Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Carnaval fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Carnaval fotograferen

    Ik heb momenteel 2 objectieven (nu ja, 3 maar de kitlens EF-S 18-55 zonder IS wil ik niet meer gebruiken) nl de Canon 50mm f/1.8 en de Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 OS.

    Welke van de 2 raden jullie aan om het carnaval te fotograferen?
    Als ik logisch denk zou ik naar de Sigma grijpen ivm het bereik (wat breedhoek maar ook mogelijkheid tot tele) maar m'n gevoel zegt dat ik best leuke foto's ga maken met m'n Canon 50mm (welke ik een heel toffe lens vind).
    Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

  • #2
    Re: Carnaval fotograferen

    flexibiliteit : je Sigma
    creativiteit : je Canon
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Carnaval fotograferen

      kwestie van persoonlijke stijl he,
      wil je foto's die meer aanspreken, maar wat moeilijker zijn om te maken en te interpreteren, dan neem je groothoek.
      wil je makkelijker scoren met portretjes, dan neem je tele.

      ik hou meer van de groothoekfoto's.

      Comment


      • #4
        Re: Carnaval fotograferen

        Waarom neem je ze niet gewoon beide mee? Werk je drie kwartiertjes met de ene en doe
        je nog eens hetzelfde of iets anders met de ander. Dan heb je het beste van beide werelden
        en kan je achteraf zien met welke lens je de mooiste resultaten hebt behaald.

        Comment


        • #5
          Re: Carnaval fotograferen

          Dat is misschien nog wel een goed idee.
          Al was ik niet van plan beide objectieven mee te nemen, soms nogal lastig tussen het feesgewoel...
          Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

          Comment


          • #6
            Re: Carnaval fotograferen

            Vorig jaar heb ik foto's gemaakt van de halfvastenstoet hier in Rijkevorsel.
            Toen heb ik de Tamron 28-300 VC gebruikt op de 1D MKIII, en dat was een heel goede combinatie.
            Ik gebruik die Tamron niet zoveel omdat de beeldkwaliteit minder goed is dan die van mijn andere lenzen, maar voor dit soort evenementen is het grote zoombereik heel erg handig.

            Als je tussen de wagens en het publiek rondloopt, dan wordt het heel gevaarlijk om lenzen te wisselen, de confetti vliegt er alle kanten uit (dat geeft grotere vlekken op de foto dan een stofje op de sensor).

            Ik denk dus dat je waarschijnlijk best kiest voor de Sigma 18-125.
            Maar als je mooie portretjes wil maken, dan neem je best toch ook maar de 50mm f1,8 mee.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Carnaval fotograferen

              Er zal toch wel ergens een "droog" plekje zijn om van lens te verwisselen. Je hoeft dit ook
              niet constant te doen. Eén helft met de een, de andere helft met de ander. Ik zou in ieder
              geval die 50 1.8 NIET thuislaten. Lijkt me veel te leuk om portretjes allerhande te maken.

              Comment

              Working...
              X