Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Error

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Error

    Helep!!
    Sinds een dag of twee krijg ik onderstaand op mijn scherm,
    dit bij openen/sluiten programma's.
    Is er iemand die weet hoe je dat weg kan krijgen?
    Bedankt op voorhand

    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
    debruri.be

  • #2
    Re: Error

    Volgens de website van M$ zou je wel eens met een virus kunnen zitten:

    http://support.microsoft.com/kb/259279

    Mvg

    Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

    Comment


    • #3
      Re: Error

      Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
      Volgens de website van M$ zou je wel eens met een virus kunnen zitten:

      http://support.microsoft.com/kb/259279

      Mvg

      Steven
      Hoei! En ik die dacht dat het Security Pack van Telenet veilig was?
      Zal dat eens vlug melden se, of het wat gaat opbrengen dat zien we dan wel.
      Bedankt he Steven
      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
      debruri.be

      Comment


      • #4
        Re: Error

        Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
        Hoei! En ik die dacht dat het Security Pack van Telenet veilig was?
        Zal dat eens vlug melden se, of het wat gaat opbrengen dat zien we dan wel.
        Bedankt he Steven
        Ze zeggen dat het een Trojan kan zijn. Dat wil wel zeggen dat jij het ding zelf uitgevoerd hebt. Moest ik een ongeval krijgen met de wagen ga ik niet klagen bij de producent dat zijn remmen niet goed genoeg werken, tenzij ik een Toyota zou hebben misschien

        -c

        Comment


        • #5
          Re: Error

          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Ze zeggen dat het een Trojan kan zijn. Dat wil wel zeggen dat jij het ding zelf uitgevoerd hebt.

          -c
          k'zou niet weten hoe ik dat moet uitvoeren? bij mezelf?
          Als dit via Mail binnengekomen is dan zijn de remmen van het SecurityPack van Telenet kapot mijn gedacht?
          EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
          debruri.be

          Comment


          • #6
            Re: Error

            Da's een typische foutmelding voor een programma dat in Delphi geschreven is. Het wilt eigenlijk alleen maar zeggen dat een programma een illegale bewerking heeft uitgevoerd (een geheugenadres gebruikt waar het geen recht op heeft).

            Daar heb je niet veel aan, natuurlijk.
            pixelpusher

            Comment


            • #7
              Re: Error

              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Da's een typische foutmelding voor een programma dat in Delphi geschreven is. Het wilt eigenlijk alleen maar zeggen dat een programma een illegale bewerking heeft uitgevoerd (een geheugenadres gebruikt waar het geen recht op heeft).

              Daar heb je niet veel aan, natuurlijk.
              Mijn nutteloze bijdrage
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Error

                Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                k'zou niet weten hoe ik dat moet uitvoeren? bij mezelf?
                Als dit via Mail binnengekomen is dan zijn de remmen van het SecurityPack van Telenet kapot mijn gedacht?
                Je zou het ook van een website kunnen downloaden en uitvoeren of via een *kuch* torrent.

                -c

                Comment


                • #9
                  Re: Error

                  Blijkbaar kunnen er ook wat aanpassingen gebeurd zijn aan de registry (die dus ook voor de foutboodschap zorgt) en op een aantal sites wordt gezegd dat je best ook een registry cleaner gebruikt.

                  Ik zou toch eerst eens een virusscan doen (Avast of NOD32 zijn toch wel goeie).
                  Als het inderdaad dat trojaans paard is, dan krijgen ze die er wel af en dan kun je nadien eventueel nog een registry clean toepassen om al de troep die hierin gezet is te verwijderen.


                  Mvg en succes.

                  Steven

                  P.S. : welk M$ OS is het eigenlijk?
                  1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                  Comment


                  • #10
                    Re: Error

                    Alvorens te gokken naar wat het is ... heb je dat bij één bepaald programma of bij alle programma's?
                    En eventueel misschien ook nog eens zeggen bij welk programma en onder welk OS (vermoedelijk XP aan de achtergrond te zien).
                    Een virus is natuurlijk nooit uitgesloten maar daarom ook geen standaard.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                    k'zou niet weten hoe ik dat moet uitvoeren? bij mezelf?
                    Door de linkermuisknop één of twee keer in te drukken (afhankelijk van je instellingen) op een verkeerd knopke.
                    Last edited by VerSeg; 6 februari 2010, 02:28.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Error

                      Inderdaad alvorens de vinger te wijzen en te gokken ...
                      Eerst even nachecken
                      1) alle programma's of slechts 1. Indiens slechts één misschien even herinstalleren ?


                      Volgende stappen zou ik regelmatig eens uitvoeren (uitgezonderd het isntalleer van de aangehaald software) . ik draai die om de week, de vrijdagnacht

                      2) Even nachecken of je PC nog proper is. Je kan hiervoor oa Advanced Systemcare gebruiken (freeware), of Ccleaner. Beiden zijn gratis en kunnen toch al wat registerfouten tracen en een opkuis doen. Is geen garantie, maar het kan geen kwaad.
                      3) Download een serieuse scanner (Avast, ...) Je telenetdingens is geen garantie om rommel binnen te krijgen. Een goede bescherming draait op de client-kant en niet aan op de serverzijde waar je mail ophaalt.
                      Avast is heel goed, er zijn er nog
                      Download ook MAlwarebytes (http://www.malwarebytes.org/) installeer het, en haal alle updates op.

                      Op vrijdagavond start ik volgende procedures op in VEILIGHEIDSModus, nadat ik de nodige updates heb opgeladen en geinstaleerd)
                      1) opkuisen register via ACW. Dit is manueel en duurt een paar minuten. Wanneer dit gedaan, laat ik de volgende twee gescheduled lopen.
                      2) een volledige grondige scan naar virussen ... met AVAST
                      3) een volledige grondige scan met Malwarebyte
                      De zaterdagmorgen bekijk ik dan de loggins

                      Als het je probleem zal oplossen weet ik niet, ik wil hier gewoon een preventieve workflow geven en soms kan je hiermee ook wel herstellingen doen.

                      suc6
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Error

                        Wat ik zou doen:

                        - Process Explorer installeren, en nagaan welk proces de foutmelding genereert.
                        - Nagaan of het een programma is da'k nodig heb. Indien niet -> vuilbak.
                        - Nagaan met Process Monitor wanneer de fout gebeurt. Je zou ervan verschieten hoeveel software er op een access violation uitkomen terwijl het gewoon gaat om een ontbrekend bestandje.

                        Mijn misschien al iets nuttigere bijdrage.

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #13
                          Re: Error

                          Bedankt voor de respons
                          Werk nog steeds met XP
                          Wss. zijn IE8 en Outlook Express (staan altijd open vanaf start) met combinatie met andere programma’s?

                          Dat verkeerd knopje kan ik niet bevestigen maar geloof toch ook dat dit de boosdoener zal zijn, mijn muisje heeft soms van die haperingen .


                          Heb de vermelde tips hier toch opgevolgd en even (bijna2u) een volledige scan uitgevoerd en daarna een registerkuis (CCleaner) en …..niets gevonden.

                          Heb nu ook al bericht van Telenet dat ze de zaak gaan bekijken (zal voor maandag zijn wellicht)
                          Wacht nu af, omdat ik gene super ben in probeersels , wat ze te vertellen hebben, betaal er ten slotte toch voor, niet?

                          Nu, wonder boven wonder, heb ik vandaag dat pop-upje nog niet gezien.... was wel niet aanwezig bij het opstarten van mijn pc, zou een update ongezien binnengekomen zijn?
                          Of is diene Trojan/Worm/whatever verdwenen zoals hij gekomen is?

                          Enne: een nutteloze bijdrage is ook een bijdrage hé theokus, voel mij nooit te oud om te leren.
                          EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                          debruri.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Error

                            Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                            Heb nu ook al bericht van Telenet dat ze de zaak gaan bekijken (zal voor maandag zijn wellicht)
                            Wacht nu af, omdat ik gene super ben in probeersels , wat ze te vertellen hebben, betaal er ten slotte toch voor, niet?
                            Ik ken dat antwoord al.
                            Staat uw antivirus nog actief? Indien ja, dan is met ons pakket alles in orde en zal het aan iets anders liggen ... probeer eens een system restore met de cd/dvd dat je erbij kreeg.
                            Enfin ... als ze zover al willen nadenken.

                            Alvast nooit alles geloven wat ze u proberen wijsmaken!
                            Succes ermee om het opgelost te krijgen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Error

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ik ken dat antwoord al.
                              Staat uw antivirus nog actief? Indien ja, dan is met ons pakket alles in orde en zal het aan iets anders liggen ... probeer eens een system restore met de cd/dvd dat je erbij kreeg.
                              Enfin ... als ze zover al willen nadenken.

                              Alvast nooit alles geloven wat ze u proberen wijsmaken!
                              Succes ermee om het opgelost te krijgen.
                              Ga ik rekening mee houden, ga me niet met een kluitje in het riet laten sturen (proberen ) bedankt
                              EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                              debruri.be

                              Comment

                              Working...
                              X