Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gratis HD Digicorder.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gratis HD Digicorder.

    Ik heb gratis en Digicorder op de kop getikt.
    Heb ik nog iets nodig om digitaal te kijken?
    Ik kan hem nog niet testen want ik heb nog geen kabel.

  • #2
    Re: Gratis HD Digicorder.

    Yes,

    Je hebt nog een kaart nodig en moet beiden vervolgens laten aktiveren door telenet, maar ze gaan dan ook willen langs komen om een modem/switch te installeren om het ding interactief te maken. Zonder dat krijg je allemaal vervelende schermpjes. Dan kan de telenet installateur ook de digicorder configureren, want de instellingen verschillen van regio tot regio.

    -c

    Comment


    • #3
      Re: Gratis HD Digicorder.

      Nog VEEL nodig!
      - Kabelaansluiting
      - Kabelmodem, netwerkverdeler, versterker
      - Persoonlijke ID-kaart
      - De nodige kabels
      - Gepast abonnement
      - Activatie van de Digicorder en modem (op serienummer) door Telenet
      - Wellicht vergeet ik nog iets

      Zomaar inpluggen en werken... vergeet het maar .
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

      Comment


      • #4
        Re: Gratis HD Digicorder.

        Hoe? kan zo een ding niet aangesloten worden op een digitale antenne via een video (scart) plug?

        Comment


        • #5
          Re: Gratis HD Digicorder.

          Ik ken geen andere "Digicorder" dan die van Telenet. Andere merken/operatoren geven een andere naam aan het bakje dat een binnenkomend digitaal signaal omzet naar een formaat dat je TV begrijpt en kan opnemen (Belgacom noemt hun bakje een "TV-decoder" of "HD-decoder" of zelfs "non-HD-decoder").
          Een Telenet Digicorder zal, vrees ik, voor niets anders kunnen gebruikt worden dan om een Telenet digitaal kabelsignaal om te zetten.
          Iemand die beter weet?
          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
          Oók wandelen met GPS?

          Comment


          • #6
            Re: Gratis HD Digicorder.

            Ik heb de Digicorder zopas getest op een telenetkabel.
            Er komt een melding "geen smartcard geplaatst".
            Ik heb de indruk dat de gratis Digicorder in het niets valt als ik alle andere toestellen moet aankopen. Niettegenstaande ik geen interactieve diensten wens.
            Regulus, wat bedoel je met een digitale antenne?
            Last edited by filip claeys; 2 februari 2010, 10:13.

            Comment


            • #7
              Re: Gratis HD Digicorder.

              Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
              Ik heb de Digicorder zopas getest op een telenetkabel.
              Er komt een melding "geen smartcard geplaatst".
              Ik heb de indruk dat de gratis Digicorder in het niets valt als ik alle andere toestellen moet aankopen. Niettegenstaande ik geen interactieve diensten wens.
              Telenet moet je toestel activeren, via smartcard. en dat krijg je enkel via aan abbo, en dat krijg je dan weer enkel na een installatie.
              Dus, een digicorder ben je niks mee, als je geen bestaand en werkend systeem hebt.
              En dat is maar goed ook. Ik betaal officieel, en wens geen zwartkijkers te sponsoren.

              Comment


              • #8
                Re: Gratis HD Digicorder.

                Zelfs al wil je geen interactieve diensten, dan nog moet er een kabelaansluiting komen (de modem en netwerkverdeler vallen dan wel weg).
                En inderdaad: zonder smartcard (ik noemde het hierboven verkeerdelijk een Persoonlijke ID-card) geen plezier.
                En daarvoor en voor de activatie van een Digicorder op hun netwerk moet je sowieso aankloppen bij Telenet.
                Ik denk dat je beter eens je oor te luisteren legt bij de klantendienst van Telenet want op hun website vind ik alleen informatie wat er gebeurt als je bij hen een Digibox of -corder koopt of huurt.
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

                Comment


                • #9
                  Re: Gratis HD Digicorder.

                  Rudy, Ik wens geen zwarkijker te worden hoor.
                  Als ik mijn 'dure' kabel betaal ben ik automatisch een witkijker.
                  Telenet heeft dan toch geen bijkomende kosten aan mij?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gratis HD Digicorder.

                    VIM,
                    Ik ben een beetje bang dat telenet mijn eigen Digicorder niet zal willen activeren, aangezien deze enkel voor 8 euro te huur is bij telenet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gratis HD Digicorder.

                      Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                      VIM,
                      Ik ben een beetje bang dat telenet mijn eigen Digicorder niet zal willen activeren, aangezien deze enkel voor 8 euro te huur is bij telenet.
                      Je kan die ook KOPEN.
                      En ik kan me echt niet inbeelden dat het VERBODEN zou zijn bvb zo'n toestel TWEEDEHANDS te kopen (of te krijgen in jou geval) en die dan te laten activeren. Als Telenet daarover problemen zou maken... dan denk ik toch dat ze geen wettelijke poot hebben om op te staan.
                      Natuurlijk ga je daar geen info over vinden op hun website want dan praten ze tegen hun eigen winkel.
                      Een officiële dealer van een automerk zie ik je ook nog niet wandelen sturen als je onderhoud komt laten doen omdat je een wagen tweedehands bij een particulier kocht.
                      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                      Oók wandelen met GPS?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gratis HD Digicorder.

                        Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                        Rudy, Ik wens geen zwarkijker te worden hoor.
                        Als ik mijn 'dure' kabel betaal ben ik automatisch een witkijker.
                        Telenet heeft dan toch geen bijkomende kosten aan mij?
                        Awel, als je dan je abbonement laat wijzigen naar digitaal, komt alles in orde, en ga je zelfs nog minder betalen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gratis HD Digicorder.

                          Best eens inlichtingen nemen bij een telenet winkel, ik denk dat het tegenwoordig niet meer mogelijk is om een digicorder aan te kopen bij telenet, maar als je er een hebt is dat mischien anders, je zal wel verplicht zijn een telenet abo te nemen, en een netwerkverbinding om dat ding te updaten en te voorzien van tv gids, anders vrees ik dat je er weinig mee kan aanvangen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gratis HD Digicorder.

                            Rudy,
                            Minder betalen? Dat klinkt als muziek in mijn oren.
                            Meer kijgen en minder betalen, hoe is dat mogelijk?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gratis HD Digicorder.

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              ...en een netwerkverbinding om dat ding te updaten en te voorzien van tv gids, anders vrees ik dat je er weinig mee kan aanvangen.
                              Een netwerkverbinding is IMHO geen MUST om een update te doen, noch om de TV-gids te raadplegen. Na de installatie bij mij thuis (maar vóór de aansluiting op de modem) werkte alles perfect zolang ik geen INTERACTIVITEIT zocht ten minste.
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

                              Comment

                              Working...
                              X