Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Andere onderwerpen dan fotomodellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Andere onderwerpen dan fotomodellen

    Ten einde in de wintermaanden ook volop met mijn hobby bezig te blijven wil ik aan de slag met Strobistme (mag je dat zo zeggen?), Wat techniek betreft heb ik al zo ongeveer voor ogen wat voor apparatuur ik wil aanschaffen, Echter wat betreft onderwerpinspiratie loop ik vast. Strobist lijkt vooral voor het fotograferen van (aanstaande) fotomodellen gebruikt te worden. Dat is niet echt mijn ding, Als muzikant zou ik bijvoorbeeld mijn gitaarcollectie eens goed willen fotograferen. Het fotograferen van kleindieren zou ook een mogelijke toepassing zijn, Graag zou ik weten of er binnen dit forum mensen zijn die fanatiek met strobist bezig zijn anders dan het fotograferen van modellen, Ook zou ik graag weten waar ik op het internet voorbeelden van strobisten kan vinden die zich met andere onderwerpen dan modellen bezig houden.,

    Of moet ik de conclusie trekken dat strobist alleen voor modellenwerk ingezet kan worden?
    Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

  • #2
    Re: Andere onderwerpen dan fotomodellen

    Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk bericht
    Ook zou ik graag weten waar ik op het internet voorbeelden van strobisten kan vinden die zich met andere onderwerpen dan modellen bezig houden.,
    Youtube.com.

    Dpaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Andere onderwerpen dan fotomodellen

      Kijk eens naar een posting van mezelf van al een hele tijd geleden.
      Het is een macro (close-up) opname van een paddo op strobistwijze.

      http://forum.belgiumdigital.com/f43/...do-233508.html

      Grtz. Peter
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

      Comment


      • #4
        Re: Andere onderwerpen dan fotomodellen

        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
        Youtube.com.

        Dpaul
        Dat is het probleem. Ook youtube loopt over van de modellenfotografie zoekend op strobist. Ik heb hier geen andere voorbeelden kunnen vinden.
        Last edited by kalahari; 5 februari 2010, 19:45.
        Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

        Comment


        • #5
          Re: Andere onderwerpen dan fotomodellen

          Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
          Kijk eens naar een posting van mezelf van al een hele tijd geleden.
          Het is een macro (close-up) opname van een paddo op strobistwijze.

          http://forum.belgiumdigital.com/f43/...do-233508.html

          Grtz. Peter
          Leuke toepassing, absoluut.
          Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

          Comment


          • #6
            Re: Andere onderwerpen dan fotomodellen

            Er zijn zoveel mogelijkheden. Macro vb, je hebt bijna geen plaats nodig en de belichting valt ook mee. Je kunt ook combineren zoals macro highspeed, macro 3D, macro 3D highspeed. Ik stel zelfs vast dat er op belgiumdigital nog niet eens een eigen topic voor 3D bestaat. Nochthans dit is heel actueel en zeker naar de toekomst. Als je crossview beelden kunt bekijken dan kan je deze foto in 3D zien:



            Hoe je crossvieuw beelden moet leren bekijken kan via deze link:

            Comment


            • #7
              Re: Andere onderwerpen dan fotomodellen

              Het duurde even vooraleer ik de techniek onder de knie had, maar eens je het kunt is het resultaat wel erg spectaculair.
              _________________________________________________
              Nikon Z7II - D500 - D300s

              Comment


              • #8
                Re: Andere onderwerpen dan fotomodellen

                @TS:

                Het is heel simpel, alles dat je met een gewone studioflitsset doet, kan je in mate ook met het strobisten materiaal doen. Het zijn in wezen gewoon flitsers zoals elke andere, alleen op batterijen en kleiner. Zoek dus gewoon dingen waar je meer dan 1 on-camera flits moet gebruiken, en je weet meteen waar je voor kan strobisten. Productfotografie is ook nog een heel populaire!
                facesofecuador.com

                Comment


                • #9
                  Re: Andere onderwerpen dan fotomodellen

                  Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk bericht
                  Dat is het probleem. Ook youtube loopt over van de modellenfotografie zoekend op strobist. Ik heb hier geen andere voorbeelden kunnen vinden.
                  Ik heb laatst nog voor een workshop over strobisme enkele youtube filmpjes gedownload, de helft over modellen, de rest over andere dingen, goed zoeken.

                  Dpaul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Andere onderwerpen dan fotomodellen

                    Je eigen verbeelding is de enige beperking.
                    Hier enkele van mijn probeersels:








                    Allemaal in de keuken gemaakt, met een 580 EX II in een Westcott softbox en een 430 EX II als tweede licht, van onder of langs links in een zilverplu. Getriggerd met de Seculine Twinlink.

                    Paul.

                    Comment

                    Working...
                    X