Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Citaat plaatsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Citaat plaatsen

    Wanneer iemand een reactie geeft op het forum wordt soms een gedeelte van een vorig antwoord vermeld onder "citaat".
    Hoe ga je hiervoor te werk ?
    Groetjes en dank bij voorbaat.
    Eric

  • #2
    Re: Citaat plaatsen

    Uit voorraad leverbaar:

    Op elk venster, van iemand die commentaar gegeven heeft in een discussie, staat er aan de onderzijde (rechts) een knop waarop "Quote" geschreven staat.

    Als je het commentaar van een bepaalde persoon wil overnemen in je eigen reactie, klik dan op de Quote-knop in het dialoogvenstertje van die inzender.
    Dan krijg je het scherm zoals je het altijd krijgt om te reageren, máár ... met de tekst van die andere persoon al ingevuld.

    Die tekst staat op jouw kladblad tussen twee codes: [ QUOTE] en [ /QUOTE]. Het tekstprogramma van BD weet op die manier welke tekst van een gekleurde achtergrond voorzien moet worden.
    In de tekst van die andere inzender (tussen die twee knoppen) kan je naar hartenlust wissen, knippen en plakken. Bijvoorbeeld als je de tekst te lang vindt of slechts een deel van de tekst wil gebruiken.
    Het getuigt van goed fatsoen, dat je aan de essentie van andermans tekst niets wijzigt, door bijvoorbeeld belangrijke woorden te veranderen of de zinsconstructie te wijzigen.
    Zorg bij het bewerken van die tekst dat de begin- en eindcode intact blijven.

    In de twee quote-knoppen, die hierboven in 't blauw geschreven staan, heb ik bewust een spatie ingevoegd. Zonder die spaties had de software van BD de tekst tussen die knoppen in een citaatvenster gezet en zag het er zó uit:
    en
    Dit om te illustreren hoe gevoelig die knoppen zijn. Door die spatie in één van de knoppen werkt de module om het gekleurde kadertje te maken niet meer en wordt alles gewoon als tekst weergegeven.

    Vóór die eerste quote-knop of achter de laatste quote-knop (het begin en einde van andermans tekst) kan je je eigen commentaar typen.

    Als jouw bericht helemaal klaar is, gebruik dan de knop "Bericht bekijken voor verzending". Dan krijg je boven het kladblad een voorbeeld van hoe jouw tekst er op de site zal uit zien. Is er iets fout, dan verbeter je dat op het kladblad en klik je opnieuw op de voorbeeldknop om de verbeterde versie te zien.
    Is alles naar wens, dan kan je met een gerust geweten op de knop "Bericht versturen" klikken.

    En klaar is Kees!

    In elke reactie op de site staat naast elke grote quote-knop ook nog een klein quote-knopje. Die knopjes gebruik je als je meerdere reacties (van verschillende forumleden in hetzelfde draadje) in je eigen reactie wil citeren. Klik eerst (in een volgorde naar believen) op de kleine quote-knopjes. Bij de laatste reactie die je wilt gebruiken, klik je op de grote quote-knop. Het resultaat is een kladblad waarop al die citaten voorgedrukt staan, in de volgorde waarin jij ze hebt aangeklikt.

    Je kan al oefenen, door bijvoorbeeld ergens in het antwoord van een ander op zo'n Quote-knop te drukken. Zolang je niet op "Bericht versturen" klikt is er niets aan de hand. Ben je uitgespeeld, dan klik je gewoon ergens op "Forum" of zo. Die speeltuin gaat dan gewoon de virtuele vuilnisbak in.
    Last edited by Jos Vanhengel; 7 februari 2010, 19:38.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Citaat plaatsen

      ik denk dat edbzulte niet de volledige quote, maar het gedeeltelijke citaat bedoeld.

      dan handel je als volgt:
      het te citeren deel van de tekst copy pasten naar je eigen berichtvenster.
      dan in je eigen berichtvenster dat tekstdeel selecteren met de muis (wordt dan met donkergrijze achtergrond weergegeven)
      dan drukken op het knopje met het gele tekstballonetje,
      en dan ziet het er zo uit:

      test

      Comment


      • #4
        Re: Citaat plaatsen

        en een volledige quote ziet er daarentegen zo uit :

        Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
        Wanneer iemand een reactie geeft op het forum wordt soms een gedeelte van een vorig antwoord vermeld onder "citaat".
        Hoe ga je hiervoor te werk ?
        Groetjes en dank bij voorbaat.
        Eric
        daarvoor gebruik je de quoteknop, onderaan rechts het bericht dat je wil quoten.

        Comment


        • #5
          Re: Citaat plaatsen

          Hey juppekes

          Ik gebruik daarvoor de gewone quote knop.

          En ik veeg dan uit wat er teveel tussen staat
          Bootjes

          Comment


          • #6
            Re: Citaat plaatsen

            Thanks iedereen.
            Het is zoals met vele zaken (ook in de fotografie), eens je het weet is het simpel .
            Groetjes
            Eric

            Comment


            • #7
              Re: Citaat plaatsen

              Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
              Hey juppekes

              Ik gebruik daarvoor de gewone quote knop.

              En ik veeg dan uit wat er teveel tussen staat
              Hier ook zo, en lijkt mij iets simpeler.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment

              Working...
              X