 't altijd zelf moet uitzoeken dat je met een andere formule goedkoper af bent.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      ......
                      Ze kennen mijn rekeningnummer wel om er geld af te halen, maar als het terug moeten storten dan kennen ze het plots niet meer...
                      Doe zoals ik: sluit de domiciliëring tijdig af (met online banking een fluitje van een cent)
                      't Zal zo lang niet duren eer ze uit hun hokje komen.
                      'k Heb ze ooit eens een hakje gezet met het volgende: ik had mijn abo. opgezegd, maar had nog mijn 50€ borg tegoed van hun modem. Die modem hoefden ze niet meer vanwege "verouderd". Ik heb dus een maand voordien de geldstroom laten opdrogen, en gemeld dat ze hun modem mochten komen halen als compensatie voor mijn laatste maandbetaling

                      En, by the way @ demeyereg, voor wat die volumevergroting en snelheidsverhoging betreft vanaf volgende maand:
                      Je moet écht eens kijken hoe ze dat allemaal weerom hebben uitgeplozen.
                      Als je, zoals ik en zoveel anderen, direct denkt: "zoveel heb ik helemaal niet nodig, ik doe een stapje terug en neem het abonnement dat juist onder het mijne gesitueerd is", dan ben je eraan voor de moeite want dat abonnement werkt juist dat ietsje trager en heeft juist dat ietsje minder volume dan wat je nu hebt. Juist voldoende om je er te doen van af zien om dat stapje terug te zetten.
                      (ook al ben je misschien bereid om 50€ op te hoesten opdat ze in de Telenetcentrale een schakelaartje van links naar rechts zouden zetten)

                      Moraal van het verhaal:
                      Wat we met zijn allen ook doen of protesteren...Telenet, met zijn batterij marketing-jongens, zal ons altijd ietsje te vlug en te slim af zijn.
                      Last edited by dréten; 11 februari 2010, 08:32.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                        Doe zoals ik: sluit de domiciliëring tijdig af (met online banking een fluitje van een cent)
                        't Zal zo lang niet duren eer ze uit hun hokje komen.
                        'k Heb ze ooit eens een hakje gezet met het volgende: ik had mijn abo. opgezegd, maar had nog mijn 50€ borg tegoed van hun modem. Die modem hoefden ze niet meer vanwege "verouderd". Ik heb dus een maand voordien de geldstroom laten opdrogen, en gemeld dat ze hun modem mochten komen halen als compensatie voor mijn laatste maandbetaling

                        En, by the way @ demeyereg, voor wat die volumevergroting en snelheidsverhoging betreft vanaf volgende maand:
                        Je moet écht eens kijken hoe ze dat allemaal weerom hebben uitgeplozen.
                        Als je, zoals ik en zoveel anderen, direct denkt: "zoveel heb ik helemaal niet nodig, ik doe een stapje terug en neem het abonnement dat juist onder het mijne gesitueerd is", dan ben je eraan voor de moeite want dat abonnement werkt juist dat ietsje trager en heeft juist dat ietsje minder volume dan wat je nu hebt. Juist voldoende om je er te doen van af zien om dat stapje terug te zetten.
                        (ook al ben je misschien bereid om 50€ op te hoesten opdat ze in de Telenetcentrale een schakelaartje van links naar rechts zouden zetten)
                        Dat ben ik helemaal niet van plan Dré, voor mij was het zelfs snel genoeg, buiten de upload dan, maar wat wel veel gemakkelijker wordt is dat mijn mailbox 100X groter wordt, als we er nu een een weekje op uit trekken zit dat ding na drie dagen propvol, wat nu wat gemakkelijker zal worden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                          Oorspronkelijk geplaatst door blenchi Bekijk bericht
                          Gewoon bellen naar Telenet. Wordt direct op je keuze gezet. Als je kabelmodem geen oud type is, is de wijziging na een kwartiertje in orde.

                          Het probleem bij Telenet is, dat je 't altijd zelf moet uitzoeken dat je met een andere formule goedkoper af bent.
                          Na de mail kwam het niet in orde, iets met facturatiedienst.
                          Na telefonisch contact werd het wel direct geregeld
                          Dus nu diamondshake

                          grtz
                          Glenn
                          Mijn site...
                          vandaelefotografie.be
                          * BD0916BE *

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                            Oh Telenet doet een superstunt
                            Het enige wat we gaan merken is dat die brievenbus eindelijk wat groter wordt.
                            Als ze dan toch 'iets' zouden willen doen hadden ze beter de prijs met 50% laten zakken.
                            Is Nellie Croes wel op de hoogte van de markt in België? Een beetje concurentie met de 'gele reus' zou welkom zijn.

                            Grtz, RF
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet wordt sneller, en mailbox X 100.

                              Oorspronkelijk geplaatst door claessek Bekijk bericht
                              Ik heb onlangs mijn gewone ExpressNet en TV abonnement laten omzetten in een GrooveShake. Dat is gebeurd terwijl ik aan het bellen was. ExpressNet werd daarbij upgegrade naar ExpressNet+ en ik kreeg er een aantal HD zenders bij.
                              Enige tijd later kreeg ik de bevestiging per mail.

                              Dat was nog eens een goede service voor een keer!
                              Vandaag hetzelfde gedaan op mijn praktijkadres. En "precies" als een fluitje van een cent.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X