Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Juiste plu & flits vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Juiste plu & flits vraag

    Hallo,

    Ik begin meer en meer interesse te krijgen in strobist fotografie.
    d_oracle heeft een zeer interessant artikel geschreven, maar nu ben ik nog steeds op zoek naar een goede (shoot through) plu.. (advies is altijd welkom)

    Mijn vraag is ook, ik zit momenteel met één externe flitser (580EX II). Maar kan ik nu best een slave bij aankopen of zou ik opteren voor een cactus v4?
    En ook, wat zijn goede flits instellingen voor strobist belichting?
    Last edited by andylemaire; 7 februari 2010, 11:57.
    Andy Lemaire

    andylemaire.be

  • #2
    Re: Juiste plu & flits vraag

    triggers raad ik je echt de rf602's aan! echt solide. V4's moeten hier ferm hum meerdere in herkennen ze

    plu, ik heb een westcott zw/w is goed maar er zijn goeikopere en duurdere, is eigen keus denk ik. er staan er genoeg in de topic's van d_oracle en zijn allen voldoende hoor.

    werk met 1sb900 en doet het voor de moment vrij goed, nen zetel uitlicht id niet echte een probleem (klik)

    instellingen op flits: geen vaste!
    te veel variabelen om er een te geven! binnen of buiten, zon of bewolkt, tegenlicht of nie, ... maar dit leer je rap door te doen, en den achterkant van je toestel zegt genoeg ze als je je foto herbekijkt
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Juiste plu & flits vraag

      Weet je waar je ze in België kan verkrijgen? Of een degelijke shop online, geen ebay/kapaza toestanden.

      Ik weet nog niet goed welke plu waarvoor dient, zoals die zwart/wit Westcott, ik lees er veel goeds over, maar WAAROM zwart/wit?
      Last edited by andylemaire; 7 februari 2010, 19:40.
      Andy Lemaire

      andylemaire.be

      Comment


      • #4
        Re: Juiste plu & flits vraag

        omdat je soms je model vanop een afstand wil fotograferen en geen licht door de paraplu wil laten schijnen, maar enkel reflecteren
        nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
        http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

        Comment


        • #5
          Re: Juiste plu & flits vraag

          Is het dan gewoon het principe om die paraplu te verdraaien of je flits hoger/lager zetten? Denk dat ik het beter eens in het echt zie.
          In elk geval nog aan het zoeken voor RF-602 (Canon) triggers en ik denk dat ik alles heb dan..
          Andy Lemaire

          andylemaire.be

          Comment


          • #6
            Re: Juiste plu & flits vraag

            Ik heb me een dikke maand geleden een Cactus V4 trigger set gekocht en ik moet zeggen.... waardeloos! dat ding gaf gewoon storing in m'n foto's !!! (een storing in lijnen en punten aan de linker kant van elke foto die zowat 1/3 van m'n beeld verprutste)
            Na wat zoekwerk op het net kwam ik tegen dat dit probleem wel meer voorkwam....
            Bij konijnenberg vonden ze het ook wel normaal voor zo'n goedkoop setje.. dus ingeruild voor de TwinLink T2D van Seculine - werkt perfect maar koste me dan wel meer dan het dubbel.
            Dus even polsen voor je een "goedkoper" setje koopt

            Flits instellingen: zoeken, testen, verplaatsen, testen, zoeken, .... hangt natuurlijk allemaal van de situatie af.

            Mvg,
            SB
            Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

            Comment


            • #7
              Re: Juiste plu & flits vraag

              Oorspronkelijk geplaatst door SBe Bekijk bericht
              Ik heb me een dikke maand geleden een Cactus V4 trigger set gekocht en ik moet zeggen.... waardeloos! dat ding gaf gewoon storing in m'n foto's !!! (een storing in lijnen en punten aan de linker kant van elke foto die zowat 1/3 van m'n beeld verprutste)
              da's een gekend probleem met cactus triggers en canon ...

              beste betaalbare triggers op de markt vandaag zijn de rf602's... 100% betrouwbaar... gaan meer dan 100m ver... en kunnen tevens zoals de pocketwizards je camera remote aansturen...
              Last edited by d_oracle; 7 februari 2010, 21:32.
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Juiste plu & flits vraag

                Zullen deze dan de juiste zijn voor m'n EOS 500D?
                Andy Lemaire

                andylemaire.be

                Comment


                • #9
                  Re: Juiste plu & flits vraag

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  da's een gekend probleem met cactus triggers en canon ...
                  Ik denk dat dit een Canon 5D mkI probleem is, en dat je dat niet mag veralgemenen. (Zie andere draad)

                  Dpaul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

                  Comment

                  Working...
                  X