Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke 720p videocamera met minst ruis / beste videoconverter & Youtubeformaat ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke 720p videocamera met minst ruis / beste videoconverter & Youtubeformaat ?

    Hallo,

    3 vraagjes ivm high definition movies:

    1> Ik heb een HD Camera die handig op SDHC kaartjes filmt, zeer compacte camera met pistoolgrip, die filmt in 1920 x 1080i en 1440, HN1440 en HE1440. Thuis heb ik enkel een HD-ready Samsung LCD dus 720p voldoende qua bestandsgrootte.

    Hij filmt in 1920x1080i (zwaardere bestanden dan nodig) en nog converteerwerk voor Youtube,...
    Ik vroeg me af of jullie mij een HD-camera kunnen aanraden die 720p filmt (evt met minste ruis) ?

    Ik maak me geen illusies want de meeste videocamera's zijn zo compact en hun sensor ook, waardoor de meesten wel ruis zullen hebben, maar de ene minder of de andere... Budget is rond de 700 eur.

    2> wat is jullie favoriete video-authorising pakket die veel hd-formaten ondersteunt? Misschien ook de 360p en 480p van Youtube.
    voor het moment gebruik ik Sony Vegas Pro.

    3> welk formaat zou best zijn voor Youtube?
    zie dat ze nu "360p en 480p" als mini-hd clipformaat hebben, voor camera's zal dit formaat nog niet beschikbaar zijn zeker

    Thanks,
    CanonYouCan
    Last edited by CanonYouCan; 12 juni 2010, 11:14.

  • #2
    Re: Welke 720p videocamera met minst ruis / beste videoconverter & Youtubeformaat ?

    Camera... welk is je budget?
    Kleine camera's hebben idd snel veel last van ruis en dat is storend bij weinig licht.
    Programma: ik werk met Grassvalley Edius en ben daar tevreden over. Allicht zal je Sony-programma ook goed zijn. Grassvalley Edius brengt binnenkort een update uit waarmee je realtime AVCHD kunt monteren (ik moet HD materiaal eerst converteren)

    Sony komt vanaf begin maart met nieuwe camera uit NXCam (2000 of 5) die erg lichtsterk zijn, kleur prima behouden, werkt alleen met kaartjes (SD) en dus mpeg4 compressie in verschillende soorten.

    Wat YouTube betreft: zorg dat je film in zeer hoge kwaliteit geüploaded wordt en YouTube doet de rest.
    Zie naar mijn filmpje http://www.youtube.com/watch?v=tYE8uQsK2D0
    Staat er in 4 kwaliteiten op: alleen 's avonds kan ik niet in 1080 kijken

    De zwarte balken links en rechts: oorzaak 1440x1080 en dus geen fullhd

    Wat je tv betreft: de ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel: als elk onderdeel ervan HD is krijg je een geweldig beeld; echter is één element geen hd is het een stuk minder maar nog vrij goed hoor
    http://www.stich.be

    Comment


    • #3
      Re: Welke 720p videocamera met minst ruis / beste videoconverter & Youtubeformaat ?

      Als videocamera heb ik een voorkeur voor Sony.
      Als pakket gebruik ik ook al eens Pinnacle studio ... directe upload naar YouTube is mogelijk.

      Waarom je wil verminderen snap ik niet goed ... kan je TV dan geen 1080i aan?
      Als je naar 720 opname gaat zakken lever je ook in qua beeldscherpte, normaal net niet wat je wil van een HD-camera.
      Kan je dan niet beter de kwaliteit behouden en de film bewerken/converteren indien nodig?

      Wat YouTube betreft .. denk je dat er nu zoveel mensen zijn die filmpjes in HD gaan bekijken of gebruik je zelf enorm veel YouTube om films te bekijken?
      Als ik echt HD wil filmen, dan is dat toch eerder om deftig te bekijken en niet via een verbinding dat er meestal toch voor zorgt dat dit bij de meesten regelmatig eens blijft haperen.

      Nu ja, dit is geen opmerking hé ... gewoon mijn idee erover.
      Last edited by VerSeg; 9 februari 2010, 01:37.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Welke 720p videocamera met minst ruis / beste videoconverter & Youtubeformaat ?

        Opname in p-formaat: volle beelden wat meer filmlook geeft dan interlaced.
        Volgens wat ik lees is 720p niet (veel) slechter dan 1080i
        Heb daar geen ervaring mee. Op YouTube worden alle interlaced beelden omgezet naar p en ik zie niet direct verschil.
        Beste formaat: hoe hoger hoe beter. Maar je internetverbinding moet dit wel aankunnen.
        's Morgens kan ik met telenet 1080p aan zonder stoppen en vlot zelfs. 's Avonds rond 21u loopt soms alleen 320p goed... de rest 480p 720p 1080p is bufferen. Na 23u is alles terug mogelijk. Als gebruiker kies je dus zelf je kwaliteit
        http://www.stich.be

        Comment


        • #5
          Re: Welke 720p videocamera met minst ruis / beste videoconverter & Youtubeformaat ?

          t'is net dat, als er niet veel verschil is tss 720p en 1080i, liever 720p, daar mijn HD-Ready maar 720p kan afspelen (en de 1080 is nog altijd i). Maar vooral om right-out-of the camera lichtere bestanden te hebben, direct in 720p geschikt voor m'n lcd, zonder te moeten converteren (is pakken werk).
          Last edited by CanonYouCan; 12 juni 2010, 11:13.

          Comment


          • #6
            Re: Welke 720p videocamera met minst ruis / beste videoconverter & Youtubeformaat ?

            Ik ben zelf ook op zoek naar een videocam, enneuh, mijn redenering naar beeldqualiteit is:
            het beeld dat vroeger, op van die prehistorische magneetdragers stond was bijna beter dan wat de beeldschermen toen konden weergeven. Maar speel eens een videocasette af op een HD-ready

            Heb nu zelfs geen HD-ready staan, maar als ik ooit een nieuwe TV koop, over enkele jaren dus waarschijnlijk, zal dat misschien een FullHD of zelfs nóg beter zijn. Dan kan je je filmpjes nu toch ook beter al in goeie kwaliteit schieten, niet?

            Enneuh, je kan ook van een videofilmpje een "crop" nemen, dus als je in hoge kwaliteit filmt kan je later inzoomen of stukken beeld monteren. Maar m'n eerste argument vind ik 't belangrijkste...
            Niet geschoten is altijd mis!

            Comment

            Working...
            X