Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prullenbakvraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prullenbakvraagje

    Hey juppekes

    Ik heb hier weer eens een vraagje

    Deze keer gaat het over mijn prullenbak

    Gisteren heb ik eens mijn externe harde schijf een beetje opgeruimd

    Ik zal het eens kort proberen uit te leggen

    Dus ik ben bezig aan mijn pc en sluit mijn externe harde schijf aan met zo'n dubbele usb stekker.

    Dus mijn pc noemt mijn ext hd: HDD(F)

    Ik ben nu al tijdje bezig met die schijf en mijn vrouw heeft opeens de pc nodig

    Dus ik op de laptop met mijn ext hd, zo kan ik ook verder

    Een beetje later moet ik de laptop ruilen met mijn vrouw omdat zij liever op de laptop werkt

    Dus ik weer die ext hd verplaatst naar de pc, nu kan ik ook weer verder

    Wat is er nu gebeurd, mijn vrouw heeft de printer aan laten staan, op zich niet zo erg, maar mijn pc heeft nu die ext harde schijf HDD(g) genoemd.

    Eigenlijk merk ik daar nog niets van en kan ik voortdoen

    Maar nu komt het: het schiet mij opeens te binnen dat ik een paar bestanden teveel heb weggegooid in de prullenbak.

    Geen probleem gewoon terug plaatsen uit de prullenbak dat gaat niet meer, alles dat ik onder HDD(f) in de prullenbak gegooid heb is daar niet meer te vinden

    Zelfs als ik nu mijn ext hd niet aan pc aansluit kan ik niets zien in mijn prullenbak van wat ik allemaal verwijderd heb van mij ext hd

    Sluit ik mij ext hd terug weer aan op mijn pc, die hem dan automatisch HDD(g) gaat noemen, komen die verwijderde mappen dan wel weer zichtbaar, maar enkel die die weggegooid zijn onder de noemer HDD(g)

    Hopelijk begrijpen jullie nu een beetje wat ik bedoel

    Mijn vraag is nu, kan ik mij ext hd terug zelf terug HHD(f) gaan noemen

    Alvast bedankt voor de reacties, en sorry als ik door mijn druk leventje jullie niet direct bedank voor jullie hulp
    Bootjes

  • #2
    Re: Prullenbakvraagje

    Rechts klikken op "My Computer" (of "Mijn Computer" ) en Manage kiezen.

    Daar kom je in een soort van controlevenster.


    Hier heb je ook een deel voor "Disk Management" (kan je niet exact de naam geven want dit verschilt voor elk OS)

    Hier kun je dan (elke) de disk kiezen en ook de driveletter veranderen (als deze natuurlijk nog in de keuzelijst staat).


    Mvg

    Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

    Comment


    • #3
      Re: Prullenbakvraagje

      Ik vrees alleen dat het terug veranderen van die schijfletter niets gaat opleveren voor je "verloren" bestanden. Ik hoop voor jou van wel.

      Trouwens, die "te veel verwijderde" bestanden staan toch ook nog op je PC of notebook ?

      Anders "droom" je gewoon dat je een backup hebt.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Prullenbakvraagje

        Hey juppekes

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik vrees alleen dat het terug veranderen van die schijfletter niets gaat opleveren voor je "verloren" bestanden. Ik hoop voor jou van wel.

        Trouwens, die "te veel verwijderde" bestanden staan toch ook nog op je PC of notebook ?

        Anders "droom" je gewoon dat je een backup hebt.
        Dat is eigenlijk het rare ervan

        Wanneer die ext hd niet aan mijn pc is gekoppeld, vind ik geen verwijderde bestanden in mijn prullenbak van mijn pc

        Waneer ik dan die ext hd wel aan mijn pc koppel zie ik wel die verwijderde bestanden staan in mijn prullenbak van mijn pc

        Maar doordat mijn pc die naam veranderd heeft van f naar g zie ik die verwijderde bestanden niet meer van toen die ext hd nog f noemde

        Dus dacht ik, moest ik die naam veranderen krijg ik misschien de bestanden wel te zien
        Bootjes

        Comment


        • #5
          Re: Prullenbakvraagje

          Windows slaagt deze bestanden tijdens het verwijderen naar de prullenbak op in een verborgen map op de schijf zelf. Dit kan je zien als je in mapopties kiest voor alle bestanden weergeven en ook de systeembestanden weergeven. Je kan idd je schijf zelf een letter toewijzen en ik vind dit het gemakkelijkste in computerbeheer. Dit is te vinden in het configuratiescherm onder systeem syteembeheer. Ofwel in het run venster( te starten door windowstoets +R) compmgmt.msc in te voeren. Dan naar schijfbeheer gaan hier kan je alles aanpassen. Let wel op want dan ga je de verwijderde bestanden voor de oude schijfaanduiding niet meer zien. Dus eerst je prullenbak nakijken en dan pas de letter wijzigen.

          Mvg
          Thomas

          Comment


          • #6
            Re: Prullenbakvraagje

            Hey juppekes

            Bedankt allemaal voor de reacties

            Ik begrijp er bijna niets meer van

            Ik heb nu ook ontdekt dat de prullenbak van die ext hd niet echt op mijn pc staat, al bekijk ik het wel op mijn pc

            Want nu heb ik op mijn pc de prullenbak leeggemaakt zonder dat die ext hd aangesloten was, wanneer ik nu die ext hd terug aan mijn pc koppel staan al die verwijderde items terug in mijn prullenbak

            Dus nu moet ik enkel nog proberen de naam van die hd te veranderen van g naar f, en klaar is kees
            Bootjes

            Comment


            • #7
              Re: Prullenbakvraagje

              Hey juppekes

              Oorspronkelijk geplaatst door Si_Burnout Bekijk bericht
              Let wel op want dan ga je de verwijderde bestanden voor de oude schijfaanduiding niet meer zien. Dus eerst je prullenbak nakijken en dan pas de letter wijzigen.

              Mvg
              Thomas
              Ik heb dit net geprobeerd, maar het was eigenlijk al te laat

              Wanneer gisteren uit zichzelf de naam van f naar g is gefloept heeft hij alle bestanden uit de prullenbak van f verwijderd, dus al die vragen en probeerseltje zijn dus nutteloos geweest
              Bootjes

              Comment


              • #8
                Re: Prullenbakvraagje

                Recovery-programmaatje? Moet toch lukken?

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: Prullenbakvraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                  Hey juppekes



                  Ik heb dit net geprobeerd, maar het was eigenlijk al te laat

                  Wanneer gisteren uit zichzelf de naam van f naar g is gefloept heeft hij alle bestanden uit de prullenbak van f verwijderd, dus al die vragen en probeerseltje zijn dus nutteloos geweest
                  ALTIJD belangrijke gegevens minstens IN de PC en BUITEN de PC bewaren.
                  Ik voelde al nattigheid toen je mijn vraag hierboven wel citeerde, maar er niet dieper op inging.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment

                  Working...
                  X