Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op naar de volgende financiële crisis ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op naar de volgende financiële crisis ?

    Zeer woelige dag vandaag op de beurzen. Bel-20 zal er ook met met 2 à 3% in min moeten aan geloven.
    En toch heb ik vandaag nog wat Bekaert aandelen bijgekocht. De laatste 6 maanden een goeie zaak gedaan met dat solide bedrijf dat zijn hoofdzetel heeft in mijn geboortegemeente. Vandaar allicht de sentimentele band.
    Ben toch benieuwd hoe dat verder gaat aflopen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Op naar de volgende financiële crisis ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Zeer woelige dag vandaag op de beurzen. Bel-20 zal er ook met met 2 à 3% in min moeten aan geloven.
    En toch heb ik vandaag nog wat Bekaert aandelen bijgekocht. De laatste 6 maanden een goeie zaak gedaan met dat solide bedrijf dat zijn hoofdzetel heeft in mijn geboortegemeente. Vandaar allicht de sentimentele band.
    Ben toch benieuwd hoe dat verder gaat aflopen.
    Bekaert doet het goed omdat ze in het buitenland zitten Pol.
    Het brein als ik het zo mag uitdrukken zit idd. nog hier.
    Ik heb serieuze bedenkingen en bezwaren maar daar ga ik verder niet op in.

    KBC heeft de zwaarste patat gehad....

    Verder had ik vroeger een zeer goede band met de gepensioneerden van Bekaert.
    Geen enkele Belgische firma tot nu toe bij mijn weten, hield zoveel rekening
    met die mensen en dit in veel opzichten.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Op naar de volgende financiële crisis ?

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Bekaert doet het goed omdat ze in het buitenland zitten Pol.
      Het brein als ik het zo mag uitdrukken zit idd. nog hier.
      Ik heb serieuze bedenkingen en bezwaren maar daar ga ik verder niet op in.

      KBC heeft de zwaarste patat gehad....

      Verder had ik vroeger een zeer goede band met de gepensioneerden van Bekaert.
      Geen enkele Belgische firma tot nu toe bij mijn weten, hield zoveel rekening
      met die mensen en dit in veel opzichten.
      Klopt helemaal Theo, ik heb als kind de stichter van de toenmalige firma Bekaert heel goed gekend. Hij was trouwens ook burgervader van de gemeente Zwevegem. De familie Bekaert deed toen heel veel voor de werknemers en inwoners van deze gemeente. De welvaart van deze gemeente was ook grotendeel aan hen te danken. Persoonlijk kan ik er althans niks dan goeds over zeggen.
      Alhoewel het nu een wereldconcern is geworden blijft ik er persoonlijk een band mee behouden. De zaken staan nu echter wel anders. De laatste 20 jaar ook al tal van afdankingen geweest. Ik herinner mij de tijd dat er in Zwevegem alleen 5.000 personen werkten waarvan het overgrote deel uit eigen gemeente. Van welvaart gesproken.
      Bert Degraeve (ex VRT) is daar nu de grote chef. En ik vermoed dat er nu niet zoveel mensen uit de Bekaert familie nog in de zaak zitten.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Op naar de volgende financiële crisis ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Klopt helemaal Theo, ik heb als kind de stichter van de toenmalige firma Bekaert heel goed gekend. Hij was trouwens ook burgervader van de gemeente Zwevegem. De familie Bekaert deed toen heel veel voor de werknemers en inwoners van deze gemeente. De welvaart van deze gemeente was ook grotendeel aan hen te danken. Persoonlijk kan ik er althans niks dan goeds over zeggen.
        Weinige mensen weten dat nog : maar heb jij nog het ziekenhuis/moederhuis geweten in Zwevegem ?

        Comment


        • #5
          Re: Op naar de volgende financiële crisis ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          En toch heb ik vandaag nog wat Bekaert aandelen bijgekocht.
          Dan heb je nu misschien die van mij
          Bekaert heeft het goed gedaan de laatste maanden en wilde mijn winst toch wel veilig stellen.

          Comment


          • #6
            Re: Op naar de volgende financiële crisis ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
            Weinige mensen weten dat nog : maar heb jij nog het ziekenhuis/moederhuis geweten in Zwevegem ?
            Zeker weten..., en mijn moeder is daar nog van mij bevallen !!
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Op naar de volgende financiële crisis ?

              Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
              Dan heb je nu misschien die van mij
              Bekaert heeft het goed gedaan de laatste maanden en wilde mijn winst toch wel veilig stellen.
              Ik zie het op langere termijn. Mijn doel is 120€, dan ga ik er eens over nadenken om te verkopen. Misschien ook nog een dividend meenemen.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Op naar de volgende financiële crisis ?

                Hoe spijtig het ook is, maar toch zullen alle grote zware industrieën op de lange duur naar lagelonenlanden trekken. Daar is geen ontkomen aan. En inderdaad de banken mogen weer op de toppen van hun tenen gaan staan denk ik. Mocht Spanje in hetzelfde straatje verzeilen als Griekenland dan is de carrousel weer aan het draaien.
                EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                Comment


                • #9
                  Re: Op naar de volgende financiële crisis ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                  Hoe spijtig het ook is, maar toch zullen alle grote zware industrieën op de lange duur naar lagelonenlanden trekken. Daar is geen ontkomen aan. En inderdaad de banken mogen weer op de toppen van hun tenen gaan staan denk ik. Mocht Spanje in hetzelfde straatje verzeilen als Griekenland dan is de carrousel weer aan het draaien.
                  En sorry omdat ik er over begin....
                  Je zal zien dat "Europa werkt"....omdat wij die miserie en het wanbeleid van Griekenland "mogen" betalen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op naar de volgende financiële crisis ?

                    maar wie weet wordt het verschil tussen de euro en de pond weer wat groter en kunnen we weer investeren in wat glas in de UK
                    I love my D500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op naar de volgende financiële crisis ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
                      maar wie weet wordt het verschil tussen de euro en de pond weer wat groter en kunnen we weer investeren in wat glas in de UK
                      Net niet! Het omgekeerde is waar. De Euro is zijn waarde aan het verliezen. Beter voor de Europese economie, maar minder goed nieuws voor vakantiegangers en koopjesjagers buiten de EU.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op naar de volgende financiële crisis ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                        Net niet! Het omgekeerde is waar. De Euro is zijn waarde aan het verliezen. Beter voor de Europese economie, maar minder goed nieuws voor vakantiegangers en koopjesjagers buiten de EU.
                        Klopt en beter voor onze export.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op naar de volgende financiële crisis ?

                          De UK is er niet beter aan toe: grote schuldenlast door de banken. UK wordt op CNN in 1 adem genoemd met Griekenland, Italië, Spanje en Portugal. Ik dacht dat ze ook België gingen vernoemen maar waarschijnlijk is ons land te klein om te vermelden....

                          Ik denk dat deze crisis erger is dan diegene van een jaar geleden: we spreken hier niet meer van de faling van een bedrijf maar de faling van landen.

                          Na het communisme, heeft nu ook het kapitalisme afgedaan... En dit dankzij de hebzucht van banken. En BTW, ze hebben nog altijd hun les niet geleerd: de banken gaan maar door met speculeren met andermans geld.
                          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op naar de volgende financiële crisis ?

                            Als ge geen geld teveel hebt kunt ge niks verliezen ... da's dan toch één voordeel ervan.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Op naar de volgende financiële crisis ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Als ge geen geld teveel hebt kunt ge niks verliezen ... da's dan toch één voordeel ervan.
                              Geld zal je dan niet verliezen misschien maar jobs kan je wel verliezen. Ik las vorig jaar op een Amerikaanse website die zich vooral bezig hield met economisch nieuws dat , als men niet vlug een oplossing zou vinden voor de huidige crisis dat de volgende crisis heel snel zou komen en dat de huidige crisis peanuts zou zijn vergeleken met wat er dan op ons zou afkomen. Dat zijn de woorden van een prof economie aan een van de beroemde Amerikaanse universiteiten. Maar zijn naam weet ik niet meer. Te lang geleden.
                              EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                              Comment

                              Working...
                              X