Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPod

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IPod

    Ik denk er over om een Ipod aan te schaffen alleen ben ik in het hele apple gadget wereldje totaal niet thuis.
    Ik heb al eens op de website van apple gekeken en ze spreken steeds over Itunes wil dit nu zeggen dat ik mijn bestaande muziek (vooral mp3) bestanden hier op niet kan plaatsen?
    Racing Pics
    Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

  • #2
    Re: IPod

    Jawel hoor, werkt perfect, maar je moet wel iTunes gebruiken. CD's die je via iTunes gaat rippen zet hij wel in een ander formaat, m4p.

    Nog ooit een iPod draadje gezien waar ik te laat op gereageerd heb. Zelf heb ik ondertussen een iPod touch. Ben tevreden van het ding, maar er is 1 minpuntje. Je kan niet blind van nummer veranderen of het volume regelen. Voor de rest zeker een aanrader.

    -c

    Comment


    • #3
      Re: IPod

      Je hoeft niet per sé iTunes te gebruiken, ik ben ervan afgestapt omdat je het toen niet kon gebruiken onder verschillende user accounts op dezelfde pc.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: IPod

        Ik zou voor de shuffle (4GB) of nanno (8GB) gaan ook al een beetje afhankelijk van de prijs maar qua ruimte spreekt de 8GB mij wel aan.

        Van wat ik ervan verstond is dat je op een Ipod dus enkel muziek in de vorm van een Itune kunt afspelen en dus niet een MP3 of MP4 muziek bestand dat je op je pc hebt staan.
        Racing Pics
        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

        Comment


        • #5
          Re: IPod

          Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
          Van wat ik ervan verstond is dat je op een Ipod dus enkel muziek in de vorm van een Itune kunt afspelen en dus niet een MP3 of MP4 muziek bestand dat je op je pc hebt staan.
          Neen hoor, je kan je "oude" mp3's importeren in iTunes, en zo syncen met je iPod!
          BD0910BE

          Comment


          • #6
            Re: IPod

            Doe jezelf een groot plezier en koop geen Ipod.

            Als je een beetje googled, dan zul je er achter komen dat een Ipod in 1 ding niet goed is... en dat is de geluidskwaliteit. En dat lijkt me nu juist het belangrijkste.

            Qua mp3-spelers is Cowon een van de beste merken. Kijk vooral naar de Cowon S9.
            Amoled scherm met 16 milj kleuren , perfect geluid en video met veel instelmogelijkheden . En nog een keer een stuk goedkoper dan die Apple-zooi
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment


            • #7
              Re: IPod

              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              Doe jezelf een groot plezier en koop geen Ipod.

              Als je een beetje googled, dan zul je er achter komen dat een Ipod in 1 ding niet goed is... en dat is de geluidskwaliteit. En dat lijkt me nu juist het belangrijkste.

              Qua mp3-spelers is Cowon een van de beste merken. Kijk vooral naar de Cowon S9.
              Amoled scherm met 16 milj kleuren , perfect geluid en video met veel instelmogelijkheden . En nog een keer een stuk goedkoper dan die Apple-zooi
              een ipod laat toch toe om met lossless audio te werken? ( niet dat die cowon er niet interessant uit ziet) bij een blinde luister-test haal de ze er toch niet uit, dus veel verschil maakt het niet...

              bediening & software is natuurlijk wel belangrijk
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

              Comment


              • #8
                Re: IPod

                Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                Neen hoor, je kan je "oude" mp3's importeren in iTunes, en zo syncen met je iPod!
                Je hebt iTunes zelfs niet nodig...
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: IPod

                  Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  Je hebt iTunes zelfs niet nodig...
                  ipv dit te herhalen misschien gelijk even verduidelijken op welke manier jij werkt... dan hebben ze er ook iets aan

                  Ephpod en andere programma's maken dit mogelijk (om alles gewoon als harde schijf te benaderen)
                  Mijn foto's
                  Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                  Comment


                  • #10
                    Re: IPod

                    Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                    een ipod laat toch toe om met lossless audio te werken? ( niet dat die cowon er niet interessant uit ziet) bij een blinde luister-test haal de ze er toch niet uit, dus veel verschil maakt het niet...

                    bediening & software is natuurlijk wel belangrijk
                    Standaard geluid van de Ipod is erg mat en laat het behoorlijk afweten qua equalizer.
                    En dan maakt het niet uit of je nu met flac of mp3 je muziek afspeelt. Geluid maakt een wereld van verschil tussen cowon en apple.

                    En natuurlijk geen gezeik met I-Tunes.
                    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: IPod

                      ik haat equalizers

                      er heeft een professional zich nachten voor aan een mengtafel gekluisterd om je muziek af te mixen en dan ga je daar EQ settings overheen smijten? 't is een schande

                      goede in-ear-phones en hij klinkt prachtig hoor!

                      Ipod wins: http://www.avguide.com/forums/sound-...tive-vs-iriver
                      kritische studie met metingen: http://homepage.mac.com/marc.heijlig...surements.html
                      (Enkel de allerlaatste ipod 6e generatie komt er hier slechter uit dan de vorige)

                      Ik zou graag metingen zien die de twee vergelijken, maar die kan ik nergens terugvinden... maar muziek voller laten klinken door EQ is niet echt een troef volgens mij, 't is de muziek afspelen zoals hij gemaakt is, dat de uitdaging zou moeten zijn
                      Mijn foto's
                      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                      Comment


                      • #12
                        Re: IPod

                        Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                        ipv dit te herhalen misschien gelijk even verduidelijken op welke manier jij werkt... dan hebben ze er ook iets aan

                        Ephpod en andere programma's maken dit mogelijk (om alles gewoon als harde schijf te benaderen)
                        Ja ging ik nog doen, maar werd hier net gestoord

                        Ik beheer mijn Ipod Nano 8G met Winamp en een extra (gratis) plugin.

                        iTunes vond ik helemaal niet gemakkelijk werken en nu kan ik gewoon via mijn mediaplayer (Winamp) mijn playlists uploaden naar de iPod.




                        Alleen vrees ik dat ik iTunes opnieuw ga moeten installeren als ik mijn iPhone heb.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: IPod

                          Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                          ik haat equalizers

                          er heeft een professional zich nachten voor aan een mengtafel gekluisterd om je muziek af te mixen en dan ga je daar EQ settings overheen smijten? 't is een schande

                          goede in-ear-phones en hij klinkt prachtig hoor!

                          Ipod wins: http://www.avguide.com/forums/sound-...tive-vs-iriver
                          kritische studie met metingen: http://homepage.mac.com/marc.heijlig...surements.html
                          (Enkel de allerlaatste ipod 6e generatie komt er hier slechter uit dan de vorige)

                          Ik zou graag metingen zien die de twee vergelijken, maar die kan ik nergens terugvinden... maar muziek voller laten klinken door EQ is niet echt een troef volgens mij, 't is de muziek afspelen zoals hij gemaakt is, dat de uitdaging zou moeten zijn
                          Metingen zeggen me niks en vrij weinig over luistergenot.
                          En je comment over EQ is natuurlijk kwats We hebben het wel over een apparaat dat je voornamelijk voor je muziek gebruikt, dus een goede EQ is een van de belangrijkste troeven.

                          Het is zeker belangrijk om muziek af te spelen zoals het bedoeld is, maar de Ipod doet dat niet.

                          Als je een keer de kans krijgt om een cowon te luisteren,zeker doen, dan praten we nog een keer. Weet zeker dat je je woorden hierboven inslikt.
                          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: IPod

                            Ok bedankt voor de tip in verband met de Itunes.

                            Je zal wel nog zat andere merken hebben in dit gamma enkel is er in mijn auto een plug in voor een Ipod voorzien (spijtig genoeg geen usb maarja) dus of deze dan ook gaat werken met een ander merk is nog maar de vraag... (met de MP3 die ik nu heb doet ie het niet)
                            Racing Pics
                            Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                            Comment


                            • #15
                              Re: IPod

                              Ik heb zeer recent een Ipod Touch 64 GB gekocht en ben zeer tevreden met de gebruiksvriendelijkheid van het apparaat. Het opladen van muziek in Itunes en het syncen met de Ipod gaat voortreffelijk.

                              dan zul je er achter komen dat een Ipod in 1 ding niet goed is... en dat is de geluidskwaliteit.
                              De standaardoortjes van de Ipod zijn bagger. Maar ik heb ze vervangen door Sennheiser CX300's en die zijn top. Daarnaast nog een Ipod amp aangeschaft zodat ik mijn Beyerdynamic headset ook kan gebruiken op de Ipod.
                              Geluidskwaliteit is top.
                              Homo Sapiens Pentaxiensis

                              Comment

                              Working...
                              X