Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

    klopt het dat je bij telenet maximum met 1pc draadloos op internet kan/mag met een diamondshake+?
    of zie ik iets over het hoofd op hun site?

    Dré

  • #2
    Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

    Volgens mij mag/kan je met 4 computers online gaan in dat pakket.

    Comment


    • #3
      Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

      Een diamondshake biedt qua internet expressnet aan.
      Daarmee ga je met 2 computers of spelconsoles online.

      2 dus

      Maar ik denk niet dat telenet er ooit achter komt dat je met meer dan 2 PC's surft als je achter een router met NAT zit.

      Comment


      • #4
        Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

        Beetje onduidelijk, hier zie ik toch dat je met computers online kan ...

        Comment


        • #5
          Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

          Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
          Beetje onduidelijk, hier zie ik toch dat je met computers online kan ...
          Klopt inderdaad dat ze 4 vermelden maar niet dat het 4 keer draadloos is.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

            Als je draadloos surft dan wil dit zeggen dat je een draadloze accesspoint in huis zal hebben.
            Een single access point zullen er maar weinig hebben, meestal is dit een router/switch/access point combinatie, of wat de meesten gewoon een draadloze router noemen.

            Deze router neemt 1 ip uit uw modem van telenet en heeft zelf de mogelijkheid om
            tot 255 pc's aan te sluiten (afhankelijk van uw model).

            Dus.. eens je een router in huis hebt maakt het niet uit wat telenet u belooft.. je zorgt zelf voor uw interne netwerk.
            Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

            Comment


            • #7
              Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

              Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
              Dus.. eens je een router in huis hebt maakt het niet uit wat telenet u belooft.. je zorgt zelf voor uw interne netwerk.
              Klopt volledig.
              Maar elke router kan je instellen op een max aantal IP's en beveiligen met een paswoord.
              Doet Telenet dit niet als zij alles leveren? Of laten ze de mensen gerust en kiezen ze zelf?
              Met uw eigen router kunt ge natuurlijk altijd uw goesting doen, wat zij ook beslissen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

                Dank voor jullie meningen, maar ik heb nog niet gehoord(of althans toch niet begrepen) wat ik wil weten, namelijk:

                Ik weet wel dat ik 4 PC's mag aansluiten, maar kan ik met méér dan één van die PC's draadloos op het net. of moet ik de andere drie aansluiten via kabel.
                of moet ik mijn eigen wireless-router achter hun modem zetten?

                Comment


                • #9
                  Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Klopt volledig.
                  Maar elke router kan je instellen op een max aantal IP's en beveiligen met een paswoord.
                  Doet Telenet dit niet als zij alles leveren? Of laten ze de mensen gerust en kiezen ze zelf?
                  Met uw eigen router kunt ge natuurlijk altijd uw goesting doen, wat zij ook beslissen.
                  Ik heb nog nooit gehoord dat telenet geïnstalleerde routers zou beveiligen met een
                  admin password dat niet door de klant gekend is. Beter nog, 75% van de geplaatste
                  routers is volgens mij he-le-maal niet beveiligd.

                  Daarbij.. als telenet uw router wil blokkeren met een passwoord.. dan druk je toch gewoon
                  even 5sec op die router zijn reset knop alles weg, zelf configureren en klaar.
                  Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

                    Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                    Daarbij.. als telenet uw router wil blokkeren met een passwoord.. dan druk je toch gewoon
                    even 5sec op die router zijn reset knop alles weg, zelf configureren en klaar.
                    Voilà, meer is het niet dan, poepsimpel
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

                      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                      Dank voor jullie meningen, maar ik heb nog niet gehoord(of althans toch niet begrepen) wat ik wil weten, namelijk:

                      Ik weet wel dat ik 4 PC's mag aansluiten, maar kan ik met méér dan één van die PC's draadloos op het net. of moet ik de andere drie aansluiten via kabel.
                      of moet ik mijn eigen wireless-router achter hun modem zetten?
                      Ik kan je alvast geruststellen. Wij werken hier thuis met dat pakket en surfen met 4 draadloze toestellen tegelijkertijd (tja, studerende kinderen hé ...).
                      Ter info : wij gebruiken ENKEL de Telenetinstallatie, zonder andere toestellen ervoor, ertussen of erachter gezet te hebben.
                      Dus, don't worry, 4 pc's draadloos tegelijkertijd, digitale tv kijken en bellen tegelijkertijd lukt probleemloos !
                      Last edited by kdm; 7 februari 2010, 18:02.

                      Comment


                      • #12
                        Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

                        Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                        Ik kan je alvast geruststellen. Wij werken hier thuis met dat pakket en surfen met 4 draadloze toestellen tegelijkertijd (tja, studerende kinderen hé ...).
                        Ter info : wij gebruiken ENKEL de Telenetinstallatie, zonder andere toestellen ervoor, ertussen of erachter gezet te hebben.
                        Dus, don't worry, 4 pc's draadloos tegelijkertijd, digitale tv kijken en bellen tegelijkertijd lukt probleemloos !
                        voila! "da's klappn" zeggen we hier in west vlaamderen. Kort, duidelijk en zonder veel ingewikkelde termen zeggen waar het op staat.

                        Welbedankt
                        Dré

                        Comment


                        • #13
                          Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Klopt volledig.
                          Maar elke router kan je instellen op een max aantal IP's en beveiligen met een paswoord.
                          Doet Telenet dit niet als zij alles leveren? Of laten ze de mensen gerust en kiezen ze zelf?
                          Met uw eigen router kunt ge natuurlijk altijd uw goesting doen, wat zij ook beslissen.
                          als telenet een draadloos systeem komt plaatsen is dat met een accespoint
                          en niet via een router
                          daarmee kan men wel het aantal pc's zien dat online gaat

                          Comment


                          • #14
                            Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

                            Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                            als telenet een draadloos systeem komt plaatsen is dat met een accespoint
                            en niet via een router
                            daarmee kan men wel het aantal pc's zien dat online gaat
                            Is dat zo?
                            Ik ben er vrij zeker van dat bij een neef van mij, nu iets meer dan een jaar geleden
                            een wireless d-link router is geplaatst, dus zonder beperkingen.
                            Nadeel is dat hij daar toen wel tegen de 250€ voor heeft moeten betalen terwijl zo'n routertje amper 80€ kost.

                            ach.. gewoon een standaard installatie nemen, iedereen heeft wel iemand in de familie die een draadloos routertje kan installeren
                            Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

                              Neem geen draadloos van telenet, maar koop gewoon een router met wifi voor 50€ en je zal nooit problemen hebben.
                              Mijn foto's
                              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                              Comment

                              Working...
                              X