Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto portret namaken: Hoe belichten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto portret namaken: Hoe belichten?

    Voor een schoolopdracht wil ik volgende foto namaken.

    Vandaag reeds wat dingen geprobeerd, maar nog niet het gewenste resultaat bekomen. Vooral krijg ik het licht niet goed. Hier zou ik graag advies over hebben.

    Ik denk dat de lichtbron zich heel dicht bij het gezicht begeeft, aangezien de schaduw van de wimpers en de sigaret zich in verschillende richtingen voortplant.

    Heeft iemand advies welke flitsopstelling ik best gebruik? Beschik over 2 flitsen, paraplu, flitsstatieven, kan draadloos flitsen, ...



    Misschien helpt volgende foto nog, geen idee.

    Dank,
    Ruben

  • #2
    Re: Foto portret namaken: Hoe belichten?

    Dit lijkt me van dichtbij met redelijke groothoek lens en raportage flits, bare flits, op een bracket, type METZ 45 of 60, staafflits gemaakt... aan de linkerkant van de camera

    vandaag zou zo'n foto de vuilbak ingaan... wegens niet scherp, plat geflitst, uitgebrand...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Foto portret namaken: Hoe belichten?

      Interessant, maar ik denk dat de lichtbron redelijk ver stond en klein was, gezien de scherpte van de schaduwen. (Misschien wel de zon ?)

      Dichtbij geeft zachte schaduwen.

      My 2 cts?

      Dpaul
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: Foto portret namaken: Hoe belichten?

        Eens met DPaul. Het licht is vrij hard (afgelijnde schaduw) en dus een verre en/of kleine lichtbron.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Foto portret namaken: Hoe belichten?

          Flitser stond linksboven volgens mij, gezien de schaduw van de sigaret naar rechts wijst.

          Tom
          Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
          The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

          Comment


          • #6
            Re: Foto portret namaken: Hoe belichten?

            Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
            Interessant, maar ik denk dat de lichtbron redelijk ver stond en klein was, gezien de scherpte van de schaduwen. (Misschien wel de zon ?)

            Dichtbij geeft zachte schaduwen.

            My 2 cts?

            Dpaul
            't is niet de afstand die de scherpte van de schaduw bepaald, doch de grote (oppervlakte) van de lichtbron...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Foto portret namaken: Hoe belichten?

              Oorspronkelijk geplaatst door tomnoe97 Bekijk bericht
              Flitser stond linksboven volgens mij, gezien de schaduw van de sigaret naar rechts wijst.

              Tom
              d'r zijn twee schaduwen.... wimpers en sigaret..
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Foto portret namaken: Hoe belichten?

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                't is niet de afstand die de scherpte van de schaduw bepaald, doch de grote (oppervlakte) van de lichtbron...
                Of een combinatie van de twee? De zon is heel groot maar omdat ze zo ver weg is van de aarde ....
                "Just do it !"

                http://jr52.be/index.html

                Comment


                • #9
                  Re: Foto portret namaken: Hoe belichten?

                  Citaat:
                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle
                  't is niet de afstand die de scherpte van de schaduw bepaald, doch de grote (oppervlakte) van de lichtbron...

                  Of een combinatie van de twee? De zon is heel groot maar omdat ze zo ver weg is van de aarde ....
                  Zo heb ik het ook begrepen... En idd, een Ezybox kort bij het onderwerp geeft zachter licht dan dezelfde Ezybox op pakweg één meter.
                  I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto portret namaken: Hoe belichten?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                    Of een combinatie van de twee? De zon is heel groot maar omdat ze zo ver weg is van de aarde ....
                    't is de grote van de lichtbron ten opzichte van het onderwerp
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment

                    Working...
                    X