Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 studioflitsers en 1 externe flits combineren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 studioflitsers en 1 externe flits combineren

    Hoi iedereen,

    Terug van weggeweest. Ik ben erover aan het denken om mijn twee studioflitsers (2x Falcon Eyes 300AD) te combineren met mijn Canon 430EX (draadloos wel te verstaan). Eén vraag: welk tussenstuk heb ik nodig voor mijn 430EX en zijn er nog dingen die ik moet weten als ik dit doe (als ik bijvoorbeeld de 430EX wil gebruiken voor het achtergrondlicht) (voor- en nadelen)?

    Groetjes aan iedereen die dit leest en nog meer groetjes aan iedereen die antwoordt,

    Tim
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

  • #2
    Re: 2 studioflitsers en 1 externe flits combineren

    Nodig: statief, swivel om flits op statief te plaatsen en de nodige fexibiliteit, en iets om te triggeren (optische slave hotshoe, radiotrigger)
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: 2 studioflitsers en 1 externe flits combineren

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Nodig: statief, swivel om flits op statief te plaatsen en de nodige fexibiliteit, en iets om te triggeren (optische slave hotshoe, radiotrigger)
      Ik weet niet of het exemplarisch is maar een optische slave hotshoe werkt in combinatie met mijn 430EX voor geen meter. Hij flitst dan slechts keer en daarna doet 'ie niks meer totdat de flits uit en weer aan is gezet..... Beter om dan een goede radiotrigger te gebruiken (maar geen Cactus V2's! want dat werkt óók weer niet goed met de 430EX). Zelf heb ik hele goede ervaringen met de Elinchrom Skyports. Niet erg goedkoop, maar wel erg goed.

      De 430EX heeft ook geen pc-sync aansluiting. Om je flitser aan te sluiten op een trigger heb je dan zo'n kabeltje nodig.
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: 2 studioflitsers en 1 externe flits combineren

        gewoon 3 setjes RF602's kopen, daar krijg je 3 maal kabels bij voor aan je studio flashes aan te sluiten... en heb je twee zendertjes in reserve... totaal prijs... verzending inbegrepen... 63€
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: 2 studioflitsers en 1 externe flits combineren

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Ik weet niet of het exemplarisch is maar een optische slave hotshoe werkt in combinatie met mijn 430EX voor geen meter. Hij flitst dan slechts keer en daarna doet 'ie niks meer totdat de flits uit en weer aan is gezet....
          Klopt, doet de mijne ook niet. Optische slaves (kubusjes) werken het best met één-pins flashes. Bovendien moeten ze in de line - of - sight staan van de master en dat is nog de grootste beperking.

          Paul
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: 2 studioflitsers en 1 externe flits combineren

            Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
            ... (als ik bijvoorbeeld de 430EX wil gebruiken voor het achtergrondlicht) (voor- en nadelen)?
            Ik bekijk deze optie momenteel om te gebruiken in mijn bijna afgewerkte kinderstudio.
            Voor de keren dat ik een egaal witte achtergrond wil (waar ik al niet zo los van loop), ga ik me geen extra studioflitsers bijkopen én ik zit een beetje krap qua ruimte om een halve meter breedte op te offeren.

            Als je met speedlights een infini wil uitlichten, dan vrees ik dat je wel kracht gaat tekort komen.

            Mijn voorlopige testopstelling, kijk niet naar de rommel, ik ben nog aan het verven!

            SB26 1/2 kracht op 20mm met zelfgemaakte achtergrondreflector (niet optimaal gericht), bij f2.8.




            SB26 1/2 kracht op 20mm met zelfgemaakte achtergrondreflector (niet optimaal gericht), bij f5.6.




            SB26 met zelfgemaakte achtergrondreflector, vastgezet op een Lumopro swivel die tegen de wand hangt vanaf de plafond-ophanging.
            De reflector vergt nog wat werk om verstrooiing van het licht naar achter toe weg te halen.



            G
            Last edited by geertvandenbroeck; 3 februari 2010, 18:09.
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

            Comment

            Working...
            X