Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adopteren van Spaanse hond...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Adopteren van Spaanse hond...

    Goeiedag,


    Gezien dat onze Sam nog treurt na het verlies van zijn vriendje, zijn we op zoek naar een speelkamaraadje.
    Toevallig kwamen we terecht op een site voor adoptie van een Spaans hondje...
    Ik heb een adoptie-formulier ingevuld, iemand ervaring met zo'n organisatie?

    Het is lang niet zeker of het hondje ons toegewezen wordt

    Alvast bedankt voor eventuele reakties

    mvg,

    Roland

  • #2
    Re: Adopteren van Spaanse hond...

    Hey juppekes

    Zullen die twee elkaar dan verstaan, als de ene in het Spaans blaft en de andere in het Vlaams
    Bootjes

    Comment


    • #3
      Re: Adopteren van Spaanse hond...

      Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
      Ik heb een adoptie-formulier ingevuld, iemand ervaring met zo'n organisatie?
      welke organisatie... en zijn er in de buurt geen speelkameraadjes te vinden.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Adopteren van Spaanse hond...

        Wij hebben ervaring met een adoptie. Een paar jaar geleden hebben wij een Galgo geadopteerd vanuit Spanje. Deze is serieus mishandeld geweest. Maar zijn karakter is ongeschonden, het is een schat van een hond. Vraag het maar aan onze Duitse Dog. Deze spreekt Duits....
        Deze reu hebben wij geadopteerd bij een vereniging uit Zwijndrecht.
        Kortom een aanrader
        Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

        Comment


        • #5
          Re: Adopteren van Spaanse hond...

          Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
          Goeiedag,


          Gezien dat onze Sam nog treurt na het verlies van zijn vriendje, zijn we op zoek naar een speelkamaraadje.
          Toevallig kwamen we terecht op een site voor adoptie van een Spaans hondje...
          Ik heb een adoptie-formulier ingevuld, iemand ervaring met zo'n organisatie?

          Het is lang niet zeker of het hondje ons toegewezen wordt

          Alvast bedankt voor eventuele reakties

          mvg,

          Roland
          We hebben eveneens een spaanse windhond geadopteerd 5 jaar geleden na het overlijden van onze Whippet. die hadden we 14j bij ons gehad waarvan de laatste drie jaar blind.
          We hebben toen doelbewust gekozen voor een 'oude' windhond, ze was toen 8 of 9 jaar en in erbarmelijke staat. Die hebben we 4 jaar gehad en jammer genoeg hebben we verleden jaar in maart na aanslepende ziekte het dier moeten laten inslapen. Als je voor een adoptiewindhondhond kiest moet je heel erg goed beseffen dat je enorm veel geduld moet hebben. Het zijn verwaarloosde en mishandelde dieren, die heel wantrouwig zijn. Maar eens je hun vertrouwen hebt gewonnen dan geven ze ze zich helemaal. Ze zijn rustig in huis, vriendelijk in omgang met andere mensen. Ze kunnen echter enorm hoovaardig zijn. Hoewel het ten stelligste wordt afgeraden kon ik mijn windhond los meenemen op wandel, welliswaar na heel veel training! Vreemd dat je op een wachtlijst komt. ik had mijn hond bij onderstaande link gehaald en kon die na gesprek meenemen. ik wens je veel succes en plezier gegarandeerd met het beestje!!!
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

          Comment


          • #6
            Re: Adopteren van Spaanse hond...

            mijn stiefdochter heeft jaren terug 'n spaanse winhond geadopteerd.
            deze was zeer zwaar mishandeld en als man kon je gewoon niet in de in de buurt komen voor 'n streling of dergelijke. alleen mijn dochter en kleinkind mocht in de buurt komen.
            nu onlangs heeft ze haar toch moeten laten inslapen (kanker).
            maarja, het beestje heeft toch jaren genegenheid en liefde gekregen, meer kan je niet geven.
            de meeste spaanse honden zijn echt zo mishandeld, dat kan je nooit meer rechttrekken.
            hou daar rekening mee.

            Comment


            • #7
              Re: Adopteren van Spaanse hond...

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              welke organisatie... en zijn er in de buurt geen speelkameraadjes te vinden.
              grt,bouk.
              Bouk, de organisatie komt uit onze buurt, vandaar...

              Voor alle duidelijkheid, het betreft van een eventuele adoptie van een Spaanse hond, maar géén windhond. Het aangeboden hondje is een klein bastaardje (mix)

              Alleszins bedankt voor de reakties

              Roland

              Comment

              Working...
              X