Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Homtrainer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Homtrainer

    Ben op zoek naar de "betere" hometrainer... iemand een idee welk merk/model en waar ik speciaal moet op letten?
    Last edited by DIDE; 14 februari 2010, 12:20.
    Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

  • #2
    Re: Homtrainer

    Als je bij de Christelijke mutualiteit bent kan je er een huren voor het belachelijke bedrag van (ik ben niet 100% zeker hè!) ik geloof 3,50€ per maand. Let wel op, ze hebben daar goeie en minder goeie modellen die ze verhuren.

    Wat ik je alvast wel kan aanraden is om er een te nemen met een magnetische rem. Sommige anderen hebben een ander soort rem, zoals bv. met een vilt rond het vliegwiel. Dat rijdt voor geen meter...

    En ook, hoe zwaarder het vliegwiel, hoe makkelijker het ding fietst.
    Als je voor een realistische fietsgevoel wilt gaan kan je ook altijd rollen kopen van Tackx of Elite of dergelijke en daar een racefiets of een andere fiets op zetten. Dan kan je zelfs (bij de topmodellen) een DVD afspelen en meerijden op je rollen. Ronde van Vlaanderen, Amstel Gold, Majorca, etc... is al beschikbaar...

    Nog een tip: blijf bij de bekendere merken als je kan. Dat is met fototoestellen zo, met hometrainers ook...

    Veel succes met de aankoop!

    Comment


    • #3
      Re: Homtrainer

      Trouwens, hoeveel wil je uitgeven? Als je ongeveer een richtprijs opgeeft kan ik je wel een en ander adviseren.

      Comment


      • #4
        Re: Homtrainer

        Kijk hier even :
        http://www.fitness4you.nl/product_te...name=Ergofiets E80&bname=Tunturi

        Prijzen zijn momenteel de beste op de markt. Wordt gratis aan huis geleverd. Heb er vorig jaar zo eentje gekocht.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Homtrainer

          Kijk hier eens : http://www.kettler.nl/BE_nl/

          Waar op letten? Dat ge direct iets deftig koopt, beter een Eurotje meer geven in het begin dan na korte tijd doorhebben dat je een miskoop hebt gedaan.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Homtrainer

            Vandaag de Thuiszorgwinkel bezocht om een even te kijken of huren mogelijk was... helaas, deze service is niet meer aanwezig (nog 1 zeer oud toestel aanwezig), maw uitdovend. De andere hometrainers welke worden verkocht zijn allemaal van Kettler, en eerlijk gezegd heb ik daar geen goed gevoel bij... ten tweede zijn ze verschrikkelijk duur. Na vandaag het internet even te hebben geraadpleegd, kwam ik de ergometer van Schmidt tegen, nl het model 6500N... dit leek me wel iets hebben (17 programma's en een swingmassa vliegwiel van 20 kilogram)! Voor details zie hier: http://www.betersport.nl/fitnessappa...metrainer.html
            Ik vond deze ergometer bij http://www.betersport.nl voor de prijs van 329 euro alles inclusief, levering tot in Belgie inbegrepen. De ergometer is ook reeds klaar en wordt dus niet als een bouwdoos afgeleverd.
            Iemand ervaring met het merk Schmidt (http://www.schmidt-handel.com), model 6500N... of raden jullie een ander merk of model anders aan!
            Alle hulp/advies is meer dan welkom!
            Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

            Comment


            • #7
              Re: Homtrainer

              Oorspronkelijk geplaatst door DIDE Bekijk bericht
              Vandaag de Thuiszorgwinkel bezocht om een even te kijken of huren mogelijk was... helaas, deze service is niet meer aanwezig (nog 1 zeer oud toestel aanwezig), maw uitdovend. De andere hometrainers welke worden verkocht zijn allemaal van Kettler, en eerlijk gezegd heb ik daar geen goed gevoel bij... ten tweede zijn ze verschrikkelijk duur. Na vandaag het internet even te hebben geraadpleegd, kwam ik de ergometer van Schmidt tegen, nl het model 6500N... dit leek me wel iets hebben (17 programma's en een swingmassa vliegwiel van 20 kilogram)! Voor details zie hier: http://www.betersport.nl/fitnessappa...metrainer.html
              Ik vond deze ergometer bij http://www.betersport.nl voor de prijs van 329 euro alles inclusief, levering tot in Belgie inbegrepen. De ergometer is ook reeds klaar en wordt dus niet als een bouwdoos afgeleverd.
              Iemand ervaring met het merk Schmidt (http://www.schmidt-handel.com), model 6500N... of raden jullie een ander merk of model anders aan!
              Alle hulp/advies is meer dan welkom!
              Ik ben kinesitherapeut van opleiding en werkzaam als researcher binnen het revalidatie-onderzoek. Hierin gebruiken we uiteraard ook hometrainers/ergometers (what' s in a name...). En ik moet zeggen die Schmidt 6500N ziet er qua specs-lijstje niet slecht uit, echter in de beschrijving hebben ze het eerst over het design en pas daarna over de mogelijkheden en dergelijk...
              Dat vind ik op zich al dubieus, maar goed... voor de rest lijkt ie redelijk degelijk.

              Bij ons in het beweginslabo gebruiken we deze Kettlers Link. Welliswaar een ouder model ervan, maar we zijn er wel tevreden van. En geloof me, die worden zééér intensief gebruikt. Enige nadeel ervan is dat de display er niet super stevig op zit, maar ik geloof dat dat bij de nieuwere versie verholpen is.

              Natuurlijk als je dan de prijs gaat vergelijken dan zijn de Schmidts met die specificaties wel zeer leuk, hoewel ook het model duurder (voor 399 bij Betersport) er nog beter uit ziet.

              Wat een moeilijke keuze hè!

              Comment


              • #8
                Re: Homtrainer

                Als ik trouwens een model zou moeten aanraden zou het DEZE zijn.

                Maar dan ga maar in je buidel graaien hoor!

                Comment


                • #9
                  Re: Homtrainer

                  Slik 2199 eurokes... hoe ga ik dat kunnen verkopen aan madam?

                  Neen, eerlijk dat is voor mij veel te duur... 't zal waarschijnlijk wel de Rolls zijn van de ergometers, maar teveel is teveel.`

                  Bedoel je dat de Fit For Fun HT10 (bij BeterSport) dan beter zou zijn? Specs beter?
                  Dankjewel voor je advies...
                  Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Homtrainer

                    kijk eens op www.fietskopen.be

                    je hebt er de reguliere home trainer of de spinningfiets, persoonlijk vind ik een spinningfiets een pak aangenamer rijden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Homtrainer

                      Oorspronkelijk geplaatst door DIDE Bekijk bericht
                      Slik 2199 eurokes... hoe ga ik dat kunnen verkopen aan madam?

                      Neen, eerlijk dat is voor mij veel te duur... 't zal waarschijnlijk wel de Rolls zijn van de ergometers, maar teveel is teveel.`

                      Bedoel je dat de Fit For Fun HT10 (bij BeterSport) dan beter zou zijn? Specs beter?
                      Dankjewel voor je advies...
                      Nee hoor... dit is het basis-model voor persoonlijk gebruik. Als je die voor professioneel gebruik koopt mag je dit nog eens maal 3 doen . Maar dat is ook wel het haasje hè!

                      Die HT10 lijkt me steviger, maar ja dat is een subjectief gegeven. De specs zijn nagenoeg gelijk...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Homtrainer

                        Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
                        kijk eens op www.fietskopen.be

                        je hebt er de reguliere home trainer of de spinningfiets, persoonlijk vind ik een spinningfiets een pak aangenamer rijden.
                        De modellen van Flow Fitness die op fietskopen.be staan lijken me ook zeer degelijk.
                        Bijvoorbeeld de Flow Fitness Turner DHT 2400 Hometrainer voor 349€. Schappelijke prijs voor een behoorlijk goed toestel, waarmee je op wattage kunt trainen.

                        Mag ik je een tip geven? Koop ook meteen een hartslagmeter... een Polar of zo, het hoeft echt geen dure te zijn. 't Is maar dat ge uwe tikker fatsoenlijk in het oog kunt houden. Die ingebouwde hartslagmeters op zo'n fiets is meestal niet veel (zeker niet als het met van die hand-dinges werkt), en vooral ook onnauwkeurig.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Homtrainer

                          Oorspronkelijk geplaatst door DIDE Bekijk bericht
                          Ben op zoek naar de "betere" hometrainer... iemand een idee welk merk/model en waar ik speciaal moet op letten?
                          Als je voor de betere gaat, zal je niet onder de 500€ gediend worden en eerder in de richting van 1000€ moeten gaan.
                          Goeie koop is hier, zoals veel trouwen, slechte koop.
                          Stabiliteit, grootte en gewicht en aandrijving van het vliegwiel, goed aanpasbare zithouding en toch wel een degelijke hartslagmeter. Kan inderdaad van belang zijn om je tikker in de gaten te kunnen houden.
                          Afhankelijk van het doel : eventueel enkele oefenprogramma's.
                          Nogmaals, Tunturi is hievoor gekend als meer dan degelijk.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Homtrainer

                            Het is uiteindelijk de Schmidt 6500N geworden, aangekocht bij BeterSport.nl.
                            Bedankt voor alle adviezen!
                            Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Homtrainer

                              als hij daar staat te verkommeren moet je maar een fitness-abonnement nemen, dit is het geval bij mezelf en iedereen die ik ken die een fitnesstoestel thuis kochten.

                              Had zo'n geavanceerd langlauftoestel "full body workout" van Telsel.
                              In de praktijk thuis geen goesting, niet gemotiveerd, gezellige omgeving zetel, tv, pc,...

                              In fitneszaal meer gemotiveerd door mensen rondom je die presteren.
                              M'n maat heeft een spinningfiets gehad, staat daar ook te verkommeren
                              In groep spinnen met instructeur en sportieve sfeer gaat veel beter dan tss 4 muren alleen.

                              Comment

                              Working...
                              X