Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

e-reader??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • e-reader??

    een beetje naar aanleiding van het i-Pad debat waar iemand een opmerking maakte over het leescomfort:

    iemand ervaring met zo'n ding en wat maakt dat deze minder vermoeiend zouden zijn om te lezen dan een "gewoon" notebook, i-pad enz. ...?

    Het zou het hier een oplossing zijn voor uitpuilende boekenrekken
    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

  • #2
    Re: e-reader??

    ik heb twee maand gelden een bebook aangeschaft.....
    spijtig dat het geen twee jaar geleden was...
    ik vind het vooral handig omdat ik veel uren doorbreng in de wachtzaal van dokters en verpleging
    heb verschillende "boeken" bij mij en kan steeds verder lezen
    het is compact, gaat in de handtas en er kunnen op een kaartje van 4gb een zee van boeken op
    zeer zacht aan de ogen om te lezen, en ook discreet...geen kat die kan zien wat je aan het lezen bent

    mijn minpuntje is mijn batterij....loopt "snel" af ook als het niet gebruikt wordt
    maar dit is gemakkelijk te verhelpen door iets meer op te laden
    en het lezen van mijn eigen ingescande "artikels"....maar dat ligt nog aan mijn onkunde...want dit moet ook kunnen volgens het boekje

    er zijn tal van aanbiedingen op het internet om boeken te gaan downloaden...je maakt je lid of je bestelt een boek gewoon bij de standaard in pdf vorm
    groetjes aline
    groetjes aline

    Comment


    • #3
      Re: e-reader??

      Ik ben ook op zoek naar een goeie ereader, maar wel met een redelijk groot scherm ong A4 en vooral een goed scherm. Ik zou graag wel extra mogelijkheden hebben zoals notities nemen. Altijd makkelijk als je het gebruikt om op te leren. Goeie raad is altijd welkom

      Grtz
      Thomas

      Comment


      • #4
        Re: e-reader??

        e-readers zijn niet verlicht met 'backlight' zoals laptops en gsm's e.d.
        het is een soort van elektronische inkt ofzoiets, ik weet er het fijne niet van.
        dat maakt dat het zachter leest en dat je er ook in daglicht makkelijk op kunt lezen.

        ik heb van de ipad nog nergens gelezen hoe het zit met die verlichting, zou wel jammer zijn als het toch met backlight is.
        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

        Comment


        • #5
          Re: e-reader??

          De ipad heeft zeker backlight hoor het is gelijk een ipodscherm he. Maar dit is dan weer handig in het donker. Het is een moeilijke keuze aan het worden

          Comment


          • #6
            Re: e-reader??

            post verwijderd
            Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 17:44.

            Comment


            • #7
              Re: e-reader??

              voor de geïnteresseerden:

              klikkerdeklik

              Comment


              • #8
                Re: e-reader??

                ik denk dat ik dan ook weer de klos ben...
                ga mijn batterij vervangen.... of beter eens contact opnemen met hcw waar ik dat ding gekocht heb
                kindle kan schrijven ook, wordt veel gebruikt door studenten
                heb er dingen over gezien op het internet, maar is amazon gebonden geloof ik
                groetjes aline
                groetjes aline

                Comment


                • #9
                  Re: e-reader??

                  Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk bericht
                  voor de geïnteresseerden:

                  klikkerdeklik
                  thx,

                  een totaal andere techniek qua beeldvorming dus, misschien nog even afwachten hoe duurzaam die schermen wel zijn, ondertussen zal de prijs weer wat dalen. Toch nog geschrokken van de prijs van de e-boeken, sommige kosten meer dan de papieren versies
                  'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                  Comment


                  • #10
                    Re: e-reader??

                    Ik heb laatst in de Fnac eens een half uurtje gespeeld met de 4 ereaders die er beschikbaar waren. Ik ben verschoten van de kwaliteit van het scherm... maar eigenlijk ook van hoe primitief de software nog is.

                    Je zou verwachten te kunnen kiezen uit een tiental fonts in 4 of 5 groottes.... of de mogelijkheid om een bibliotheek van een paar honderd boeken te kunnen sorteren op category, auteur, folder, gelezen/niet gelezen, ... of een uitgebreid meertalig woordenboek... of een flexibel manier om een bibliotheek aan handleidingen in het PDF formaat te doorzoeken en consulteren. Geen enkel toestel kan dat allemaal. Niemand garandeert zelfs dat je de boeken die je vandaag koopt binnen 5 jaar op een nieuwer toestel ook nog kan lezen. Het vervelende zwarte scherm als je van pagina wisselt lijkt ook grotendeels software gerelateerd te zijn als je video's bekijkt van de nieuwste generatie beeldscherm-controllers van bvb Texas Instruments.

                    Er is dus nog werk aan de winkel met ereaders. De huidige toestellen zijn bedoeld om 1 boek te lezen en daarna een ander,... Sommige toestellen laten zelfs niet toe om eenvoudig tussen 3 boeken heen en weer te zappen. Tot de software een beetje beter wordt ga ik wel verder met mijn Palm, waar ik al duizenden bladzijden op las.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                    Comment

                    Working...
                    X