Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

    Hi,

    Ik word hier zot van men telenet draadloos.
    Volgens mij doet het WAP wirelss access point het niet goed.
    De ene tijd werkt het perfect da andere tijd is het ****.
    Heb al een nieuwe gekregen, nu duikt het weer op.
    Met telenet al aan de telefoon gehangen zonder oplossing.

    Wat ik nu doe:
    - een pingtest naar hun servers via prompt in windows, deze
    laat dan (als ik problemen heb) skyhighe pingwaarden zien, loss of connections etc etc
    En een gemiddelde ping van 200-300 enzo...

    Als ik hem zonder voeding zet en terug insteek is het SOMS beter, nu heb ik ook de netwerkkable die in het wap zit eruit gehaald en gewacht......
    Werkt weer (maar niet goed) en nu is ineens mijn netwerk 'default' zonder paswoord geworden ipv Wifi14 (men huisnummer) EN paswoord , arghhhhhh

    Ligt het aan het feit dat dit altijd 's avonds en int weekend voorkomt?
    Kan telenet zen snelheden niet houden of connectiemogelijkheden??
    Kan ik van men netwerk terug een beveiligd netwerk maken?
    Hoe doe ik dat? Kan ik kanalen selecteren??

    thx
    Glenn


    ahja: ik heb men modemkaart op men laptop uitgezet en ik gebruik nu een LevelOne USB netwerk stick (omdat de laptop al wat ouder is dacht ik.....)
    Sinds die stick zijn mijn pings wel ietsje naar beneden gegaan maar het probleem is niet weg.
    Ik heb ook al een 'fresh' install van XP gedaan, zonder gevolg.
    Ook al een 2de laptop geprobeerd (nieuwe van familie) en die had ook problemen als de mijne problemen heeft (die ping was gemiddeld misschien 10ms lager, wat verwaarloosbaar is op 400ms gemiddelde pings )
    DUS het ligt NIET aan men laptop zoals telenet graag zou willen, tevens doet men PS3 het ook niet op die momenten (netwerken dan)


    .......
    graag wat uitleg aub
    THX
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

  • #2
    Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

    Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
    Hi,

    Ik word hier zot van men telenet draadloos.
    Volgens mij doet het WAP wirelss access point het niet goed.
    De ene tijd werkt het perfect da andere tijd is het ****.
    Heb al een nieuwe gekregen, nu duikt het weer op.
    Met telenet al aan de telefoon gehangen zonder oplossing.

    Wat ik nu doe:
    - een pingtest naar hun servers via prompt in windows, deze
    laat dan (als ik problemen heb) skyhighe pingwaarden zien, loss of connections etc etc
    En een gemiddelde ping van 200-300 enzo...

    Als ik hem zonder voeding zet en terug insteek is het SOMS beter, nu heb ik ook de netwerkkable die in het wap zit eruit gehaald en gewacht......
    Werkt weer (maar niet goed) en nu is ineens mijn netwerk 'default' zonder paswoord geworden ipv Wifi14 (men huisnummer) EN paswoord , arghhhhhh

    Ligt het aan het feit dat dit altijd 's avonds en int weekend voorkomt?
    Kan telenet zen snelheden niet houden of connectiemogelijkheden??
    Kan ik van men netwerk terug een beveiligd netwerk maken?
    Hoe doe ik dat? Kan ik kanalen selecteren??

    thx
    Glenn


    ahja: ik heb men modemkaart op men laptop uitgezet en ik gebruik nu een LevelOne USB netwerk stick (omdat de laptop al wat ouder is dacht ik.....)
    Sinds die stick zijn mijn pings wel ietsje naar beneden gegaan maar het probleem is niet weg.
    Ik heb ook al een 'fresh' install van XP gedaan, zonder gevolg.
    Ook al een 2de laptop geprobeerd (nieuwe van familie) en die had ook problemen als de mijne problemen heeft (die ping was gemiddeld misschien 10ms lager, wat verwaarloosbaar is op 400ms gemiddelde pings )
    DUS het ligt NIET aan men laptop zoals telenet graag zou willen, tevens doet men PS3 het ook niet op die momenten (netwerken dan)


    .......
    graag wat uitleg aub
    THX
    Met de kabel werkt het wel goed vermoed ik? Dus lijkt het mij dat er ergens een stoorzender aan het werk is.

    Al eens geprobeerd van je AP en je laptop ergens anders te zetten?
    Je hebt momenteel geen enkele encryptie meer, en het werkt nog steeds niet beter?
    Zelf heb ik ook een oudere laptop met een trage processor die eigenlijk ook niet werkt als de encryptie aanstaat, ondanks het feit dat ie het netwerk ziet. Het enige wat je dan min of meer kan doen om te beveiligen is filteren op mac adres, maar de eerste test is zonder encryptie.
    Vermits de andere laptop het ook niet goed doet, lijkt het me wel een ander probleem.
    Probeer eens op het AP een ander kanaal te kiezen. Lees dit eens.

    Succes!

    -c

    Comment


    • #3
      Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

      Met de kabel werkt het idd wel goed (allez men desktop dan)
      Ik heb dat programma geinstalleerd en er zit 4man op kanaal 1 en 6man op kanaal 6 (ikzelf zit ook op kanaal 6)

      Hoe stel ik een ander kanaal in??


      mvg
      glenn
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • #4
        Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

        In de config van je router. ff in de handleiding kijken.
        Sommige kan je ook op automatisch zetten en kiezen dan het minst bezette kanaal.
        j.
        Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
        Met de kabel werkt het idd wel goed (allez men desktop dan)
        Ik heb dat programma geinstalleerd en er zit 4man op kanaal 1 en 6man op kanaal 6 (ikzelf zit ook op kanaal 6)

        Hoe stel ik een ander kanaal in??


        mvg
        glenn
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

          Als ik 'ipconfig' doe en ik gebruik de ip van de standard gateway, kan ik hier met men browser niet op inloggen. Ik vond dat je zo het kanaal anders zou kunnen instellen, maar ik raak er niet in

          Iemand een idee?
          Kan ik ook gewoon die kl***** WAP eraf smijten en er een draadloze router opsteken op die switch van telenet?
          (dus kabelmodem>switch>router....)


          thx
          Glenn
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • #6
            Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

            Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
            In de config van je router. ff in de handleiding kijken.
            Sommige kan je ook op automatisch zetten en kiezen dan het minst bezette kanaal.
            j.
            Je post kruiste mijn post, ik raak daar niet in in die config van men router .....
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • #7
              Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

              toen ik euh.. bij een andere provider werkte lag het aan de browser waardoor ze niet konden inloggen als het inlogscherm zichtbar was. Dus firefox of IE gebruiken, hangt er vanaf welke je nu gebruikt.
              Ben net al de halve dag bezig met de wifi van een stel 50-plussers. Ik krijg er kop noch staart aan

              WIFI zuigt zwaar !
              meestal
              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

              Comment


              • #8
                Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                Tja ik gebruik Firefox en ook IE ervoor
                SUX dus BIG TIME !!!
                Mijn site...
                vandaelefotografie.be
                * BD0916BE *

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                  Mijn router is zo ingesteld dat ik hem enkel kan configureren met de kabel, om te vermijden dat iemand met een wireless verbinding gaat proberen je router te hacken. Probeer dus eens vanaf je vaste pc in te loggen.

                  -c

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                    Die WiFi hardware van Telenet werkt voor geen meter.

                    Buitensmijten en deftige hardware kopen
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Die WiFi hardware van Telenet werkt voor geen meter.

                      Buitensmijten en deftige hardware kopen
                      En die hang ik dan na de switch? gewoon de WAP vervangen door een router?


                      grtz
                      glenn

                      ps: op men vaste pc raakte ik er ook niet op of moet ik dan de ipconfig daarop doen ipv die van de laptop te gebruiken?
                      Mijn site...
                      vandaelefotografie.be
                      * BD0916BE *

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                        En die hang ik dan na de switch? gewoon de WAP vervangen door een router?


                        grtz
                        glenn

                        ps: op men vaste pc raakte ik er ook niet op of moet ik dan de ipconfig daarop doen ipv die van de laptop te gebruiken?
                        Yup, maar normaal gezien gaat dat hetzelfde ipadres zijn. Je moet dus surfen naar:

                        http://192.168.0.1 of 100.1 of zoiets. Probeer ook eens https, want dat kan je soms ook instellen. Zelf heb ik ook een eigen wireless router.

                        -c

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                          En die hang ik dan na de switch? gewoon de WAP vervangen door een router?


                          grtz
                          glenn

                          ps: op men vaste pc raakte ik er ook niet op of moet ik dan de ipconfig daarop doen ipv die van de laptop te gebruiken?
                          Bij mij is 't zo.

                          Telenet kabelmodem, dan telenet switch; die verdeeld naar mijn digicorder/box en mijn Wifi Router.

                          Werkt perfect.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            Yup, maar normaal gezien gaat dat hetzelfde ipadres zijn. Je moet dus surfen naar:

                            http://192.168.0.1 of 100.1 of zoiets. Probeer ook eens https, want dat kan je soms ook instellen. Zelf heb ik ook een eigen wireless router.

                            -c
                            Bij Telenet zijn 't D-Link AP's en die hun admin page staat ingesteld op 192.168.0.50.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

                              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              Bij Telenet zijn 't D-Link AP's en die hun admin page staat ingesteld op 192.168.0.50.
                              Had het net gevonden op google In ieder geval ga je op dat ding moeten geraken om het kanaal te wijzigen.

                              Comment

                              Working...
                              X