Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

willekeurige disconnects BBOX2-VDSL

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • willekeurige disconnects BBOX2-VDSL

    heeft er hier iemand ervaring mee ? Ik krijg regelmatig disconnects waarbij ik enkele seconden geen internet toegang heb. Ik heb testen gedaan met verschillende laptops (WXP met de laatste security updates met firewall disabled) , alle kabels vervangen , de router vervangen , de firewall van de router op minimum security gezet , niks blijkt afdoende te werken , firmware is ook de laatste...



    volgens belgacom is er niks aan de hand want ze meten de lijn tot aan de router en dat werkt natuurlijk prima

  • #2
    Re: willekeurige disconnects BBOX2-VDSL

    Op de site van Belgacom kan je gemakkelijk zien wanneer en hoelang je bent ingelogd.
    Daarnaast : als je 100% zeker bent dat het aan Belgacom ligt, dan kan je een technieker laten komen. Ligt het aan Belgacom, dan is dat gratis. Ligt het aan je binnenbekabeling, dan is het dat niet...

    Bij een router is de PC die erachter hangt niet bepalend voor disconnects... De router regelt dat volledig zelf (vandaar dat je je accountgegevens in die router moet proppen). Aan je PC zal het dus niet liggen...
    Voor zover ik me nog herinner uit mijn Belgacom tijdperk is het ook zo dat om de 36 uur je automatisch gedisconnect wordt (om te zorgen dat je IP regelmatig verandert). Maar dat zal het helaas niet zijn veronderstel ik...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: willekeurige disconnects BBOX2-VDSL

      Bedoel je dat het DSL signaal soms wegvalt? Begint het DSL ledje van je BBox te knipperen op het moment dat je geen verbinding hebt?
      Het kan ook zijn dat de verbinding tussen de PC en de Bbox wegvalt bv bij een slechte draadloze verbinding dan kan je natuurlijk ook niet meer op internet.

      Comment


      • #4
        Re: willekeurige disconnects BBOX2-VDSL

        eerst en vooral eens kijken of het @ led en dsl led blijven branden, als deze blijven branden, kan je verbreking te maken hebben met wifi, om dit uit te sluiten pc verbinden met kabel. dan DNS ingeven bij eigenschappen netwerkkaart 1ste DNS altijd je gateway bij BBox2 is dat 192.168.1.1, dan DNS van skynet 195.238.2.21 dan pfff geavanceerd kiezen , bovenste tab DNS dan DNS ingeven 195.238.2.22 en toevoegen OK OK en terug testen. als je me PM kan ik je lijn testen zie maar.
        I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

        Comment

        Working...
        X